Άνεμος αλλαγής φυσάει στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρώτη φορά η αμερικανική Tesla απειλεί εντός έδρας τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Daimler, μιας και στην Ευρώπη πουλάει περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα από αυτές.
Την περασμένη χρονιά, η Tesla, η εταιρεία που ίδρυσε ο δαιμόνιος επιχειρηματίας Ελον Μασκ, διέθεσε περισσότερα ηλεκτροκίνητα Model S από όσες Mercedes S Class πούλησε η Mercedes-Benz ή όσες BMW 7 Series πούλησε η ΒΜW.
Oι πωλήσεις του Model S αυξήθηκαν κατά 30% στην Ευρώπη το 2017, φθάνοντας σε 16.132 οχήματα, έναντι των 13.359 οχημάτων S Class και των 11.735 οχημάτων 7 Series.
Πάντως, οι Γερμανοί εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση όσον αφορά τον συνολικό όγκο πωλήσεων αυτοκινήτων έναντι της Tesla.
Ωστόσο, θορυβήθηκαν αρκετά και λέγεται ότι αγόρασαν καμιά δεκαριά Model 3 της Tesla για να τα αποσυναρμολογήσουν και να τα ανασυνθέσουν, ώστε να καταλάβουν πώς λειτουργούν, σύμφωνα με δημοσίευμα της global.handelsblatt. com.
Τα πορίσματα στα οποία θα καταλήξουν θα τους βοηθήσουν ενδεχομένως όσον αφορά την κατασκευή των δικών τους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
Η Audi ετοιμάζεται να παρουσιάσει τον Μάρτιο το δικό της πλήρως ηλεκτρικό όχημα στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ η Porsche έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να λανσάρει το μοντέλο Mission E, το οποίο θα είναι ευθέως ανταγωνιστικό προς το Model S της Tesla.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Daimler αγοράζουν και μελετούν οχήματα των ανταγωνιστών τους. Πριν από δύο χρόνια, η Audi (μέλος του ομίλου Volkswagen) είχε αγοράσει στις ΗΠΑ ένα Μodel X της Tesla, προτού αυτό εξαχθεί στην Ευρώπη.
Αντιστοίχως, η Daimler ενοικίασε από την εταιρεία Sixt ένα Model X, το οποίο «υπέστη τα πάνδεινα». Οχι μόνο οι μηχανικοί της το αποσυναρμολόγησαν και το συνέθεσαν εκ νέου, αλλά το μετέφεραν και στην Ισπανία για δοκιμαστικές διαδρομές. Οταν επεστράφη στην Sixt, είχε σοβαρές φθορές χιλιάδων ευρώ.
Η Tesla, πάντως, φαίνεται ότι συνιστά απειλή και στην αγορά των οχημάτων πολλαπλών δραστηριοτήτων (SUV) με το αυτοκίνητο Model X. Πέρυσι πούλησε στην Ευρώπη 12.000 οχήματα. Κι αυτό σημαίνει ότι τα Model X αγοράζονται από τους ζάπλουτους Ευρωπαίους τόσο συχνά όσο και οι Porsche Cayenne.
«Πρόκειται για ανησυχητικές εξελίξεις όσον αφορά τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου, όπως είναι η Mercedes-Benz», επισημαίνει στην ιστοσελίδα Automotive News Europe ο Φελίπε Μουνιόθ, ερευνητής του JΑTO, ινστιτούτου μελέτης του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. «Αυτό που φοβούνται είναι ότι μία μικρότερη εταιρεία, όπως η Tesla, μπορεί να τους νικήσει μέσα στη δική τους αγορά, στην οποία κυριαρχούν για πάρα πολλά χρόνια».
Το δέλεαρ, που έχουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα γενικά και της Tesla ειδικότερα, είναι οι φορολογικές διευκολύνσεις. Στη Νορβηγία, συγκεκριμένα, όπου υπάρχει η πρόθεση να αυξηθεί η χρήση των «καθαρών» αυτοκινήτων, δίνονται τέτοια κίνητρα στους καταναλωτές.
Ο πληθυσμός της είναι 5 εκατ. επί συνόλου 512 εκατ. της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Λόγω των κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι Νορβηγοί αγόρασαν πέρυσι το 23% όλων των Model S που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και το 40% όλων των Model X.
Πηγή Πληροφοριών: Καθημερινή