Ο πρώην Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ) και νυν Διεύθυνση Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΔΔΔΥ) είναι ο υπεύθυνος φορέας δημοπράτησης των κατασχεμένων αυτοκινήτων, φορτηγών, σκαφών αλλά και δίκυκλων που έχουν περάσει την δικαιοδοσία του Δημοσίου.
Κάθε μήνα ο πρώην ΟΔΔΥ εκποιεί δεκάδες ή εκατοντάδες οχήματα τα οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν από κοντά χωρίς όμως να έχουν την δυνατότητα να ελέγξουν αν λειτουργεί ο κινητήρας τους, τα φρένα τους, ή κάποιο άλλο σύστημα που διαθέτει το όχημα που τους ενδιαφέρει.
Ουσιαστικά λοιπόν οι υποψήφιοι αγοραστές των αυτοκινήτων, φορτηγών, δίκυκλων και σκαφών αναψυχής που συμμετέχουν στην δημοπρασία αν πλειοδοτήσουν θα αποκτήσουν ένα όχημα ή σκάφος που κυριολεκτικά δεν γνωρίζουν αν έχει κατεστραμμένο κινητήρα ή άλλες σοβαρές ζημιές ή ελλείψεις.
Στην τελευταία δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε στην Μαγουλέζα στην περιοχή Άνω Λιοσίων οι καταναλωτές που μετέβηκαν να δουν από κοντά τα προς εκποίηση αυτοκίνητα κυριολεκτικά οργίστηκαν καθώς τα αυτοκίνητα ήταν σε άθλια κατάσταση και σύμφωνα με πάρα πολλές καταγγελίες δεν θα έπρεπε να εκποιούνται ως οχήματα για κυκλοφορία αλλά ως Οχήματα Τέλους Κύκλος Ζωής (ΟΤΚΖ)!
Το Newsauto.gr πιστό στην ενημέρωση των αναγνωστών του δημοσιεύει όλες τις δημοπρασίες των οχημάτων που πραγματοποιεί ο πρώην ΟΔΔΥ χρησιμοποιώντας φωτογραφίες από αντίστοιχα μοντέλα της αγοράς καθώς απαγορεύεται η δημοσίευση των εκποιούμενων οχημάτων!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι πολλές φορές τα αυτοκίνητα που εκποιούνται να είναι σε κακή κατάσταση αλλά προφανώς κανείς δεν μπορεί να δημοσιοποιήσει την εικόνα τους λόγω προσωπικών δεδομένων!
Οι περισσότεροι καταναλωτές που επισκέφθηκαν στην Μαγουλέζα στα Άνω Λιόσια για να δουν από κοντά τις «ευκαιρίες» κυριολεκτικά απογοητεύθηκαν και οργίστηκαν καθώς τα αυτοκίνητα ήταν για… πέταμα! Ωστόσο στο παρελθόν πολλές ευκαιρίες έχουν εκποιηθεί από τον πρώην ΟΔΔΥ και φαίνονται και στις φωτογραφίες που έχουμε δημοσιεύσει στο παρελθόν πριν την απαγόρευσή τους…
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει αναγνώστης του Newsauto.gr: «Η προκήρυξη ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ωστόσο αν πάει να δει κανείς από κοντά τα εκποιούμενα αυτοκίνητα θα απογοητευθεί και θα ταυτόχρονα θα οργιστεί. Οι Mercedes-Benz, BMW αλλά και Porsche που εκποιούνται είναι κυριολεκτικά για… πέταμα! Η εξωτερική τους κατάσταση είναι άθλια, έχουν σοβαρές ελλείψεις και ζημιές και είναι τόσο κακή η κατάστασή τους που κυριολεκτικά ούτε ανταλλακτικά από αυτά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς. Καλύτερα να εκποιούνταν ως Οχήματα Τέλους Κύκλου Ζωής και όχι ως Οχήματα για Κυκλοφορία…»
Άλλος αναγνώστης του Newsauto.gr ο οποίος μετέβη στα Άνω Λιόσια για να δει από κοντά τα εκποιούμενα αυτοκίνητα τονίζει ότι: «Παρακολουθώ τις δημοπρασίες του ΟΔΔΥ εδώ και χρόνια αλλά πραγματικά δεν έχω ξαναδεί τέτοια αυτοκίνητα για κυκλοφορία! Σπασμένα παράθυρα, τρακαρισμένα, καμένα μέρη του αμαξώματος, σκισμένες κουκούλες στα cabrio, πλημμυρισμένο εσωτερικό και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς είχε η συγκεκριμένη παρτίδα οχημάτων που εκποίησε ο ΟΔΔΥ στην Μαγουλέζα. Μάλιστα υπήρχε και μια BMW που εκτός των παραπάνω έφερε και τρύπες από πυροβόλο όπλο περιμετρικά του αμαξώματος! Τέτοια αυτοκίνητα πρέπει να φεύγουν από την κυκλοφορία και όχι να εκποιούνται και μάλιστα σε τόσο υψηλές τιμές εκκίνησης!»
Την σύγκριση με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιχειρεί ένας έμπορος αυτοκινήτων ο οποίος συμμετέχει στις δημοπρασίες του πρώην ΟΔΔΥ τονίζοντας ότι: «Στον ΟΔΔΥ μπορεί κανείς να βρει πολλές ευκαιρίες αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα της αποκτήσει σε χαμηλή τιμή. Τώρα όμως με την έλλειψη των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την αγορά τα στελέχη του ΟΔΔΥ καλό θα ήταν να ελέγχουν τα αυτοκίνητα που εκποιούν για κυκλοφορία και όχι να ζητούν υπέρογκα ποσά για οχήματα που κανονικά πρέπει να ανακυκλωθούν. Σε διαφορετική περίπτωση εγείρονται τα εξής ερωτήματα: Μήπως κάποιοι πουλάνε τελικά μόνο τα… χαρτιά των κατεστραμμένων αυτοκινήτων και γιατί αντίστοιχα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν μπορούν να ταξινομηθούν στην Ελλάδα! Όπως και να έχει το ζήτημα όσοι θέλουν να αποκτήσουν κάποιο αυτοκίνητο, δίκυκλο, φορτηγό ή σκάφος από τον πρώην ΟΔΔΥ καλό θα είναι να το δουν πρώτα από κοντά και μετά να αποφασίσουν αν αξίζει η αγορά του…»
Πάντως δεν είναι και λίγα τα καλά ή πολύ καλά αυτοκίνητα που εκποιεί ο πρώην ΟΔΔΥ αλλά οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί πριν την απόφαση συμμετοχής σε κάποια δημοπρασία ώστε η ευκαιρία να μην γίνει εφιάλτης!