Η Γερμανία ξεπουλά τα παλιά ρυπογόνα diesel IX στους… φτωχούς της ΕΕ!

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Την ώρα που τα ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποβάλλονται σταδιακά από τους γερμανικούς δρόμους, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.

Μάλιστα η γερμανική κυβέρνηση εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις κινήσεις των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών προς οι οποίοι ενεργοποίησαν πρόγραμμα ανταλλαγής των παλαιών οχημάτων diesel με πιο νέο ή καινούρια με σημαντικές εκπτώσεις.

«Η Volkswagen δήλωσε για παράδειγμα ότι θα προσφέρει εκπτώσεις από την η Νοεμβρίου»”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης Steffen Seibert.

«Είναι καλό ότι οι κατασκευαστές κάνουν τώρα πιο συγκεκριμένες προσφορές. Αυτό ήταν που περίμενε ο καγκελάριος.»

Από την άλλη μεριά το περασμένο καλοκαίρι σερβικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση στη Σερβία αναφέρει η DW.

Αυτό δεν έχει συμβεί προς το παρόν, λέει η Μπιγιάνα, εκπρόσωπος της εταιρείας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «S» στο Βελιγράδι. Όπως αναφέρει, η εταιρεία της πωλεί πετρελαιοκίνητα με κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας από Euro 3 μέχρι και νεότερα, κατηγορίας Euro 5 και Euro 6.

Ο Μίλος Πέτροβιτς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών.

«Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη. Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».

 

«Χωματερή για παλιά αυτοκίνητα»;

Ένα μεγάλο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στη Ρουμανία σήμερα προέρχεται από τη Γερμανία. Το 2017 ανήλθαν σε 300.000 Ι.Χ., εκ των οποίων το 70% με πετρρελαιοκινητήρες.

Η Ροξάνα Ντίμα, εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας χορήγησης αδειών κυκλοφορίας στο Βουκουρέστι εκτιμά ότι «εάν απαγορευθούν στο εξής και πετρελαιοκίνητα κατηγορίας Euro 4 στη Γερμανία, αυτό θα έχει πιθανότατα συνέπειες στη ρουμανική αγορά, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων ανέρχονται σε περίπου 30% του συνόλου στους ρουμανικούς δρόμους».

Η Ροξάνα Ντίμα τονίζει ότι χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία, θα έπρεπε κανονικά να μεριμνούν ώστε τα απαγορευμένα στους δικούς τους δρόμους λόγω υψηλών ρύπων αυτοκίνητα να μην εξάγονται σε χώρες τις νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αρνητική απέναντι στο ενδεχόμενο της μαζικής εξαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από δρόμους ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανία φαίνεται ότι είναι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας επισημαίνει η DW.

Ο Bούλγαρος υπουργός Περιβάλλοντος Νένο Ντιμόφ προτείνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξάγονται στη Βουλγαρία και σε γειτονικές της χώρες τουλάχιστον να υφίστανται μετατροπές ώστε να είναι λιγότερο ρυπογόνα. Όπως τονίζει στη DW, η περιοχή των Βαλκανίων δεν επιτρέπεται να γίνει «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.