Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Μπορεί η ελληνική αγορά αυτοκινήτου να μετρά περισσότερα από 5.000 λουκέτα σε εξουσιοδοτημένες μονάδες αλλά και ανεξάρτητες εμπορίες ωστόσο κάποιες εισαγωγικές με πολύ έξυπνο τρόπο καταφέρουν να γλιτώσουν το λουκέτο που σύμφωνα με τη νομοθεσία θα έπρεπε να είχε μπει εδώ και πολλά χρόνια!
Ειδικότερα και σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς όταν μια ΑΕ στους ισολογισμούς της παρουσιάζει για 3 συνεχόμενες χρήσεις αρνητικά κεφάλαια τότε η Νομαρχία είναι υποχρεωμένη να την αφαιρέσει την άδεια λειτουργίας ή κοινώς να της βάλει λουκέτο!
Ωστόσο αν οι εταιρείες που παρουσιάζουν ιδία αρνητικά κεφάλαια προβούν σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου συνεχίζουν την αδιάλειπτη λειτουργία τους.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται ακριβώς εδώ και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του movenews.gr κάποιες εισαγωγικές ανακοινώνουν την αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου ώστε να γλιτώσουν την ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους και κατόπιν με άλλη απόφαση του δ.σ. ανακαλούν την αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου χωρίς όμως να βάλουν λουκέτο…
Το θέμα ήδη έχουν επιληφθεί στελέχη του υπουργείου Οικονομικών απ’ όπου και αναμένεται να δοθούν ρητές εντολές ώστε να τηρηθεί ο νόμος και να μην υπάρχουν εξαιρέσεις…
Κάνουν τα… στραβά μάτια!
Πληθαίνουν συνεχώς οι φωνές επιχειρηματιών από τον κλάδο του αυτοκινήτου οι οποίες κάνουν λόγο για εξάντληση της αυστηρότητας σε μικρές επιχειρήσεις από τα στελέχη των Νομαρχιών ενώ αντίθετα σε μεγάλες εταιρείες εξαντλούν τα όρια της υπομονής και της ανεκτικότητας που διαθέτουν. Ειδικότερα όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς στο movenews.gr: «Παρόλο που οι νομαρχίες είναι ενημερωμένες για τα αρνητικά κεφάλαια καθότι οι ΑΕ καταθέτουν ισολογισμό εκεί, δεν έχουν προβεί σε καμία ενέργεια ανάκλησης άδειας εδώ και χρόνια, ενώ σε περιπτώσεις που αφορούσαν μικρές επιχειρήσεις και για ηπιότερα αδικήματα εξαντλούν την αυστηρότητα τους.».