Η γερμανική Bosch στρέφεται εναντίον των πολιτικών της ΕΕ όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση και παρά το γεγονός ότι αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, η Bosch εκτιμά πως η ΕΕ έχει “εμμονή” με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παραβλέποντας άλλες μεθόδους μείωσης των εκπομπών ρύπων, διατηρώντας όμως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει 5 δις ευρώ σε τεχνολογίες που αφορούν τα EVs. Επιπλέον, ενισχύει την δυναμικότητά της όσον αφορά τα υδρογονοκίνητα οχήματα. Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι πως η Bosch “πιστεύει” ακόμα στους κινητήρες βενζίνης και diesel. Ο μεγάλος κατασκευαστής θεωρεί πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε να μην έχουν αξιοσημείωτο αντίκτυπο στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.
Ο Volkmar Denner, CEO της Bosch, κατηγορεί την ΕΕ ότι έχει έναν κοντόφθαλμο στόχο και αναρωτιέται γιατί η Ευρώπη δεν έχει κάνει τίποτα για να ανακαλύψει τα προτερήματα του υδρογόνου, καθώς και των συνθετικών και ανανεώσιμων καυσίμων, επισημαίντας ότι: «Η κλιματική δράση δεν θα έπρεπε να ταυτίζεται με το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά με το τέλος των ορυκτών καυσίμων. Και ενώ η ηλεκτροκίνηση και η πράσινη ενέργεια καθιστούν τις οδικές μεταφορές να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, το ίδιο κάνουν και τα συνθετικά καύσιμα. Όταν ο Kennedy ανακοίνωσε τον φιλόδοξο στόχο της αποστολής ενός ανθρώπου στο φεγγάρι άφησε τους μηχανικούς να αποφασίσουν πώς θα το επιτύχουν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατρέχει τον κίνδυνο να κάνει το αντίστροφο. Με την πολιτική της, η οποία στην πραγματικότητα ισοδυναμεί με μονοπώλιο τεχνολογίας, η προσγείωση στη Σελήνη δεν θα είχε πετύχει. Οι πιθανές διαδρομές για την κλιματική δράση διακόπτονται αυτήν τη στιγμή.»
Ο Denner αναφέρθηκε και στο επερχόμενο πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 7. Όπως και αρκετοί κατασκευαστές οχημάτων, έτσι και ο ίδιος δε συμφωνεί με τις αλλαγές που θα επιφέρει. Αυτό διότι ουσιαστικά επιβάλλει την πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Το Euro 7 δεν αναμένεται σε ισχύ πριν το 2025. Σε κάθε περίπτωση, η Bosch θα συνεχίσει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης τουλάχιστον για 20-30 χρόνια ακόμα…