Γαλλικά ΜΜΕ: Ο κορωνοϊός «κόλλησε» την συγχώνευση PSA – FCA;

Ο όμιλος PSA ανακοίνωσε ότι διατηρεί τη δέσμευσή του για συγχώνευση με τη Fiat Chrysler Automobiles μετά την δημοσίευση άρθρων από γαλλικά Μέσα Ενημέρωσης σύμφωνα με τα οποία η συγχώνευση μπορεί να απειληθεί από την οικονομική επιβράδυνση που προκαλεί στην οικονομία ο κορωνοϊός γεγονός που μείωσε σημαντικά την κεφαλαιοποίηση των δύο εταιρειών.

Η εμφάνιση του κορωνοϊού έχει θέσει υπό αμφισβήτηση τους οικονομικούς όρους της συγχώνευσης, σύμφωνα με Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι όροι της συμφωνίας, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως μια συγχώνευση μεταξύ ίσων και από τις δύο εταιρείες, ενδέχεται να χρειαστεί να αναθεωρηθεί, επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα Les Echos σε σχετικό δημοσίευμά της.

Οι όμιλοι PSA και FCA υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας τον Δεκέμβριο και ανακοίνωσαν πως η συγχώνευση θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί σε 12 έως 18 μήνες. Τα δικηγορικά γραφεία που εργάζονται για τις λεπτομέρειες της συμφωνίας και υποβάλλουν έγγραφα σε αρμόδιες αντιμονοπωλιακές Αρχές έχουν περιορισμένη επαφή μεταξύ τους έως το κλείσμο της υπόθεσης.

Οι όροι της συμφωνίας του Δεκεμβρίου περιελάμβανε οι μέτοχοι της FCA να λάβουν ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δις. ευρώ. Οι μέτοχοι του ομίλου PSA θα λάβουν το 46% της Faurecia, προμηθευτή του γαλλικού ομίλου. Ωστόσο η κρίση έχει μειώσει την αξία της Faurecia.

Το ζήτημα των προτεινόμενων μερισμάτων είναι ευαίσθητο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να διατηρήσουν ρευστότητα για να ξεπεράσουν την κρίση. Επιπλέον, εάν η παγκόσμια οικονομία βυθιστεί σε ύφεση, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται να χρειαστούν δάνεια που θα υποστηριχθούν από την κυβέρνηση για την κάλυψη των εξόδων.

«Αν η FCA ή ο όμιλος απευθύνουν έκκληση στο κράτος για βοήθεια, πώς θα δικαιολογούσαν να ζητούν από τους φορολογούμενους δισεκατομμύρια και να διανέμουν δισεκατομμύρια στους μετόχους τους ταυτόχρονα;» αναφέρουν αναλυτές στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Η FCA δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει τα δημοσιεύματα.

Ο όμιλος PSA επίσης ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της κρίσης του κορωνοϊού θα «ήταν ακατάλληλο να κάνουμε εικασίες για τροποποιήσεις των όρων των συναλλαγών. Είμαστε εντελώς επικεντρωμένοι στην προστασία των εργαζομένων και της εταιρείας μας. Λαμβάνουμε τις απαραίτητες αποφάσεις για να διασφαλίσουμε την αειφορία του group, και περισσότερο από ποτέ αυτή η συγχώνευση έχει νόημα και οι ομάδες μας συνεχίζουν να εργάζονται με την ίδια δέσμευση».

Πτώση της κεφαλαιοποίησης

Η συγχώνευση θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με στόχο την μείωση του κόστους των δαπανηρών νέων τεχνολογιών και την αξιοποίηση της μεγαλύτερης κλίμακας.

Τον Δεκέμβριο, οι δύο εταιρείες είχαν συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση αγοράς ύψους περίπου 42 δισ. ευρώ, ενώ η FCA είχε ένα μικρό πλεονέκτημα. Τα ειδικά μερίσματα συμφωνήθηκαν εν μέρει να εξισορροπηθούν οι αξίες των εταιρειών.

Ωστόσο, οι περιορισμοί της κυκλοφορίας και της εργασίας που τέθηκαν σε εφαρμογή για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορωνοϊού έχουν κλείσει εργοστάσια και εκθεσιακούς χώρους και για τις δύο εταιρείες. Οι κινεζικές εγκαταστάσεις ξεκινούν εκ νέου, αλλά ούτε η PSA ούτε η FCA έχουν ισχυρή παρουσία εκεί.

Η τιμή της μετοχής της FCA μειώθηκε από περίπου 15 ευρώ στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, όταν ανακοινώθηκε η σχεδιαζόμενη συγχώνευση, σε λιγότερο από 7 ευρώ, με την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας να ανέρχεται σε περίπου 10,5 δισ. ευρώ.

Οι μετοχές της PSA μειώθηκαν από περίπου 23 ευρώ στα τέλη Οκτωβρίου σε περίπου 12 ευρώ, με την κεφαλαιοποίηση του ομίλου να ανέρχεται σε περίπου 11,2 δισ. ευρώ. Η κεφαλαιοποίηση της Faurecia έχει συρρικνωθεί κατά ένα τρίτο!

Σύμφωνα με τη συμφωνία συγχώνευσης, υπάρχει τέλος τερματισμού 500 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση «αλλαγής σύστασης συμβουλίου» και αμοιβής 250 εκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση που «το συμβούλιο δεν κατάφερε να ψηφίσει τους μετόχους πριν από τις 31 Μαρτίου 2021 . «Για παράδειγμα, αν το συμβούλιο της PSA καταψηφίσει τη συγχώνευση, η εταιρεία θα πρέπει να πληρώσει το FCA το τέλος των 500 εκατ. ευρώ.»