Η TΟΥΟΤΑ θέτοντας την υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία των οχημάτων της ως πρωταρχικό της σκοπό, επιβλέπει αδιάκοπα τις επιδόσεις τους και τη λειτουργία τους μέσω δοκιμών και ερευνών που διεξάγει σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά τη διάρκεια αυτής της αυστηρής διαδικασίας ελέγχων, υπάρχει η πιθανότητα να διαπιστωθεί ότι κάποιο εξάρτημα του αυτοκινήτου δεν τυγχάνει των υψηλών προδιαγραφών ποιότητας που έχουν τεθεί από την TOYOTA.
Έτσι λοιπόν τα εμπλεκόμενα οχήματα είναι εφοδιασμένα με αερόσακο οδηγού μονού σταδίου με πυροκροτητή που δεν περιέχει νιτρικές ενώσεις (ονομαζόμενος Takata NADI). Αυτού του είδους οι πυροκροτητές δεν περιέχουν ως προωθητικό μέσο νιτρικό αμμώνιο (PSAN). Παρόλο που δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής από την Toyota στα οχήματα που εμπλέκονται, σύμφωνα με μια έκθεση για τα ελαττώματα του προϊόντος που υπέβαλε η Takata στις 26 Νοεμβρίου 2019 (19Ε-080), το προωθητικό μέσο σε κάποιους από τους πυροκροτητές, ενδέχεται να έχει απορροφήσει υγρασία με την πάροδο του χρόνου, όπου σύμφωνα με την Takata σχετίζεται με το σφράγισμα του περιβλήματος του πυροκροτητή. Η απορρόφηση υγρασίας με την πάροδο του χρόνου στο προωθητικό μέσο θα μπορούσε να οδηγήσει σε βραδεία ανάπτυξη ή διάρρηξη του πυροκροτητή σε καταστάσεις όπου χρειαστεί να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι. Το ενδεχόμενο μιας εκτόνωσης μη σύμφωνης με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή εξαρτάται ίσως και από άλλους παράγοντες και μεταβλητές πέραντης απορρόφησης υγρασίας από το προωθητικό μέσο και δεν έχει ακόμη πλήρως αναλυθεί από την Takata ή την Toyota. Στην περίπτωση που χρειαστεί να ενεργοποιηθεί ο αερόσακος, μια εκτόνωση μη σύμφωνη με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού. Η πιθανότητα εμφάνισης τέτοιου είδους περιστατικών στα εμπλεκόμενα οχήματα είναι άγνωστη, αλλά, λόγω της ιδιαιτερότητας και της απαιτούμενης προσοχής που χρίζει τον εν λόγω θέμα η Toyota υποβάλλει αυτή την αναφορά.
Μέχρι σήμερα δεν έχει αναφερθεί καμία σχετική περίπτωση ατυχήματος στα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα που να έχει σχέση με το συγκεκριμένο θέμα.
Η φιλοσοφία της TOYOTA βασίζεται στην απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη με στόχο επίσης την απόλυτη εμπιστοσύνη τους στα προϊόντα της. Με κύριο γνώμονα τη φιλοσοφία αυτή η ΤΟΥΟΤΑ κοινοποίησε πρόσφατα τον έλεγχο του αερόσακου στα εμπλεκόμενα οχήματα, χωρίς απολύτως καμία οικονομική επιβάρυνση του πελάτη.
Η Toyota Ελλάς ως εκπρόσωπος της Toyota Motor Corporation έχει ήδη φροντίσει για την αποστολή σχετικής επιστολής σε 5010 πελάτες της – κατόχους αυτοκινήτων Toyota, όπου σύμφωνα με τα αρχεία της εταιρείας έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα της συγκεκριμένης παραγωγής στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, τα μοντέλα που εμπλέκονται στην καμπάνια προληπτικού ελέγχου είναι:
38 Celica παραγωγής από 07/07/1997 έως 19/07/1999
851 RAV-4 παραγωγής από 05/06/1997 έως 31/08/1999
20 Starlet παραγωγής από 15/10/1997 έως 23/12/1998
4.101 Yaris παραγωγής από 18/09/1998 έως 31/05/1999
Με την παρούσα κοινοποίηση, η εταιρεία καλεί τους πελάτες της να επικοινωνήσουν με το πλησιέστερο εξουσιοδοτημένο επισκευαστή TOYOTA, ώστε να καθορίσουν την επίσκεψη τους στο συνεργείο και τον δωρεάν προληπτικό έλεγχο του σχετικού εξαρτήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι καταναλωτές παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με την εταιρεία TOYOTA ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε.Ε. στο τηλέφωνο 210-2808222.