- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Πρόσφατα βρεθήκαμε έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παραλάβουμε για test ride το νέο CRF 1000 Africa Twin.
Μοτοσυκλέτα που έχω στα χέρια μου, είναι η ακριβή έκδοση της Africa διαθέτει abs και dct (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων).
Λίγα λόγια για την ιστορία της Africa Twin είναι μια σειρά μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού την οποία παράγει η ομώνυμη βιομηχανία. Η Africa Twin η οποία ως κωδικοποιημένο προϊόν είχε το “XRV” στην πρώτη της γενιά και το “CRF” στην δεύτερη παρέχει στον αναβάτη τις ιδιότητες της σε ασφάλτινο και χωμάτινο τερέν, κατάτασσοντας την στην κατηγορία “On/Off” ή “Dual Sport”.
Η πρώτη γενιά ξεκίνησε την παραγωγή της το 1988 με το XRV των 647 κ.εκ και εξοπλίστηκε με τον βενζινοκινητήρα RD03 σχήματος V που υπήρχε και στο VT 500 σαφώς σε πιο αναβαθμισμένη έκδοση. Πέρα απο την XRV η συγκεκριμένη σειρά κινητήρων χρησιμοποιήθηκε σε δεκάδες μοντέλα παρόμοιου κυβισμού ενώ συνεχίζει ακόμη και στα σύγχρονα μοντέλα της Transalp 700 και Deauville 700. Επιπλέον, πέρα απο αυτόν, τοποθετήθηκε ενσωματωμένα και το 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με την μετάδοση κίνησης στον πίσω τρόχο να πραγματοποιείται με την αλυσίδα (καδένα)[1][2].
Στο σήμερα, το “CRF 1000L” όπως αποκαλείται διαφορετικά δεν είναι εξοπλισμένο με παρόμοιο κινητήρα σχήματος V αλλά με έναν δικύλινδρο εν σειρά των 998 κυβικών εκατοστών, δίνοντας περίπου την τελική ταχύτητα των 200-205 χλμ/ώρα με ωστόσο υψηλή κατανάλωση που φτάνει τα 9 λίτρα/100 χλμ. Υπο φυσιολογικές συνθήκες η μέση κατανάλωση φτάνει τα 6 λτ/100 χλμ. Ο κινητήρας είναι βασισμένος στα αγωνιστικά CRF 250 και 450 και οι βαλβίδες αντι για τρείς έγιναν τέσσερις.
Παραμένοντας πιστή στις ρίζες της, που είναι απόλυτα συνυφασμένες με την ιστορία του Dakar, η νέα “Αφρικάνα” είναι μια άνετη μοτοσυκλέτα για ταξίδια, αλλά και εξαιρετικά πρακτική στην καθημερινή μετακίνηση. Μία δυνατή και ευέλικτη μοτοσυκλέτα που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια, ακόμη και στα πιο δυσπρόσιτα εδάφη, έτοιμη να σου δείξει την αληθινή περιπέτεια και να διεγείρει όλες σου τις αισθήσεις.
Ο δυνατός κινητήρας των 1000κ.εκ. με τους δύο κυλίνδρους σε σειρά, διαθέτει την ίδια 4-βάλβιδη κεφαλή Unicam που χρησιμοποιούν όλα τα μοντέλα CRF και αποδίδει άφθονη ροπή καθώς και συγκλονιστική επιτάχυνση για μοναδικές οδηγικές απολαύσεις.
Διαθέτει μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, αλλά και προαιρετικό σύστημα διπλού συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission), το οποίο προσφέρει την επιλογή χειροκίνητης (σειριακό κιβώτιο) ή αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων – ανάλογα με το έδαφος που κινείστε – με τέσσερις επιλογές αυτόματης μετάδοσης, την ‘D’ mode για κίνηση στον ανοικτό δρόμο με μεγάλη οικονομία και την ‘S’ mode (τριπλή επιλογή) για πιο σπορ επιδόσεις.
Oι εκτός δρόμου δυνατότητές της ενισχύονται ακόμη περισσότερο με το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) και το ABS που λειτουργούν όχι μόνο σε συνεργασία αλλά και αυτόνομα, παρέχοντας μέχρι 80 διαφορετικούς συνδυασμούς ώστε να προσαρμόσεις ιδανικά την απόδοση της μοτοσυκλέτας ανάλογα με τον δικό σου τρόπο οδήγησης αλλά και τις οδικές συνθήκες.
Είναι ελαφριά και ευέλικτη με πολύ καλή αεροδυναμική προστασία, ιδανική για καθημερινή χρήση. Το ρεζερβουάρ καυσίμων 18,8 λίτρων σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου προσφέρει αυτονομία 400 περίπου χιλιόμετρων ώστε η περιπέτεια να μη σταματά ποτέ!
Το άψογο στήσιμο του Africa Twin σε πλαίσιο, μαλακές αναρτήσεις και φιλικά φρένα δίνουν στην έκδοση DCT τη δυνατότητα να κινηθεί απρόσμενα άνετα και εύκολα και στο χώμα. Θα δυσκολέψει αρκετά αναβάτες με ύψος κάτω του 1,80 αφού λόγο της πολύ υψηλής σέλας του δεν σου δίνει την δυνατότητα για «καλό} πάτημα και εμένα προσωπικά με άγχωσε λίγο.
Σε γενικές γραμμές όμως είναι στις 5 καλύτερες on-off μοτοσυκλέτες που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος εν σειρά, με στρόφαλο 270˚, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, Unicam
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 92×75,1
Χωρητικότητα (cc) 998
Συμπίεση (:1) Δ.Α.
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων / DCT
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος, υδραυλικός, με σπηροδειδή ελατήρια, ολίσθησης / DCT: Αυτόματο 6- σχέσεων με οδηγικά προγράμματα για εντός και εκτός δρόμου χρήσεις
Πρωτεύουσα μετάδοση 1,934 (64/33)
Τελική μετάδοση Γρανάζια αλυσίδα – 2,687 (43/16)
Πλαίσιο
Τύπος Ατσάλινο, ημίδιπλο, κλειστό
Μεταξόνιο (mm) 1575
Ίχνος (mm) 103
Γωνία κάστερ (°) 26°30’
Μήκος (mm) 2335
Πλάτος (mm) 875 / DTC: 930
Ύψος (mm) 1475
Απόσταση εδάφους (mm) 250
Ύψος σέλας (mm) 850/870
Ρεζερβουάρ (lt) 18,8
Χωρητικότητα λαδιού (lt) 3,8
Βάρος κενή / γεμάτη (kg) 222kg / 242kg
Αναρτήσεις
Μπροστά Ανεστραμμένο μπροστινό σύστημα της Showa διαμέτρου 45mm πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή τροχού 230mm
Πίσω Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό Pro-Link, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή 220mm
Ελαστικά
Μπροστά 90/90-21
Πίσω 150/70 – 18
Φρένα
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 310mm με ακτινικής τοποθέτησης δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Nissin και ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 256mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS / DCT: Μοχλός χειρόφρενου (Lever-Lock Type Parking Brake System) με μία δαγκάνα έξτρα
Επιδόσεις
Ισχύς εργοστασίου (hp/σ.α.λ.) 95 / 7.500
Ροπή εργοστασίου (Nm/σ.α.λ. 9,8 / 6.000
Ισχύς πραγματική (hp/σ.α.λ.) 86,97 / Δ.Α.
Ροπή πραγματική (Nm/σ.α.λ. Δ.Α.
Honda Selectable Torque Control System (HSTC) * HSTC 3-επιπέδων + Δυνατότητα Απενεργοποίησης
ΤΙΜΗ: 14.990€