Η Βρετανία εξετάζει να αυξήσει τον φόρο επί των νέων πετρελαιοκίνητων οχημάτων που δεν πληρούν τα πιο πρόσφατα και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων μειώθηκαν κατά 15% φέτος στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ενώ η ζήτηση για βενζίνη αυξήθηκε κατά 3%, καθώς οι αγοραστές αποφεύγουν τα μοντέλα ντίζελ φοβούμενοι περισσότερες εισφορές και χαράτσια.
Από το σκάνδαλο για την εξαπάτηση των εκπομπών Volkswagen του 2015, ορισμένες μεγάλες πόλεις, όπως η Μαδρίτη και το Παρίσι, ανακοίνωσαν σχέδια ειδικά εστιασμένα στη μείωση των εκπομπών ρύπων diesel, συμπεριλαμβανομένων των απαγορεύσεων, προστίμων και περιορισμών.
Τώρα η Βρετανία δήλωσε ότι θα αυξήσει το φόρο κατανάλωσης οχημάτων (VED) για όσους αποκτήσουν ένα νέο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο από τον Απρίλιο του 2018 που δεν πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων.
“Το φορολογικό σύστημα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντός μας”, ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Φίλιπ Χάμμοντ στο κοινοβούλιο. «Το οφείλουμε στα παιδιά μας, ότι ο αέρας που αναπνέουν είναι καθαρός».
Η αλλαγή θα προσθέσει 20 λίρες στο κόστος του VED για μικρότερα μοντέλα που δεν πληρούν αυστηρότερα πρότυπα, ενώ εκείνα που οδηγούν μερικά μεγαλύτερα οχήματα θα μπορούσαν να πληρώσουν εκατοντάδες λίρες περισσότερο.
Το οικονομικό επιτελείο της Βρετανίας πως θα εισπράξει 220 εκατ. λίρες και θα δημιουργήσει ένα Ταμείο για το περιβάλλον.