- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Ο όμιλος Σαρακάκη εισήγαγε πρόσφατα στην ελληνική αγορά την βενζινοκίνητη «γρήγορη» έκδοση 1,5 λίτρου του Honda Jazz με 130 ίππους με την οποία εισέρχεται στην κατηγορία με εντελώς διαφορετικά δεδομένα από τους υπόλοιπους κατασκευαστές επιμένοντας στην ατμοσφαιρική έκδοση που προσδίδει όμως επιδόσεις και αξιοπιστία.
Άλλωστε οι Ιάπωνες είναι γνώστες πως οι υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις σε κινητήρες με χαμηλό κυβισμό δεν κρατούν για πολύ έχοντας «ημερομηνία λήξης» και για αυτό τον λόγο υιοθέτησαν ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο για το νέο Honda Jazz που αν μη τι άλλο διαθέτει την αντοχή των ιαπωνικών κινητήρων.
Οι τιμές διάθεσης του νέου Jazz ξεκινούν από τις 15.100 ευρώ ωστόσο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με απόδοση 130 ίππους κόστιζε λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό και κορυφαίες επιδόσεις.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 159,6 ευρώ μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου ενώ το κορυφαίο ιαπωνικό μοντέλο συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Honda Jazz 1,5 i-VTEC
Ιδιαίτερα τολμηρή και νεανική χαρακτηρίζεται η εξωτερική εμφάνιση του Honda Jazz με τις αλλαγές στο νέο Jazz απηχούν το νέο στυλ της εταιρείας.
Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι έντονα ανάγλυφος με πιο δυναμικό περίγραμμα γύρω από τους αεραγωγούς. Πίσω, οι πιο λεπτοί αεραγωγοί συνδέονται με μία γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα πάνω από ένα τραπεζοειδές κάτω τμήμα.
Το νέο Jazz διατηρεί τη γνώριμη στιβαρή σιλουέτα, με μεσαίες γραμμές που ανεβαίνουν από τους εμπρός θόλους των τροχών και δυναμικά ανάγλυφα πλαϊνά πάνελ που χαρίζουν ένα δυναμικό στήσιμο. Πίσω εντυπωσιάζει το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, ενώ γωνιώδη πίσω φώτα τονίζουν την τολμηρή σχεδίαση. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Jazz, το ανανεωμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται από μία πιο τολμηρή, πιο σπορ φόρμα.
Μία νέα έκδοση Dynamic προσθέτει ένα πιο τολμηρό εμπρός σπλίτερ κάτω από τον αεραγωγό, και ένα τριπλό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα – ενώ και τα δύο φέρουν μια εντυπωσιακή κόκκινη γραμμή. Η έκδοση Dynamic περιλαμβάνει επίσης προβολείς LED, εμπρός προβολείς ομίχλης, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή πίσω πόρτας και γυαλιστερές-μαύρες ζάντες αλουμινίου 185/55 R16.
Εν αρχή ην η άνεση
Στο εσωτερικό του Honda Jazz, όλοι οι επιβάτες βιώνουν μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ που συναντά το πάνελ της οροφής αρκετά πίσω. Αυτό, μαζί με τα μεγάλα εμπρός φινιστρίνια προσφέρει άριστη ορατότητα μπροστά, με άφθονο φως να εισέρχεται στην καμπίνα και με όλους τους επιβάτες να απολαμβάνουν άριστη ορατότητα σε ένα ευάερο, ασφαλές περιβάλλον.
Η διάταξη της καμπίνας του Jazz είναι βασισμένη στη λειτουργικότητα ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση και οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον.
Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να είναι ευδιάκριτο και να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική προς το χρήστη κάτι στο οποίο συμβάλλει η προσεκτική τοποθέτηση των βασικών αποθηκευτικών χώρων, μαζί με τις μεγάλες ποτηροθήκες μπροστά και ένα κεντρικό θάλαμο στο εμπρός υποβραχιόνο που χωράει ακόμα και ένα tablet.
Μέσα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.
Το Jazz διαθέτει μεγάλη ποικιλία ρυθμίσεων για το τιμόνι και τα εμπρός καθίσματα, προσφέροντας ευκολία και ελευθερία στην επιλογή μιας άνετης θέσης οδήγησης.
Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο κατά τη διάρκεια της οικονομικής οδήγησης.
Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει ανάλογες προειδοποιήσεις, όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.
Ο στάνταρ εξοπλισμός του Jazz περιλαμβάνει cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματους προβολείς και το σύστημα Ασφάλειας City-Brake-Active. Από μία οθόνη LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, οι επιβάτες ελέγχουν τις λειτουργίες ραδιοφώνου, CD ή προσωπικών συσκευών μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.
Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας 7-ιντσών Honda Connect, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless entry & start), και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας όπως Forward Collision Warning, Lane Departure Warning και Traffic Sign Recognition.
Το Honda Connect έχει διεπαφή φιλική προς το χρήστη βασισμένη σε εφαρμογές υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής ‘pinch, swipe και tap‘ ενός σύγχρονου smartphone. Αυτό προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρός, social media, και διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί. Το Honda Connect χρησιμοποιεί έγχρωμα εικονίδια για ταχεία και απλή πλοήγηση στα μενού.
Επιπλέον, το Honda Connect περιλαμβάνει εκτενείς δυνατότητες για συγχρονισμό με smartphones και λοιπές προσωπικές συσκευές πολυμέσων: WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink – που αναπαράγει την οθόνη μιας συνδεμένης συμβατής συσκευής, ώστε να μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό.
Παρά τα σκληρά υλικά, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη. Το γεροδεμένο εσωτερικό το Jazz είναι σωστά σχεδιασμένο, πρακτικό και ευρύχωρο.
130 ίπποι
Το νέο Jazz διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.5 L i-VTEC για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας αποδίδει 130ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 15,5 χλγρ. στις 4.600 σ.α.λ.
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC της Honda πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4λίτρα/100 χλμ. και χαμηλές εκπομπές CO2 γεγονός που μεταφράζεται όπως προαναφέραμε σε μόλις 159,6 ευρώ για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα.
Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους στον 1.5 i-VTEC επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων.
Άνεση, οικονομία αλλά και δύναμη
Στην πράξη ο νέος κινητήρας του Honda Jazz με τους 130 ίππους αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομικός και ζωηρός με την μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της σύντομης δοκιμής μας να μην ξεπερνά τα 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ωστόσο ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας είναι έντονος κυρίως στις υψηλές στροφές ενώ η τοποθέτηση της όπισθεν δίπλα στην 6η σχέση του χειροκίνητου κιβωτίου δυσκολεύει τον χρήστη.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Jazz κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία όταν η βελόνα του ταχύμετρου δεν ξεπερνά τα 130 χλμ./ώρα ενώ όταν επιθυμεί ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και αμέσως τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Jazz απέδειξε πως έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες.
Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε πως βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον προσδίδοντας άνεση, ευελιξία και οικονομία.
Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και δεν μεταφέρονται περίεργοι ήχοι στην καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Αξιοπιστία
Κινητήρας
Οικονομία
ΚΑΤΑ
Θόρυβος στις υψηλές στροφές