Γιατί δεν είναι εφικτή η πώληση ενός ηλεκτρικού ΙΧ με τιμή 15.000 ευρώ;

Είναι δυνατόν να προσφέρουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με λιγότερα από 15.000 ευρώ; Σύμφωνα με τον Patrick Koller, αφεντικό της Forvia, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να συμβεί εξαιτίας των διαφορετικών συνθηκών που επιβάλλει η Ευρώπη.

Ασυμβατότητα αποφάσεων

Το 2035, θεωρητικά, θα είναι αδύνατο για έναν κατασκευαστή να πουλήσει ένα νέο θερμικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, όταν εξετάζουμε τα ηλεκτρικά μοντέλα, είναι δύσκολο να αποκτηθούν από ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Ο λόγος εστιάζεται στην τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μια ανησυχητική κατάσταση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ποιος όμως φταίει; Σύμφωνα με τον Patrick Koller, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Forvia, οι όροι που επιβάλλει η Ευρώπη δεν είναι συμβατοί με την επιθυμία επένδυσης σε ηλεκτρικά οχήματα: «Τα ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να πέφτουν κάτω από το όριο των 20.000 ευρώ. Θα απαιτούνται διαφορετικές προδιαγραφές ανάλογα με το μέγεθος των μοντέλων. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης δεν χρειάζεται να έχει αυτονομία 200 ​χλμ./ώρα. Κάθε χρόνο, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί μας αναγκάζουν να προσθέτουμε τεχνολογία, μάζα και κόστος. Η επίτευξη τιμής 15.000 ευρώ είναι δύσκολη σήμερα με όλους τους αισθητήρες που απαιτούνται στην Ευρώπη».

Θετικός στον ανταγωνισμό με την Κίνα

Παρόλο που οι τιμές αγοράς είναι υψηλότερες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Patrick Koller, είναι πολύ πιο κερδοφόρα μακροπρόθεσμα. «Σίγουρα έχουμε πρόβλημα κόστους, αλλά η διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή ενός θερμικού οχήματος. Η συντήρησή του είναι επίσης πιο εύκολη και πολύ πιο φθηνή. Τα δάνεια αγοράς, που επί του παρόντος προσφέρονται για τρία έως τέσσερα χρόνια, θα μπορούσαν να επεκταθούν σε έξι και οκτώ χρόνια. Αυτό θα επέτρεπε σε πιο αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο».

Ένα άλλο πρόβλημα γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφορά στην Κίνα. Σύμφωνα με τον Patrick Koller, αυτός ο ανταγωνισμός είναι μάλλον θετικός από ορισμένες πτυχές: «Για τους κατασκευαστές εξοπλισμού, είναι μια ευκαιρία. Ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές εισάγουν πλήρη αυτοκίνητα, άλλοι συναρμολογούν στην Ευρώπη. Ένας κατασκευαστής αγοράζει εξαρτήματα για το 75% του κόστους του οχήματος».

Ωστόσο, υπάρχει κάποια απροθυμία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να βλάψουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Patrick Koller, το πιο σημαντικό πράγμα είναι να διασφαλιστεί ένα μερίδιο τοπικού περιεχομένου στη διαδικασία κατασκευής οχημάτων.

Ως εκ τούτου, η Ευρώπη ετοιμάζεται να γνωρίσει μια καμπή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ηλεκτρική τεχνολογία θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για την οικονομική υγεία των κατασκευαστών, εάν όλα δεν πάνε όπως έχουν προγραμματιστεί.