Άκρως απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε το Newsauto.gr σχετικά με την κατάσταση του στόλου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που διατίθενται προς πώληση στην Ελλάδα στα οποία περιλαμβάνονται και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να διαπιστώσει την ορθότητα των χιλιομέτρων που αναγράφουν.
Ειδικότερα σύμφωνα έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr στην ελληνική αγορά πωλούνται πάνω από 107.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων το 40% ήτοι 42.211 οχήματα προέρχονται από ελληνική αντιπροσωπεία και το υπόλοιπο 60% είτε αφορούν εισαγόμενα μεταχειρισμένα είτε δεν προσδιορίζεται η έλευσή τους.
Όσον αφορά στην μέση τιμή διάθεσή τους προσδιορίζεται σε περίπου 9.100 ευρώ ωστόσο οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα πωλούνται σε τιμές έως 10.000 ευρώ.
Ένα επίσης σημαντικό αλλά και ανησυχητικό στοιχείο του ελληνικού στόλου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αφορά στα διανυθέντα χιλιόμετρα που αναγράφουν και μάλιστα πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται φαίνεται ότι έχουν διανύσει περισσότερα από 125.000 χλμ. Βέβαια θα πρέπει να τονίσουμε πως στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιστοποιηθούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα σε ένα μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο οπότε η αντιπροσωπεία αποτελεί μονόδρομο για ένα καλύτερο έλεγχο.
Η ηλικία των μεταχειρισμένων ΙΧ
Ιδιαίτερα αυξημένη είναι μέση ηλικία του στόλου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα καθώς σε σύνολο 107.000 ΙΧ μόλις 2.354 οχήματα έχουν κυκλοφορήσει εντός του 2020 ή το 2,2% του συνόλου.
Τα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2019 ανέρχονται σε μόλις 1.977 μονάδες ή 1,9%.
Ακόμη πιο χαμηλό είναι το ποσοστό των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2018 το οποίο ανέρχεται σε 1,7% ή 1.736 μονάδες.
Τα διαθέσιμα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2017 ανέρχονται σε 3.375 μονάδες ή 3,2%.
Τέλος τα διαθέσιμα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2016 (πενταετίας) ανέρχονται σε 5.492 ή 5,2%.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2010 έως και το 2015 ανέρχονται σε 28.089 μονάδες και αποτελούν το 26,3%.
Ωστόσο τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τα μεταχειρισμένα ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από το 2000 έως και το 2009 καθώς ο αριθμός του ανέρχεται σε 51.527 μονάδες ή στο 48,2%.
Τα παλαιότερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 1999 ανέρχονται σε πάνω 12.000 μονάδες και αφορούν το 11,8% του συνόλου.
Πάντως το 2007 και το 2008 αποτελούν τις χρονιές με τα περισσότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα με πάνω από 6.800 οχήματα να πωλούνται.
Διανυθέντα χιλιόμετρα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα στα διανυθέντα χιλιόμετρα του ελληνικού στόλου των οχημάτων καθώς το 51% σε σύνολο 107.000 μονάδων φαίνεται ότι έχει διανύσει πάνω από 125.000 χιλιόμετρα.
Ειδικότερα μόλις το 6,7% του συνόλου των αυτοκινήτων ή 7.115 οχήματα που διατίθενται φαίνεται ότι έχουν διανύσει έως 40.000 χιλιόμετρα.
Πάνω από 12.400 διαθέσιμα μεταχειρισμένα οχήματα ή το 11,7% φαίνεται ότι έχει διανύσει από 40.001 έως και 80.000 χλμ.
Τα διαθέσιμα μεταχειρισμένα ΙΧ που φαίνεται ότι έχουν διανύσει από 80.001 έως και 125.000 χλμ. είναι σχεδόν 25.000 οχήματα και αποτελούν το 23,4% του συνόλου.
Τέλος πάνω από 54.500 μεταχειρισμένα οχήματα φαίνεται ότι έχουν διανύσει περισσότερα από 125.001 χιλιόμετρα τα οποία και αποτελούν το 51% του συνόλου των διαθέσιμων οχημάτων.
Διαθέσιμα καύσιμα
Με ηλικίες πάνω από 11 έτη είναι η συντριπτική πλειοψηφία των βενζινοκίνητων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που διατίθενται στην ελληνική αγορά σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Newsauto.gr.
Ειδικότερα σε σύνολο 65.821 μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων ΙΧ το 71,5% (47.048 οχήματα) έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2009! Το 18,2% ή 11.893 βενζινοκίνητα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από το 2010 έως το 2015.
Τέλος τα διαθέσιμα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα ΙΧ με ηλικία έως 5 έτη είναι μόλις 7.243 αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν το 10% του συνόλου…
Στα πετρελαιοκίνητα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα πράγματα είναι χειρότερα καθώς πάνω από το 30% του διαθέσιμου στόλου έχει ηλικία άνω των 12 ετών παρά το γεγονός ότι η χρήση οχημάτων diesel επιτράπηκε σε Αττική και Θεσσαλονίκη μετά το 2010…
Ειδικότερα στην ελληνική αγορά διατίθενται 31.572 μεταχειρισμένα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκ των οποίων μόλις το 11% (7.243 ΙΧ) έχουν ηλικία έως 5 έτη!
Η συντριπτική πλειοψηφία των μεταχειρισμένων οχημάτων diesel έχει ηλικία από το 2010 έως το 2015 καθώς διατίθενται 14.493 αυτοκίνητα ή το 46% του συνόλου.
Ο αριθμός των πετρελαιοκίνητων ΙΧ με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2009 ανέρχεται σε 9.730 μονάδες ή 31% του συνόλου των διαθέσιμων αυτοκινήτων.
Τα πιο νέα σε ηλικία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αφορούν εκείνα στα υβριδικά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή diesel καθώς σε σύνολο 1.275 οχημάτων το 50% έχει ηλικία έως 5 έτη το 40% έχει 1η Άδεια Κυκλοφορίας μεταξύ 2010 έως 2015 και μόλις το 10% έχει ταξινομηθεί πριν το 2009.
Ακόμη καλύτερα είναι τα πράγματα στα ηλεκτρικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς σε σύνολο 396 μονάδων το 70% ή 274 οχήματα έχουν ηλικία έως 5 έτη, το 24% έχει ηλικία έως και 10 έτη ενώ το υπόλοιπο 6% των διαθέσιμων οχημάτων έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά πριν το 2009.