Δύσκολα φαίνεται πως εξελίσσονται τα πράγματα για τον κινεζικό κολοσσό Geely καθώς τα κέρδη της κατέρρευσαν.
Ειδικότερα η Geely Automobile Holdings ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη του πρώτου εξαμήνου υποχώρησαν κατά 40% εν μέσω μίας διαρκούς επιβράδυνσης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο και πρόβλεψαν μια αβέβαιη προοπτική για τη ζήτηση οχημάτων για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Η Geely ανακοίνωσε καθαρό κέρδος 4,01 δισ. γιουάν (568,5 εκατ. δολάρια), σε σύγκριση με τα 6,67 δισ. γιουάν που έκανε την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Οι αναλυτές, εκτιμούσαν ότι η Geely θα ανακοινώσει κέρδη 4,78 δισεκατομμυρίων γιουάν για την περίοδο, γεγονός που τους κάνει να αναθεωρούν τις εκτιμήσεις τους για την πορεία της εταιρείας.
Τα κέρδη κατά το πρώτο εξάμηνο «επηρεάστηκαν αρνητικά από τις υψηλότερες εκπτώσεις και τα κίνητρα που αναγκάστηκε να προβεί η εταιρεία ώστε να μειωθούν τα στοκ αποθέματα των αυτοκινήτων πριν την επίσημη εφαρμογή των νέων αυστηρότερων προτύπων εκπομπών ρύπων στην Κίνα» ανέφερε η Geely.
Τα συνολικά έσοδα για το πρώτο εξάμηνο ήταν 47,56 δισ. γιουάν, από 53,71 δισ. γιουάν την ίδια περίοδο το 2018, δήλωσε η εταιρεία.
Η Geely πώλησε 651.680 οχήματα κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, καταγράφοντας πτώση 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο όγκος των λιανικών πωλήσεων, ωστόσο, σημείωσε «μια ήπια αύξηση» κατά την ίδια περίοδο, ανέφερε η Geely, προσθέτοντας ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει τουλάχιστον οκτώ νέα ή ανανεωμένα μοντέλα τους επόμενους 12 μήνες.
Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας μειώθηκαν κατά 4,3% τον Ιούλιο, και σημειώνουν καθοδική πορεία για 130 μήνα συνεχόμενο μήνα σύμφωνα με την Ένωση Κατακσευαστών Αυτοκινήτων της χώρας.
Παρόλο που η κινεζική κυβέρνηση είχε αρχίσει να εισάγει μέτρα για την τόνωση της ζήτησης αυτοκινήτων, η αγορά επιβατικών οχημάτων στην Κίνα έχει δείξει λίγα σημάδια βελτίωσης. Πρόσφατα, η εμπορική διαμάχη Κίνας-ΗΠΑ η οποία φαίνεται να έχει επιδεινωθεί περαιτέρω, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγαλύτερης αβεβαιότητας στους καταναλωτές η οποία μεταφράστηκε σε πτώση των πωλήσεων.
Τον περασμένο μήνα, η Geely μείωσε τον στόχο πωλήσεών της για το έτος σε 1,36 εκατομμύρια μονάδες από 1,51 εκατομμύρια μονάδες, επιδιώκοντας να μειώσει τα αποθέματα των αντιπροσώπων λόγω της αβεβαιότητας της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.
Η Geely πώλησε 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 20% σε σχέση με τις επιδόσεις που είχε καταγράψει το 2017.