Η Mercedes ανακαλεί 774.000 αυτοκίνητα diesel – Ποια μοντέλα αφορά

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

H Mercedes θα πρέπει να ανακαλέσει 774.000 πετρελαιοκίνητα μοντέλα μετά από δύο συναντήσει που είχε με την ηγεσία του γερμανικού υπουργείο Μεταφορών καθώς τα μοντέλα της είναι εφοδιασμένα με παράνομα λογισμικά τα οποία μειώνουν τις εκπομπές ρύπων κατά την μέτρηση των εκπομπών ρύπων.

Η Mercedes-Benz θα πρέπει να «αφαιρέσει» το παράνομο λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα Vito, GLC και C-Class.

Μάλιστα η γερμανική κυβέρνηση απαιτεί την άμεση ανάκληση όλων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Mercedes-Benz που κυκλοφορούν στη χώρα και φέρουν το παράνομο λογισμικό τα οποία ανέρχονται σε πάνω από 235.000 οχήματα.

Ο πρόεδρος της Daimler μιλώντας με τους δημοσιογράφους μετά την ανακοίνωση, η Ζέτσε δήλωσε ότι οι συνομιλίες με την κυβέρνηση ήταν “εποικοδομητικές”.

Η ανάκληση έρχεται σχεδόν τρία χρόνια μετά το σκάνδαλο εξαπάτησης της Volkswagen.

Σε αντίθεση με την VW, η οποία παραδέχτηκε ότι μείωνε παράνομα τις επίσημες δοκιμές εκπομπών και αντιμετώπισε πρόστιμα ύψους 26 δισ. ευρώ, εξαγορές και ανάκληση παγκοσμίως, η Daimler την γλίτωσε αρκετά φθηνά καθώς δεν θα πληρώσει πρόστιμα!

Μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταιρείας η απόσυρση των οχημάτων και η αναβάθμιση του λογισμικού τους δεν αναμένεται να υπερβούν σε κόστος τα 100 εκατ. ευρώ.

Οι πέντε παράνομες συσκευές

Η γερμανική αρχή οδικών οχημάτων KBA βρήκε όχι μία, όχι δύο αλλά πέντε παράνομες συσκευές «διακοπής» και παραποίησης των εκπομπών ρύπων τους πετρελαιοκινητήρες Euro6 της Mercedes, σύμφωνα με την εφημερίδα Bild am Sonntag.

Στελέχη της ΚΒΑ ανέφεραν ότι υποπτευόταν ότι οι συσκευές ελέγχου εκπομπών χρησιμοποιήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του νέου στόλου Euro 6 της Daimler για πετρελαιοκίνητα οχήματα, που περιλαμβάνει περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα, σύμφωνα με την έκθεση.

Εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει την ιστορία, προσθέτοντας, “Συνεργαζόμαστε σε πλήρη έκταση και με διαφάνεια με την KBA και το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών”.

Επαναβεβαίωσε τα προηγούμενα σχόλια της Daimler που διαφώνησαν με την άποψη της KBA ότι οι συσκευές απενεργοποίησης παραβίαζαν τους κανονισμούς.

Η Daimler, όπως και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, χρησιμοποιούν υγρά νιτρικού άλατος ουρίας για να μετατρέψει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε καπνούς καυσαερίων.

Εντούτοις, η ΚΒΑ έχασε το ζήτημα των χαρακτηριστικών ελέγχου εκπομπών εν μέσω υποψίας ότι επιτρέπουν στα οχήματα να εκπέμπουν υπερβολική ρύπανση χωρίς να μπορούν να ανιχνευτούν.

Η Daimler δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα κάνει έφεση εναντίον εντολής της KBA να ανακαλέσει το μοντέλο Mercedes van Vito 1.6l Diesel Euro 6, μετά από έρευνα του υπουργείου Μεταφορών…