- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ένα νέο κόλπο έχουν «στήσει» κάποιες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο δελεαστικά στους καταναλωτές καταβάλλοντας χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ παράλληλα να κλέβουν και το ελληνικό κράτος.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του movenews.gr γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καταφέρνει με ένα μοναδικό τρόπο να μειώνει τις εκπομπές ρύπων στα χαρτιά και πιστοποιητικά των αυτοκινήτων της με αποτέλεσμα να πληρώνει λιγότερους φόρους κατά τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων της ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια να εισέρχονται παράνομα στο Δακτύλιο!
Παράλληλα σύμφωνα με τα έγγραφα που έχει το movenews.gr στη διάθεσή του αποδεικνύεται πως το ίδιο όχημα σε αντιπρόσωπο της γερμανικής εταιρείας μπορεί να το παραγγείλει κανείς μόνο με εκπομπές ρύπων 144 γρ. CO2 γεγονός που μεταφράζεται σε ετήια Τέλη Κυκλοφορίας 266,4 ευρώ και διέλευση στον Δακτύλιο με το καθεστώς των μονών-ζυγών ενώ το Τέλος Ταξινόμησης του οχήματος ανέρχεται σε πάνω από 22.000 ευρώ.
Αντίστοιχα το ίδιο μοντέλο έχει εκτελωνιστεί στην Ελλάδα αναγράφοντας στα Πιστοποιητικά του αυτοκινήτου εκπομπές CO2 μόλις 138 γρ. CO2 με αποτέλεσμα τα ετήια Τέλη Κυκλοφορίας να ανέρχονται σε 165,6 ευρώ καθώς υπολογίζονται με μειωμένο συντελεστή. Επίσης το συγκεκριμένο μοντέλο κινείται ελεύθερα εντός του Δακτυλίου.
Παράλληλα το Τέλος Ταξινόμησης που πληρώθηκε για το γερμανικό μοντέλο στο Τελωνείο ανέρχεται σε περίπου 20.000 ευρώ δηλαδή είναι κατά 2.000 ευρώ χαμηλότερη η φορολογία του.
Δηλαδή η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε κατά 6 γρ. CO2 τους ρύπους των οχημάτων που εκτελώνισε στην Ελλάδα, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες είναι εκατοντάδες, με αποτέλεσμα να κερδίσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και βέβαια να δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στους υπόλοιπους εισαγωγείς αυτοκινήτων.
Βαριά πρόστιμα
Βαριά πρόστιμα προβλέπει το άρθρο 50 του νόμου που έχει ψηφιστεί τον Μάρτιο από την Βουλή και αναφέρει χαρακτηριστικά πως όποιος κατασκευαστής υπέβαλε ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης Τύπου επιβάλλεται πρόστιμο ίσο τουλάχιστον με το 400πλάσιο και έως το 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος!
Το κόστος του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης ανέρχεται σε 200 ευρώ ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου.
Ωστόσο στα παραπάνω ποσά έχει προβλεφθεί και έκπτωση που ξεκινά από 5% και μπορεί να φτάσει έως και 60%.
Άντε να δούμε πότε οι Αρχές θα καλέσουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να δώσει εξηγήσεις για τους πλαστούς αναγραφόμενους ρύπους στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης που μειώνουν τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας, το Τέλος Ταξινόμησης και βέβαια τα εν λόγο οχήματα κινούνται ελεύθερα αλλά παράνομα εντός του Δακτυλίου…