Το Brexit θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές στους οικονομικούς τομείς του Ηνωμένου Βασιλείου, εκτιμούν οι αναλυτές.
Η ενδιάμεση συμφωνία με την ΕΕ και οι αντιδράσεις στα πολιτικά κόμματα, έχουν δημιουργήσει ανησυχία και στις αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel/Vauxhall), προσανατολίζεται στην επανεξέταση των δραστηριοτήτων του στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, αναφέρει το Bloomberg.
Ο γαλλικός όμιλος κατέχει δύο εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο τα οποία κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα με τα σήματα της Vauxhall και της Opel. Η Vauxhall είναι αδελφή μάρκα της Opel, κατασκευάζει τα ίδια μοντέλα με σημαντικότερη διαφορά την τοποθέτηση της θέσης του οδηγού στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μια διακεκριμένη μάρκα με βαθιές ρίζες στη βρετανική αγορά των αυτοκινήτων, που κατέχει υψηλό μερίδιο στη λίστα των πωλήσεων. Τώρα ο γαλλικός όμιλος εξετάζει σοβαρά την περίπτωση να κλείσει το ένα από τα δυο εργοστάσια, λόγω της χαμηλής ζήτησης, των μέτρων για κατάργηση των κινητήρων ντίζελ, των οικονομικών συνθηκών που θα επικρατήσουν στη χώρα και των πιθανών προβλημάτων στη διακίνηση των αυτοκινήτων και των εξαρτημάτων.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες μειώθηκαν κατά 7,2%. Η Vauxhall κατέγραψε πτώση των πωλήσεων κατά 11%, η Peugeot έχασε 2,8% και η Citroen σημείωσε πτώση 3,6%.
Νωρίτερα φέτος, η PSA ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή ενός νέου μοντέλου του βαν Vivaro στο Λούτον και την αύξηση της παραγωγής το 2019, επενδύοντας 100 εκατομμυρίων ευρώ. Η PSA έκανε 650 περικοπές θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο Ellesmere Port από τότε που αγόρασε την Opel/ Vauxhall από την General Motors.
Περίπου το 80% των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο εξάγονται, με τους περισσότερα από αυτά να κατευθύνονται στην ΕΕ. Το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων της PSA.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν εργοστάσια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εισάγουν εξαρτήματα για την κατασκευή των αυτοκινήτων. Εκτιμάται από τους αναλυτές, ότι η παράδοση των εξαρτημάτων ίσως να καθυστερήσει λόγω της γραφειοκρατίας στα τελωνεία και στα λιμάνια, με αποτέλεσμα να αλλάξει ο ρυθμός κατασκευής των νέων αυτοκινήτων. Μόνο το 40% των εξαρτημάτων του Vivaro van της Vauxhall, παράγεται στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ για το δημοφιλές Astra, το ποσοστό είναι περίπου 23%.
Στο πρόσφατο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, ο επικεφαλής της PSA Κάρλος Ταβάρες δήλωσε «αν δεν υπάρξει συμφωνία, η ευθύνη μου θα είναι να προστατεύσω την εταιρεία μου».