Γερμανία: Πρωτιά και στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Γερμανία για πρώτη φορά ξεπέρασε τη Νορβηγία στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τις αρχές του έτους με αποτέλεσμα η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου και στην συγκεκριμένη αγορά.

Μέχρι και το Νοέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Γερμανία ανήλθαν σε 57.553 μονάδες έναντι 56.893 οχημάτων στη Νορβηγία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Υπουργείων Μεταφορών των δύο κρατών.

Η Νορβηγία έχει ταξινομηθεί τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από οποιαδήποτε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ από το 2010 όποτε και πρωτοκυκλοφόρησε το Nissan Leaf.

Επίσης τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι η ηλεκτροκίνηση γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στην καρδιά της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας όπου οι VW, BMW και Daimler προετοιμάζονται να προωθήσουν πολλά νέα μοντέλα στην αγορά.

Η Νορβηγία κατάφερε να καταγράψει κορυφαίες επιδόσεις στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων εξαιτίας των γενναιόδωρων κινήτρων που παρέχει η κυβέρνηση κάτι το οποίο υιοθετούν σιγά σιγά και άλλα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη.

«Η επίθεση των γερμανών κατασκευαστών με ηλεκτρικά μοντέλα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Bernhard Mattes, επικεφαλής της Ένωσης των Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA).

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα τριπλασιάσουν τα διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε 150 μοντέλα μέχρι και το 2023 και θα επενδύσουν 50 δις. ευρώ μέχρι το 2024 ανέφερε ο κ. Mattes.

Η Νορβηγία και η Γερμανία καταγράφουν σημαντικό αριθμό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την δεύτερη χώρα να σημειώνει μια υψηλή δυναμική τους τελευταίους μήνες.

Αντίθετα η Νορβηγία εμφανίζει σημάδια «κόπωσης» καθώς τα Νοέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων σημείωσαν πτώση 27%.

Στη Γερμανία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το Νοέμβριο σημείωσαν άνοδο 9,1% και ανήλθαν σε 4.651 μονάδες.

Πάντως ακόμη και με τα υψηλά ποσοστά αύξησης που καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ το ποσοστό που καταλαμβάνουν τα συγκεκριμένα οχήματα στο σύνολο της αγοράς εξακολουθεί να παραμένει μικρό για την γερμανική αγορά.

Από την άλλη μεριά σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε μόλις 3,1% του συνόλου των πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο.