Η κυβέρνηση της καγκελαρίου Α. Μέρκελ και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να αυξήσουν τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να μειωθούν οι πωλήσεις των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το λεγόμενο «Περιβαλλοντικό Bonus» για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 40.000 ευρώ θα αυξηθεί στα 6.000 ευρώ ανά όχημα και η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να καλύπτει το ήμισυ του κίνητρου.
Η επιδότηση σημαίνει ότι μια μεσαία έκδοση του νέου hatchback της IDW της VW θα κοστίσει περίπου 24.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ στη Γερμανία, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς.
Η Γερμανία τείνει να αγγίξει τη Νορβηγία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς έχει διαθέσει σχεδόν 53.000 μονάδες φέτος, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή αυτοκινήτων της KBA.
Ο εκπρόσωπος της Μέρκελ, Στέφεν Σέιμπερτ, δήλωσε ότι θα είναι δυνατή η παροχή υποστήριξης για άλλα 650.000 έως 700.000 ηλεκτρικά οχήματα».
Τα μέτρα συμφωνήθηκαν τη Δευτέρα το απόγευμα στο Βερολίνο μεταξύ Μέρκελ και στελέχη από αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές ανταλλακτικών και εργατικά σωματεία, συμπεριλαμβανομένων των διευθυντικών στελεχών της Volkswagen, της BMW και της Daimler.
Οι αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ αυτό το μήνα και θα διαρκέσουν έως το 2025, σύμφωνα με τον Bernhard Mattes, πρόεδρο του γερμανικού VDA auto lobby.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα plug-in θα είναι επίσης επιλέξιμα για κίνητρα σύμφωνα με ένα γερμανικό κυβερνητικό έγγραφο, οι επιχορηγήσεις για plug-in υβρίδια θα αυξηθούν στα 4.500 ευρώ από 3.000 ευρώ.
Η αύξηση των κινήτρων ήρθε μία ημέρα μετά την επίσκεψη της Μέρκελ στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW στο Zwickau της ανατολικής Γερμανίας για την έναρξη της παραγωγής ID3.
Το Πρόγραμμα Προστασίας του Κλίματος της Μέρκελ στοχεύει έως και 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους γερμανικούς δρόμους έως το 2030, στόχος που οι περισσότεροι εμπειρογνώμονες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας λένε ότι είναι μη ρεαλιστικοί ακόμη και με γενναιόδωρες επιδοτήσεις.
Η ώθηση της κυβέρνησης να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνει την αύξηση του αριθμού των δημόσιων σταθμών φόρτισης σε 50.000 μονάδες μέσα σε δύο χρόνια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση 15.000 σταθμών μέχρι το 2022.
Η BMW έχει δηλώσει ότι θα εγκαταστήσει 4.100 σημεία φόρτισης στις γερμανικές τοποθεσίες μέχρι το 2021.
Η Μέρκελ δήλωσε επίσης πρόσφατα ότι η Γερμανία χρειάζεται 1 εκατομμύριο σταθμούς φόρτισης μέχρι το 2030 και κάλεσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να διαδραματίσουν το ρόλο τους για να βοηθήσουν στην κατασκευή της απαραίτητης υποδομής.
Τον Σεπτέμβριο, στην έκθεση αυτοκινήτων της Φρανκφούρτης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης προειδοποίησαν τις κυβερνήσεις ότι τα νέα αυστηρά όρια εκπομπών CO2 της ΕΕ θα μπορούσαν να είναι καταστροφικοί για τα κέρδη τους αλλά και τις θέσεις εργασίας, επειδή οι βασικοί καταναλωτές δεν αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα.
Από την αρχή του έτους, υπήρχαν περίπου 420.000 ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα σε σύνολο 47 εκατομμυρίων οχημάτων, σύμφωνα με το Κέντρο Αυτοκινητοβιομηχανίας του Πανεπιστημίου του Duisburg-Essen. Ο διευθυντής του κέντρου, ο Ferdinand Dudenhoeffer, εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα θα αγγίξουν τα 5 εκατ. μονάδες έως το 2030.