- Του Δημήτρη Γεωργόπουλου
Τετάρτη 06/8, 16:00 το απόγευμα έξω από την αντιπροσωπεία της HONDA στη Λεωφόρο Αθηνών 71, για να παραλάβω για test ride το νέο Honda NC 750 X.
Στην πρώτη επαφή με τη μοτοσυκλέτα βάζοντας μπροστά το Honda NC750X DCT νοιώθεις αμέσως τους γλυκούς κραδασμούς και την καλή απόκριση στο γκάζι. Το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων αντιδρά σύμφωνα με τις επιθυμίες του αναβάτη.
Στην πράξη, οι αλλαγές των ταχυτήτων του DCT είναι πολύ ομαλές ενώ ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε αυτόματο ή χειροκίνητο. Αν επιλέξεις αυτόματο σου δίνεται η δυνατότητα να διαλέξεις και πάλι ανάμεσα σε Drive (για ήπια οδήγηση) και Sport (για σπορ οδήγηση). Στην επιλογή του Manual (χειροκίνητου) ο αναβάτης αλλάζει ταχύτητες από το αριστερό άκρο του τιμονιού μέσω δυο διακοπτών. Σε όλες τις περιπτώσεις ο αναβάτης μπορεί να επέμβει, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητες χειροκίνητα. Το νέο NC750X του 2018 διαθέτει και traction control του πίσω τροχού δύο επιλογών ανάλογα με την ευαισθησία πρόσφυσης που θέλεις να έχεις. Σου δίνει βέβαια ο κατασκευαστής την δυνατότητα να το απενεργοποιήσεις.
Στο δρόμο το NC750X είναι σταθερό και ευχάριστο στην οδήγηση. Ο φιλικός του χαρακτήρας γίνεται ιδιαίτερα αισθητός μέσα στην πόλη και οι σχετικά αργές αντιδράσεις του πλαισίου, στις υψηλότερες ταχύτητες, δημιουργούν ένα προβλέψιμο σύνολο. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες προς τη μαλακή πλευρά, με αρκετά καλές αποσβέσεις: το πιρούνι έχει μεγάλη διαδρομή και καλή προοδευτική βύθιση κατά το φρενάρισμα ενώ το ίδιο προοδευτικό είναι και το μονό οπίσθιο αμορτισέρ.
Τα φρένα διαθέτουν πλέον ABS, ενώ έχει καταργηθεί το σύστημα συνδυαζόμενης πέδησης CBS του παρελθόντος.
H αλλαγή του ΝC750 εστιάζεται κυρίως στον κινητήρα που έχει αυξήσει τον κυβισμό του κατά 80 κ.εκ. σε σχέση με το παρελθόν. Ήταν 670 κ.εκ. και τώρα είναι 745 κ.εκ. Η ιπποδύναμη έχει ανέβει από τους 48 στους 55 ίππους και η ροπή από τα 60 στα 68 Nm. Η κατανάλωση που ανακοινώνεται από την εταιρία είναι 28,9 χλμ./λίτρο, στοιχείο που σε συνδυασμό με το ντεπόζιτο των 14 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία 400 χλμ. Στη σύντομη βόλτα μας, σε μικτές συνθήκες (πόλη, αυτοκινητόδρομος, επαρχιακό δίκτυο), είδαμε την κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 4,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Η HONDA με το συγκεκριμένο 750 προτείνει ένα νέο τρόπο κίνησης πάνω σε δύο τροχούς: είναι τόσο πρακτική όσο ένα αυτόματο σκούτερ και τόσο “μοτοσικλέτα” όσο μια πραγματική μοτοσικλέτα.
Για το τέλος να πω ότι στο NC το ύψος της σέλας είναι στα 830 χιλιοστά και το βάρος είναι στα 230 κιλά.
Συμπέρασμα: πρόκειται για μία πολύ καλή πρόταση της HONDA στην κατηγορία All around, φορτωμένη με πολλά ηλεκτρονικά καλούδια, ξανασχεδιασμένη χαρτογράφηση και βελτίωση σε πολλούς τομείς όπως προανέφερα, γι’ αυτό παίρνει τον τίτλο «Γεύση από το μέλλον». Ο κόσμος στον οποίο απευθύνεται το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι άτομα με ελάχιστη εμπειρία σε μηχανές, μέχρι άτομα πιο έμπειρα που απλά θέλουν να κάνουν μία πιο ξέγνοιαστη βόλτα. Συμφωνώ με την αντιπροσωπεία που λέει: Η NC750X είναι η adventure μοτοσυκλέτα – πιστή σύντροφος σε κάθε σου καθημερινή εξόρμηση, είτε για δουλειά είτε για αναψυχή, που δεν θα χορταίνεις να οδηγείς.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, κυβισμού 745 cc, με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, τροφοδοσία με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 55 hp, στις 6.250 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 41 mm, διαδρομής 153 mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρομής τροχού 150 mm
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 320 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων / Δίσκος διαμέτρου 240 mm, δαγκάνα ενός εμβόλου
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 120/70 μπροστά, 160/60 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.535 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 830 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14 lt
ΒΑΡΟΣ: 230 kg (γεμάτη)
Τιμή: 9.550€