Η βασιλεία των crossovers και των SUV ως best sellers μοντέλα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι έτοιμη να τελειώσει, λένε τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αυτό συμβαίνει επειδή οι νέοι πελάτες είναι έτοιμοι να απαρνηθούν τα συγκεκριμένα μοντέλα υπέρ των κομψών sedans γιατί δεν θέλουν να μοιάζουν στους γονείς τους!
Από την άλλη μεριά τα νέα προγράμματα για την δημιουργία των καινούργιων μοντέλων που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια και θα καλύψουν τις μεταφορικές μας ανάγκες μέχρι το 2030, υποδηλώνουν την στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στα μοντέλα τύπου σεντάν.
Μετά από μια μακρά περίοδο οπού βασιλεύουν τα SUV, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιχειρούν να αλλάξουν την μορφή των μελλοντικών αυτοκινήτων.
Επίσης η σχεδίαση αλλά και το βάρος των SUV αυξάνει δραματικά τις καταναλώσεις καυσίμων αλλά και τις εκπομπές CO2 οπότε η «εξαφάνισή» τους έως το 2030 μάλλον θα είναι και επιτακτική καθώς τα νέα αυστηρά όρια που έχει θέσει η ΕΕ μάλλον δεν μπορούν να καλυφθούν από τέτοιου τύπου οχήματα.
Δεν είναι τυχαία, η επιμονή της Volvo και άλλων ανερχόμενων μάρκων, να αυξήσει τον αριθμό των μοντέλων τύπου σεντάν και station wagon. Η παρουσία των S60 και άλλων μοντέλων με την ίδια φιλοσοφία στη σχεδίαση, είναι ένα ακόμη καλό σημάδι για την στροφή της μάρκας στα αυτοκίνητα τριών όγκων.
Σύμφωνα με μερίδα αναλυτών της αυτοκινητοβιομηχανίας, η στροφή θα συμβεί επειδή οι νέοι πελάτες είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν τα SUV και να προτιμήσουν μοντέλα υψηλών προδιαγραφών όπως τα κομψά σεντάν. Έτσι θα αποφύγουν τις επιλογές των γονιών τους.
Οι άνθρωποι που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις και κάνουν συχνά ταξίδια δεν μπορούν να αγνοήσουν τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα των σεντάν με την άριστη αεροδυναμική.
Η ανάκαμψη των πωλήσεων των σεντάν, θα συμβάλει στη αλλαγή του χάρτη των πωλήσεων. Οι πωλήσεις μεσαίων μοντέλων από μάρκες μαζικής αγοράς μειώθηκαν κατά 25% μεταξύ 2015 και 2018 και η ζήτηση για τα μεσαία premium μειώθηκε κατά 18% κατά την ίδια περίοδο.