Τα ποσοστά υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων μερικές φορές αλλάζουν δραματικά. Αυτό που δεν αλλάζει πολύ είναι η πίστη μετά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το 92% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν θα επέστρεφε ποτέ σε αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
Στην πραγματικότητα, από όλες τις διαθέσιμες επιλογές, μόνο το 1% των ερωτηθέντων της μελέτης δήλωσε ότι σίγουρα θα επέστρεφε στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όσο για το υπόλοιπο 7%, το 4% δήλωσε ότι θα επέλεγε ένα plug-in υβριδικό όχημα (PHEV) και το υπόλοιπο δεν ήταν σίγουρο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Global EV Alliance και το Bloomberg. Όπως υποδηλώνει το όνομα, ίσως δεν είναι η πιο αμερόληπτη ομάδα όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά δηλώνουν ότι: «Πιστεύουμε ότι η κινητικότητα μηδενικών εκπομπών είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στόχος μας είναι ένας πλανήτης όπου όλες οι μεταφορές είναι βιώσιμες, καθαρές και ηλεκτρικές!». Ωστόσο από την άλλη πλευρά, η ίδια η μελέτη φαίνεται αρκετά διαφανής.
Περιλαμβάνει απαντήσεις από περισσότερους από 23.000 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 18 χώρες. Μεταξύ αυτών, οι Ηνωμένες Πολιτείες , ο Καναδάς, η Αυστρία, η Βραζιλία, η Γαλλία και η Ινδία. Επιπλέον, σταθμίζει τα αποτελέσματα ανάλογα με το μερίδιο κάθε χώρας στον παγκόσμιο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι τα αποτελέσματα των Ηνωμένων Πολιτειών σταθμίζονται περισσότερο από αυτά της Σουηδίας, για παράδειγμα. Αυτό είναι απαραίτητο γιατί σε ορισμένες μικρές χώρες όπως η Σουηδία, τα ποσοστά υιοθέτησης EV είναι απίστευτα υψηλά.
Τι βιώνουν οι κάτοχοι ηλεκτρικών ΙΧ
Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα, κατανοούμε με μεγαλύτερη ακρίβεια την πραγματικότητα στην οποία ζουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με σχεδόν όλους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα μόνα που θα αγοράσουν στο μέλλον. Και δεν είναι μόνο λόγω των κλιματικών ανησυχιών.
Αντίθετα, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (45%) τόνισαν το χαμηλό κόστος χρήσης ηλεκτρικού οχήματος σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο βενζίνης ή diesel. Ο σεβασμός στο περιβάλλον είναι το δεύτερο πιο πειστικό επιχείρημα (40%). Ακολουθεί η τοπική προστασία του περιβάλλοντος (32%), η καλή ικανότητα ελιγμών (21%) και το μειωμένο κόστος συντήρησης (18%). Με λίγα λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φθηνότερα στη χρήση, πιο ευχάριστα στην οδήγηση. Από την άλλη πλευρά, η επαναφόρτιση μπορεί να είναι πρόβλημα. Εδώ είναι που η ιστορία περιπλέκεται και αφορά στην υποδομή φόρτισης. Η μελέτη διαπιστώνει ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα στην οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι η διαθεσιμότητα (ή μη διαθεσιμότητα ) ταχυφορτιστών. Αυτό εξηγεί γιατί η Tesla, με το εκτεταμένο δίκτυο ταχυφορτιστών της, συνεχίζει να κυριαρχεί στην αγορά μεταξύ των πελατών. Το περιβάλλον είναι το δεύτερο πιο πειστικό επιχείρημα (40%). Ακολουθεί η τοπική προστασία του περιβάλλοντος (32%), μετά η καλή ικανότητα ελιγμών (21%).
«Αγκάθι» η έλλειψη ταχυφορτιστών
«Όταν ρωτήθηκαν για τα μειονεκτήματα της οδήγησης ενός ηλεκτρικού οχήματος, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα πιο σημαντικά μειονεκτήματα είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα ταχυφορτιστών και η χρονοβόρα φύση της φόρτισης. Αυτό είναι σίγουρα ένα σημαντικό πρόβλημα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Προφανώς, οι Αμερικανοί δεν είναι οι μόνοι. Αυτό το είδος προβλήματος είναι πολύ πιο σημαντικό από όσο νομίζουμε. Αλλά οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αποτελούν όλο και περισσότερο την ουσία του θέματος. Σε αντίθεση με την αυτονομία, που είναι σημαντικό στοιχείο, η επαναφόρτιση είναι ακόμα πιο σημαντική.
Στην πραγματικότητα, περισσότερο από την αυτονομία, η ταχύτητα φόρτισης γίνεται βασικό επιχείρημα. Το να είσαι περιορισμένος στην εμβέλεια φαίνεται λιγότερο σοβαρός από το να πρέπει να σταματήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εργάζονται σκληρά για να αναπτύξουν πλατφόρμες 800 Volt. Αυτά παρέχουν συχνά πρόσβαση σε γρήγορη φόρτιση τουλάχιστον 200 kW. Έτσι, πολλά μοντέλα μπορούν να αντέξουν οικονομικά να πάνε από 10 έως 80% σε 30 λεπτά ή ακόμα λιγότερο.