Η Bentley επιμένει σε συμφωνία με την ΕΕ και όχι με τις ΗΠΑ

Η Bentley δήλωσε ότι το ελεύθερο εμπόριο με την Ευρώπη δεν αποτελεί αμερικανική προτεραιότητα και πως η Βρετανία θα πρέπει να εστιάσει όλη την προσοχή στις διαπραγματεύσεις με την ΕΕ καθώς αν δεν επιτευχθεί συμφωνία με ευνοϊκούς όρους τότε πολλά εργοστάσια είναι πιθανό να εγκαταλείψουν τη χώρα για το εξωτερικό.

Η Βρετανία έφυγε επισήμως από την ΕΕ στις 31 Ιανουαρίου, αλλά ακόμη δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με το εμπόριο έως το 2021. Ενώ η κυβέρνηση βλέπει μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις ΗΠΑ ως ευκαιρία, η αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται ότι ένα Brexit χωρις συμφωνία με την ΕΕ θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγάλες καθυστερήσεις, επιπλέον δασμούς και γραφειοκρατία με την μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Βρετανίας.

«Ως κατασκευαστές πολυτελών μοντέλων και με το 24% των πωλήσεών μας να οδηγείται στην ΕΕ θα μας βοηθούσε πολύ να διατηρεί η υπάρχουσα εμπορική σχέση και να μην πληρώνουμε περισσότερα χρήματα για δασμούς» δήλωσε ο Adrian Hallmark διευθύνων σύμβουλος της Bentley στο Reuters.

«Εξετάζοντας το σημερινό μοντέλο, όπου κάνουμε τα πάντα εδώ, σε περίπτωση που αλλάξουν οι εμπορικές σχέσεις με την ΕΕ ίσως να κάνουμε περισσότερα έξω από το Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια να κάνουμε τα υπόλοιπα εδώ. Μπορεί να αλλάξει την εντελώς η ισορροπία» τόνισε το Hallmark.

Αν και η εξάλειψη του 2,5% των δασμών για το 22% των αυτοκινήτων που πωλούμε στις ΗΠΑ θα είναι μια ώθηση, η αυτοκινητοβιομηχανία θα χάσει συνολικά αν η ΕΕ επιβάλει επιπλέον εισαγωγικούς δασμούς 10% στο ήδη υπάρχον 24% για τα οχήματα που εξάγονται στην Γηραιά Ήπειρο και επιπλέον 4% στα ανταλλακτικά.

Ο προϊστάμενος της Aston Martin Andy Palmer δήλωσε επίσης στο Reuters ότι η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στη διατήρηση των εμπορικών σχέσεων με την ΕΕ χωρίς τριβές.

Επίσης η McLaren Automotive είπε ότι εάν η ΕΕ επιβάλλει επιπλέον δασμούς, το μερίδιο των περίπου 4.700 πωλήσεων της εταιρείας που εισέρχονται στην ΕΕ θα μπορούσε να μειωθεί από 18% σε μόλις 12%.

Αβεβαιότητα

Η ακριβής επίδραση των καλύτερων όρων με την Ουάσιγκτον αλλά και με τις Βρυξέλλες θα ήταν διαφορετική μεταξύ των εταιρειών. Η Ford θα μπορούσε να επηρεαστεί ιδιαιτέρως καθώς εισάγει όλα τα αυτοκίνητα που πωλεί στη Βρετανία, όπου είναι η κορυφαία μάρκα, αλλά κάνει σχεδόν 1,1 εκατομμύρια κινητήρες που αποστέλλονται σε πολλές χώρες, διακινδυνεύοντας καθυστερήσεις και επιβαρύνσεις.

Ο όμιλος PSA πρόκειται επίσης να προβεί σε απόφαση επένδυσης φέτος σχετικά με το εάν θα διατηρήσει ανοιχτό το εργοστάσιο αυτοκινήτων Ellesmere Port και το αφεντικό της πρότεινε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να ζητήσει αποζημίωση .

Ο επικεφαλής της βρετανικής μάρκας δήλωσε στο παρελθόν ότι το Brexit θα μπορούσε να επιτρέψει να αυξηθεί το μερίδιό της και οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να σταθμίσουν εάν η άνοδος στις εγχώριες πωλήσεις είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εξαγωγών.

Η Nissan, η οποία ενθαρρύνθηκε να εγκατασταθεί στη Βρετανία ως πύλη εισόδου στην ηπειρωτική Ευρώπη, δήλωσε ότι το σύνολο των δραστηριοτήτων της στην Ευρώπη θα ήταν μη βιώσιμο εάν επιβληθούν υψηλοί δασμοί.