Οι γερμανικές πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν την κυκλοφορία στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ώστε να ευθυγραμμίσουν τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με απόφαση του ανώτατου διαστηρίου της Γερμανίας.
Οι λεπτομέρειες της γερμανικής απόφασης θα αυξήσουν τις πιέσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες για τα ρυπογόνα μοντέλα πετρελαίου.
Η ερευνητική εταιρεία Evercore ISI δήλωσε ότι αυτό θα μπορούσε να κοστίσει τη βιομηχανία 14,5 δισ. ευρώ!
Η Γερμανία άνοιξε τον «ασκό του αιόλου», όταν επέτρεψε σε περιβαλλοντικές ομάδες να μηνύσουν πόλεις που δεν επιβάλλουν τους ευρωπαϊκούς κανόνες καθαρού αέρα.
Δεκάδες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, το Μόναχο και η Στουτγάρδη, υπερβαίνουν τα όρια της ΕΕ για το οξείδιο του αζώτου (NOx), που είναι γνωστό ότι προκαλεί αναπνευστική νόσο.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι παράγουν λιγότερο CO2 που προκαλεί την υπερθέρμανση του πλανήτη από τους βενζινοκινητήρες, αλλά άλλοι ρύποι κατηγορούνται για την πρόκληση ασθενειών.
Η κίνηση της Γερμανίας να επιτρέψει στις πόλεις να απαγορεύσουν τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από τους δρόμους θα μπορούσε να έχει μεγάλες συνέπειες για το μέλλον της βιομηχανίας.
Οι απαγορεύσεις στην «έδρα» ορισμένων από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο είναι ένα περαιτέρω χτύπημα για τον κλάδο ενώ παράλληλα θα προκαλέσει και μια αμηχανία για την κυβέρνηση Μέρκελ, η οποία έχει στενούς δεσμούς της με την αυτοκινητοβιομηχανία.