- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Τετάρτη 28/11, 15:00 το μεσημέρι έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παραλάβω για test ride τη νέα CB 300 r.
Η νέα μικρή μοτοσυκλέτα της Honda είναι η απόδειξη ότι μια μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού (μόλις 300cc) μπορεί να είναι γρήγορη, δυνατή και ταυτόχρονα συναρπαστική . Η μικρή εκπρόσωπος της σειράς Neo Sports Café της Honda προκαλεί στις αισθήσεις με το επιθετικό της στιλ, στοιχεία από μεγάλες naked μοτοσυκλέτες και μοναδική ποιότητα κατασκευής.
Η οδήγηση στην πόλη είναι απολαυστική με μόνο 143 κιλά βάρους και ροπάτο μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα. Ευέλικτη και απολύτως προβλέψιμη, η CB300R απευθύνεται σε αναβάτες νεαρής ηλικίας που θέλουν να ξεχωρίζουν αλλά και σε μεγαλύτερους που θέλουν μια διασκεδαστική μοτοσυκλέτα πόλης με δυναμικό χαρακτήρα.
Τα επιμέρους εξαρτήματα στις μοτοσυκλέτας χαρακτηρίζονται από την κορυφαία ποιότητα και λειτουργικότητα. Η Honda επέλεξε για μπροστινό σύστημα ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. με ρυθμίσεις που δίνουν έμφαση στην ποιότητα κύλισης, ενώ το μονό αμορτισέρ πίσω ρυθμίζεται ως την προφόρτισή του σε πέντε θέσεις.
Τα ακτινικά φρένα και τα ελαστικά τονίζουν το sport χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας και προσφέρουν μεγάλη ασφάλεια στο φρενάρισμα. Τα φώτα LED εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα σε όλες τις συνθήκες. Η CB300R διαθέτει οθόνη LCD με πληθώρα ενδείξεων και πληροφορίων, είναι μικρή σε μέγεθος και λεπτή και ζυγίζει μόλις 230 γραμμάρια. Πληροφορεί τον αναβάτη για την ταχύτητα, στις στροφές του μοτέρ, τη στάθμη στις βενζίνης και την επιλεγμένη ταχύτητα, ενώ φέρει και ενδεικτικές λυχνίες στο πάνω μέρος για στις κλασικές προειδοποιήσεις.
Η CB300R μπορεί να καλύψει 300 χιλιόμετρα χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10 λίτρων.
Είναι μια μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να έχει ενδιαφέρον στην ελληνική πραγματικότητα. Η CB300Rμε τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 286cc με απόδοση 31hp το καθιστά κατάλληλο για τα διπλώματα Α2, στους νεώτερους δηλαδή σε ηλικία αναβάτες.
Στα του πλαισίου τώρα, το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου διαμάντι, κυκλικής διατομής με πρεσαριστά κομμάτια με στόχο το χαμηλό βάρος και τα υψηλά επίπεδα στιβαρότητας. Το ψαλίδι είναι απλού σχεδιασμού, δύο βραχιόνων τετράγωνης διατομής. Ενας δίσκος εμπρός, αναλαμβάνει την επιβράδυνση με διάμετρο 296mm με πολύ αξιοπρεπή δαγκάνα ακτινικής στήριξης τεσσάρων εμβόλων. Ο δίσκος πίσω είναι 220 mm. Την εικόνα συμπληρώνει το δικάναλο ABS που φέρει παράλληλα και Μονάδα Μέτρησης Αδρανειακών Δυνάμεων (Inertial Measurement Unit-IMU) για τον ακριβή διαμοιρασμό στις πέδησης εμπρός και πίσω σύμφωνα και με τη συμπεριφορά στις μοτοσυκλέτας. Τα radial ελαστικά στις Dunlop είναι και σε αυτή την περίπτωση 150/60R-17 και 110/70R-17 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό και το μεταξόνιο ανέρχεται στα μόλις 1.352 χλστ. Η κατανομή του βάρους βρίσκεται στο 49.6% /50.4%, εμπρός-πίσω αντίστοιχα και το ύψος στις σέλας στα 799 χλστ.
Το μοτέρ του CB300R προέρχεται από το CBR300R με τον κύλινδρο να έχει διαστάσεις 76×63 χλστ. διάμετρο επί διαδρομή και συμπίεση 10,7:1. Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες που συνδυάζεται με κιβώτιο έξι σχέσεων και αποδίδει 32 ίππους και 2,8 χιλιόγραμμα ροπής στις 8.500 και 7.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η τροφοδοασία του γίνεται από σώμα ψεκασμού 38 χλστ. PGM-FI. Η Honda δίνει μία ενδεικτική μέτρηση επιδόσεων και γα αυτό το μοντέλο, το οποίο καλύπτει τα πρώτα 200 μέτρα σε 9,2 δευτερόλεπτα.
Με εντυπωσιακή εμφάνιση, μεγάλη αξιοπιστία και δυναμικές επιδόσεις, η CB300R είναι η μοτοσυκλέτα που υπόσχεται μοναδικές συγκινήσεις στον αναβάτη της.
Είναι μία μοτοσυκλέτα μικρού κυβισμού, εύκολη στην οδήγηση, ιδανική για να βάλει τους νέους «εραστές» της μοτοκίνησης στο χώρο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας Honda τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 76 x 63
Χωρητικότητα (cc) 286
Σχέση συμπίεσης 10,7:1
Μέγιστη ισχύς 31hp (23,1kW) / 8.500rpm
Μέγιστη ροπή 27,5Nm /7.500rpm
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI
Εκκίνηση Μίζα
Λίπανση Υγρό κάρτερ
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Πλαίσιο Ατσάλινο, σωληνωτό σε σχήμα διαμαντιού
Μπροστινή ανάρτηση Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa με διάμετρο καλαμιών 41mm και με διαδρομή 130mm
Πίσω ανάρτηση Monoshock αμορτισέρ Showa με μοχλισμό με διαδρομή 107mm. Ρυθμίσεις: προφόρτιση ελατηρίου
Μπροστινό φρένο 1 Δίσκο2 διαμέτρου 296mm, με ακτινική δαγκάνα Nissin 4 εμβόλων ABS με IMU
Πίσω φρένο Δίσκος διαμέτρου 220mm, με δαγκάνα μονού εμβόλου, ABS με IMU
Μπροστινό ελαστικό 110/70-17
Πίσω ελαστικό 150/60-17
Μήκος (mm) 2.012
Πλάτος (mm) 802
Υψος (mm) 1.052
Υψος σέλας (mm) 799
Μεταξόνιο (mm) 1.352
Ιχνος (mm) 24
Γωνία Caster –
Βάρος (kg) με καύσιμα 143
Ρεζερβουάρ (lt) 10
Τιμή: 5.990€