Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν ποδήλατο στις καθημερινές μετακινήσεις τους, και τα απρόοπτα συμβάντα μεταξύ οδηγών και δικυκλιστών αποτελούν συνηθισμένο θέαμα στις Ευρωπαϊκές πόλεις. Και ενώ οι υπάρχουσες υποδομές στους δρόμους δεν καταφέρνουν να επισημάνουν επαρκώς την χρήση των λωρίδων κυκλοφορίας ανά είδος οχήματος, η Ford λανσάρει μία νέα καμπάνια που αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της συμφόρησης.
Το ‘Share The Road’ προάγει την αρμονική συνύπαρξη μεταξύ των χρηστών των δρόμων και υπογραμμίζει την θέση της εταιρίας ότι η χρήση ποδηλάτου με ασφάλεια, κυρίως σε σύντομες διαδρομές, είναι προς όφελος όλων.
Για το σκοπό αυτό, η Ford δημιούργησε μία επαναστατική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας. Με το ‘WheelSwap’, οδηγοί και ποδηλάτες να διαπιστώνουν πως η εγωιστική οδήγηση μπορεί να είναι τουλάχιστον τρομακτική – και πιθανόν μοιραία – για τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Πρώτες έρευνες δείχνουν ότι μετά από αυτή την εμπειρία, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους στο δρόμο.
«Έχοντας πλούσια εμπειρία από ταξίδια σε δύο και τέσσερις τροχούς, γνωρίζω από πρώτο χέρι πολλές από τις απογοητεύσεις – και τους κινδύνους – που αντιμετωπίζουν στους δρόμους μας σήμερα οδηγοί και ποδηλάτες» δήλωσε ο Steven Armstrong, president & CEO, Ford Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής. «Η ασφαλής ένταξη των συνεχώς αυξανόμενων μέσων μεταφοράς είναι σημαντική για να κάνουμε τις πόλεις μας ασφαλέστερες και πιο άνετες για όλους, τώρα και στο μέλλον.»
Στην Ευρώπη, υπάρχουν 250 εκατομμύρια ποδηλάτες, ενώ το 1 στα 12 μοιραία τροχαία ατυχήματα έχουν ως θύμα ποδηλάτη. Με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία, την ποιότητα του αέρα και την κυκλοφορία, πολλές πόλεις προωθούν ενεργά την ποδηλασία. Η καμπάνια έχει ήδη κερδίσει την υποστήριξη του Sir David Brailsford, που ηγείται της ποδηλατικής ομάδας Team Sky, γνωστής από τις νίκες της στο Tour de France.
«Είναι μία πρωτοβουλία της Ford που γίνεται την κατάλληλη στιγμή. Στην Ευρώπη υπάρχουν μερικές από τις παγκοσμίως μεγαλύτερες ποδηλατικές κοινότητες και η αυξημένη ένταση στο δρόμο ανεβάζει το θέμα της ασφάλειας ακόμα ψηλότερα στην ατζέντα» δήλωσε ο Sir David. «Αυτή η καμπάνια δεν υποστηρίζει μόνο το λανσάρισμα μιας νέας τεχνολογίας, αλλά υπογραμμίζει και την ανάγκη για σεβασμό και ευθύνη. Εάν οι οδηγοί αυτοκινήτων και οι ποδηλάτες αφιέρωναν λίγο περισσότερο χρόνο για να καταλάβουν ο ένας τις ανάγκες του άλλου, θα βλέπαμε γρήγορα μία αλλαγή στη νοοτροπία και τη συμπεριφορά τους, προς όφελος της οδηγικής ασφάλειας όλων. Ο ηγετικός ρόλος της Ford μπορεί να βοηθήσει στο να γίνει αυτό πραγματικότητα.»
Η στρατηγική της Ford είναι να προσφέρει μία ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που βελτιώνουν όλες τις παραμέτρους του συστήματος μεταφορών – οχήματα, υποδομή, συνδεσιμότητα και ψηφιακές υπηρεσίες – για πιο άνετες μετακινήσεις στην Πόλη του Αύριο. Περιλαμβάνει πιλοτικά προγράμματα όπως συνεργασία κοινοχρησίας οχημάτων (car sharing) και ποδηλάτων (bike sharing) μεταξύ Ford Γερμανίας και Deutsche Bahn Connect GmbH, θυγατρικής της Deutsche Bahn AG, υπηρεσίες μεταφοράς Chariot σχεδιασμένες για κατοίκους πόλεων που ζουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, όπου δεν φτάνουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς και έξυπνους πάγκους που βοηθούν τους πεζούς να μένουν συνδεδεμένοι εν κινήσει με φόρτιση κινητών και Wi-Fi.
Το ‘WheelSwap’, επιτρέπει στους οδηγούς να μπαίνουν στη θέση των αναβατών και συγκεκριμένα να νιώθουν πόσο τρομακτικό μπορεί να είναι όταν περνούν ‘ξυστά’ από δίπλα τους, στρίβουν χωρίς φλας και ανοίγουν τις πόρτες χωρίς έλεγχο. Μία ακόμα έκδοση βάζει τους ποδηλάτες στη θέση των οδηγών και αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν, όταν οι ίδιοι παραβιάζουν κόκκινα φανάρια, μπαίνουν σε μονόδρομους από αντίθετη κατεύθυνση και αλλάζουν πορεία ξαφνικά.
Πάνω από 1.200 άτομα συμμετείχαν στην πρώτη έρευνα σε πέντε Ευρωπαϊκές χώρες, με το 70% των όσων είχαν την εμπειρία του ‘WheelSwap’ να δείχνει μεγαλύτερη κατανόηση απέναντι στους άλλους οδηγούς ή ποδηλάτες, μετά την παρακολούθηση του βίντεο, συγκριτικά με εκείνους που δεν το παρακολούθησαν. Επιπλέον, το 91% σκόπευε να αλλάξει συνήθειες στο δρόμο. Και δύο μόλις εβδομάδες μετά την εμπειρία του ‘WheelSwap’, το 60% είχε αλλάξει τη συμπεριφορά του στις καθημερινές διαδρομές.
Η Ford ενσωματώνει τώρα την εμπειρία εικονικής πραγματικότητας στο δωρεάν πρόγραμμα εκπαίδευσης νεαρών οδηγών ηλικίας 17 – 24ετών, Ford Driving Skills for Life. Σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια έχουν δοθεί για το Ford Driving Skills for Life από το 2013. Το πρόγραμμα τρέχει σε ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες και παρέχει δωρεάν πρακτικά μαθήματα, που καλύπτουν επίσης αναγνώριση κινδύνου, έλεγχο οχήματος και διαχείριση ταχύτητας και χώρου. Η εταιρία προσφέρει τις εμπειρίες ‘WheelSwap’ και στο YouTube μαζί με χρήσιμες συμβουλές για την οδική ασφάλεια.