- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Την τιμητική τους αναμένεται να έχουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με φυσικό αέριο στην Ευρώπη με οδηγό τα μοντέλα της VW στην Ιταλία καθώς πληρούν τις νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων.
Οι πωλήσεις του ομίλου VW σημείωσαν αύξηση 60% το πρώτο τρίμηνο του 2018 στην ΕΕ και ο γερμανικός όμιλος αποτέλεσε την πρώτη επιλογή για τους Ιταλούς καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν και την μεγαλύτερη αγορά φυσικού αερίου στην Γηραιά Ήπειρο.
Κατά ειρωνικό τρόπο, οι προσπάθειες του ομίλου VW Group στην Ιταλία ήταν τόσο επιτυχείς ώστε η γερμανική μάρκα σταμάτησε να δέχεται παραγγελίες για την έκδοση CNG του Golf, καθώς η παραγωγή δεν μπορεί να ανταποκριθεί της ζήτησης.
Το πρώτο τρίμηνο παραδόθηκαν 19.496 μονάδες φυσικού αερίου με την VW να κατέχει την μερίδα του λέοντος με 4.518 αυτοκίνητα και ακολουθούν η Skoda Octavia με 2.774 οχήματα και η Seat με 2.010 μονάδες. Η Fiat με το Panda βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 1.645 μονάδες όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Jato Dynamics.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είδε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του Golf που κινείται και με φυσικό αέριο να διπλασιάζονται καθώς πέρυσι οι αντίστοιχες ταξινομήσεις ανήλθαν σε 3.418 μονάδες έναντι 7.072 φέτος. Η Ιταλία τροφοδότησε την άνοδο αυτή με τις πωλήσεις των τριών μοντέλων του ομίλου VW να ανέρχονται σε 5.661 μονάδες έναντι 2.718 την ίδια περίοδο πέρυσι.
Το Audi A3 που χρησιμοποιεί επίσης φυσικό αέριο, μπορεί ακόμα να παραγγελθεί στην Ιταλία, αλλά οι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν περίπου οκτώ μήνες για να γτο παραλάβουν. Η VW αναφέρει ότι οι παραγγελίες κατά το πρώτο τρίμηνο ξεπέρασαν τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος!
Πάντως σε επίπεδο τριμήνου οι χώρες στις οποίες καταγράφηκαν οι περισσότερες πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο ήταν:
Η Ιταλία με 12.029 μονάδες, η Γερμανία με 2.740, το Βέλγιο με 1.069, η Ισπανία με 1.060, η Σουηδία με 859, η Τσεχία με 653, η Ολλανδία με 385, η Φινλανδία με 295, η Ελλάδα με 277 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Σλοβακία με 44 μονάδες.
Πέρυσι, οι πωλήσεις αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 15% καθώς ταξινομήθηκαν 49.243 μονάδες, ενώ οι παραδόσεις αυτοκινήτων με υγραέριο σημείωσαν αύξηση 32% στα 153.863.
Η Ιταλία παραμένει μακράν η μεγαλύτερη αγορά τόσο για τα οχήματα με φυσικό αέριο όσο και για τα υγραέριο καθώς οι πωλήσεις οχημάτων φυσικού αερίου ανήλθαν συνολικά σε 32.743 το 2017, ενώ οι πωλήσεις οχημάτων υγραερίου ξεπέρασαν τις 129.000.
Παρά την μεγάλη αύξηση που καταγράφουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων φυσικού αερίου το ποσοστό τους στο σύνολο των ευρωπαϊκών πωλήσεων είναι μικροσκοπικό, μικρότερο από 0,5%.
Ωστόσο κατά το πρώτο τρίμηνο, τα μοντέλα φυσικού αερίου υπερέβησαν ακόμη και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τα μερίδια αγοράς των οποίων ήταν 0,78% και 0,89% αντιστοίχως.
«Στο μέλλον, βλέπουμε ένα μίγμα καυσίμων που εξυπηρετούν την αγορά, με βενζίνη, υβριδικό, ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο», δήλωσε ο Cristiano Musi, Διευθύνων Σύμβουλος της Landi Renzo, του μεγαλύτερου προμηθευτή κινητήρων αερίου με κινητήρα από την Ιταλία.
«Βλέπουμε τα οχήματα φυσικού αερίου ως καλύτερη θέση για αύξηση των πωλήσεων τα επόμενα χρόνια, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να συμμορφωθούν με αυστηρότερους κανόνες εκπομπών της ΕΕ. Το LPG θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε ορισμένες χώρες».
«Προβλέπουμε αύξηση των πωλήσεων οχημάτων με φυσικό αέριο στην Ευρώπη τα επόμενα τέσσερα χρόνια, αλλά δεν αναμένουμε οι πωλήσεις τους να ξεπεράσουν το 1% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη» τόνισε ο Romain Gillet, αναλυτής της IHS Markit.
Ωστόσο το πμεγαλύτερο πλεονέκτημα των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο αφορά στην τιμή διάθεσης του καυσίμου αλλά και στην συταθερότητα που το διακρίνει.
Ειδικότερα η τιμή του 1 κιλού φυσικού αερίου που είναι ίσο με 1,5 λίτρο των άλλων καυσίμων ανέρχεται σε 0,90 ευρώ έναντι 1,42 ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης και πάνω από 1,56 ευρώ για την βενζίνη…