- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Οι Κορεάτες το έκαναν το θαύμα τους και πάλι με το Hyundai i30N το οποίο πέραν της κορυφαίας σχεδίασης, της δύναμης, της κορυφαίας συμπεριφοράς, του τρομερού ήχου που παράγει διαθέτει και άκρως δελεαστική τιμή που πραγματικά δεν συναντά κανείς εύκολα σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων η οποία ανέρχεται σε μόλις 26.990 ευρώ και συνοδεύεται από πολυετή εγγύηση!
Το Hyundai i30N ήρθε και κοιτά κατάματα τον ανταγωνισμό δημιουργώντας τους ρίγος καθώς δεν έχει ανταγωνιστή!
Ίσως το Cupra Leon θα μπορούσε να σταθεί απέναντί του λόγω τιμής και ιπποδύναμης αλλά το i30N αποτελεί μια διαφορετική πρόταση απ’ όποια μεριά και αν το εξετάσει κανείς.
Μοναδική σχεδίαση
Το i30 N είναι ότι ακριβώς έπρεπε να περιμένουμε από τη Hyundai στην κατηγορία των sport μοντέλων και μάλιστα είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως κατάφεραν με την πρώτη κιόλας προσπάθεια να «κοντράρουν» στα ίσια τα μοντέλα άλλων ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών τα οποία φέρουν τα λογότυπα, ST, RS, Gti, R, κ.ά.
Ωστόσο υπεύθυνος για το τμήμα Ν της Hyundai είναι ένας Γερμανός Albert Biermann ο οποίος μετά από πολυετή θητεία στην BMW ανέλαβε το 2015 τις γρήγορες εκδόσεις της Hyundai που θα φέρουν το λογότυπο N.
Άλλωστε από όποια μεριά και αν κοιτάξεις κανείς το Hyundai i30N εντυπωσιάζεται καθώς δεν κρύβει τον δυναμισμό του αλλά χωρίς εξάρσεις και παρεκτροπές.
Μάλιστα τα μεγάλα αυτοκόλλητα «Ν» που είχαν τοποθετηθεί στο πλάι του αυτοκινήτου της δοκιμής μας αλλά και το γαλάζιο χρώμα που κάνει αντίθεση με τα μαύρα σπόιλερ, τους αεραγωγούς, την αεροτομή και τους καθρέπτες δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται παρκαρισμένο.
Στα παραπάνω προσθέστε και τα φαρδιά ελαστικά με πολύ χαμηλό προφίλ που «τραυματίζονται» ωστόσο εύκολα στις λακκούβες και έχετε ένα μοναδικό αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει στο πέρασμά του.
Μάλιστα η εξάτμιση με variable exhaust valve με αγωνιστικό ήχο εντυπωσιάζει ακόμα και εκείνους που θα ακούσουν το i30N να περνά από κοντά τους οπότε θα γυρίσουν να το δουν!
Σπορ διαθέσεις αλλά και ποιότητα
To εσωτερικό του Hyundai i30N είναι επίσης μοναδικό και «άγριο» προδιαθέτοντας τον οδηγό για το τι θα επακολουθήσει μετά την εκκίνηση του κινητήρα.
Ωστόσο πέραν των σπορ διαθέσεων η κορεάτικη εταιρεία δεν φαίνεται να έχει κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα και έτσι μαζί με τα σπορ όργανα, τιμόνι, λεβιέ και πεντάλ υπάρχουν τα ποιοτικά υφασμάτινα μπάκετ καθίσματα και κορυφαία πλευρική στήριξη ενώ επάνω στο τιμόνι έχουν τοποθετηθεί και τα δύο γαλάζια μπουτόν που δεν συναντά κανείς εύκολα σε άλλο αυτοκίνητο.
Από το αριστερό μπουτόν μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα τρία βασικά mode οδήγησης (Normal, Sport και Eco), ενώ με το δεξί – έχει την καρό σημαία πάνω του, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τα προγράμματα N και Ν custom. Από το τιμόνι επιλέγεις και τη λειτουργία Rev matching που συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα σχέσης, ώστε να μένει στο ωφέλιμο φάσμα απόδοσης.
Όλα αυτά τα modes μεταβάλλουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας την απόκριση του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, τη λειτουργία του ESC και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού E-LSD, τον ήχο του μοτέρ, το τιμόνι και τη λειτουργία Rev, ενώ στο Ν custom μπορεί ο οδηγός να παραμετροποιήσει όποιο πεδίο θέλει στις επιθυμίες σου.
Παράλληλα ανάμεσα στα βασικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη στην οποία ο οδηγός μπορεί να βλέπει πληροφορίες για την ισχύ, τη ροπή, το turbo boost και τις δυνάμεις g που αναπτύσσει το i30 N στην οδήγηση.
275 ίπποι
Κάτω από καπό του κινητήρα του Hyundai i30N της δοκιμής μας υπήρχε ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 275 ίππους και 37,5 χλγρ. ροπής.
Το μηχανικό σύνολο αποδείχθηκε πως μπορεί να κινήσει με απίστευτη άνεση του αμάξωμα του i30N και βέβαια αν ο οδηγός του είναι προσεκτικός και επιλέξει το πρόγραμμα Eco τότε η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.
Σε διαφορετική περίπτωση το Hyundai i30N αποτελεί ένα καλό φίλο για τους ιδιοκτήτες βενζινάδικων αλλά οι εκρηκτικές επιδόσεις του μοντέλου δικαιολογούν την όποια αυξημένη κατανάλωση. Άλλωστε οποιοδήποτε γρήγορο μοντέλο και αν δοκιμάσει κανείς στο όριο την ίδια κατανάλωση θα έχουν μεταξύ τους.
Επίσης το Hyundai i30N διαθέτει και μια σειρά από τεχνολογίες όπως η Αυτόματη Έκτακτη Πέδηση (AEB), η Προειδοποίηση Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), η Πληροφόρηση Ορίων Ταχύτητας και η Αυτόματη Ρύθμιση Υψηλής Σκάλας Φώτων (HBA), φροντίζει για την ασφάλεια οδηγού κι επιβατών στο βασικό του εξοπλισμό γεγονός που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.
Ωστόσο θέλουμε να επισημάνουνε μια παράλειψη που διαπιστώσαμε ότι είχε το i30N και δεν είναι άλλη από την έλλειψη ηλεκτρικά αναδιπλούμενων εξωτερικών καθρεπτών. Πραγματικά μας εντυπωσίασε η συγκεκριμένη έλλειψη και ιδιίως σε ένα αυτοκίνητο της Hyundai που το συγκεκριμένο αξεσουάρ το έχουν στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και μικρότερων μοντέλων της μάρκας.
«Πύραυλος» εδάφους – εδάφους
Το Hyundai i30N αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο το οποίο με απίστευτη ευκολία μπορεί να κινηθεί στο όριο αλλά και χαλαρά εντός και εκτός της πόλης.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τότε παραμέτρους να ρυθμίσει με αποτέλεσμα το Hyundai i30N να αποτελεί το «παιχνίδι» του ιδιοκτήτη του χωρίς να έχει ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσει.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το κορυφαίο μοντέλο της Hyundai κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση και βέβαια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 220 χλμ.ώρα. Παράλληλα τα εντυπωσιακά φρένα χρειάζονται πολύ μικρή απόσταση για να ακινητοποιήσουν πλήρως το όχημα ακόμη και όταν κινείται σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και επιλεγμένο το «Ν» το Hyundai i30N μετατρέπεται σε ένα απόλυτο αγωνιστικό μοντέλο που δεν διστάζει να σηκώσει τον πίσω τροχό στις στροφές ενώ απέδειξε πως τα περιθώρια πρόσφυσης που διαθέτει είναι σε άλλο επίπεδο από τα απλά «γήινα» αυτοκίνητα.
Επίσης το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό κάνει τέλεια τη δουλειά του και επιτρέπει στον οδηγό να πατά γκάζι νωρίτερα στην έξοδο της στροφής.
Μέσα στην πόλη το Hyundai i30N μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών και βέβαια κινείται με απόλυτη άνεση και σχετική οικονομία. Βέβαια τα μπουτόν στο τιμόνι αποτελούν πρόκληση για τον οδηγό και δεν είναι λίγες οι φορές που τα πιέζει μόνο και μόνο για να ακούσει τον μπάσο ήχο που βγαίνει από τις απολήξεις των εξατμίσεων και δημιουργούν ταραχή στα ανταγωνιστικά μοντέλα που τυχαίνει να βρεθούν δίπλα του.
Πάντως καλό θα είναι ο οδηγός του Hyundai i30N να είναι προσεκτικός στις λακκούβες καθώς τα ελαστικά με χαμηλό προφίλ τραυματίζονται εύκολα και η αντικατάστασή τους κοστίζει αρκετά χρήματα…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Εξοπλισμός
Εγγύηση
Τιμή
ΚΑΤΑ
Έλλειψη ηλεκτρικά αναδιπλούμενων καθρεπτών