Η Daimler θα αυξήσει στο 20% το μερίδιό της στην Aston Martin αποδεχόμενη την πρόσκληση της βρετανικής εταιρείας για να ενισχύσει και να βελτιώσει τα οικονομικά της μεγέθη αλλά και να αποκτήσει πρόσβαση στις τεχνολογίες υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων του γερμανικού ομίλου.
Οι στενές επαφές των δύο εταιριών ξεκίνησαν για πρώτη φορά το 2013, όταν η Daimler αγόρασε το 5% της Aston Martin, και συνεργάστηκε με τη βρετανική μάρκα στην ανάπτυξη κινητήρων. Μετά την απογοητευτική αρχική δημόσια προσφορά των μετοχών της Aston Martin το 2018 και τις επακόλουθες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου από τον Lawrence Stroll, το μερίδιο της Daimler μειώθηκε στο περίπου 2,6%.
Η Aston Martin θα συγκεντρώσει περίπου 1,44 δισ. ευρώ μέσω νέων ομολόγων και μετοχών, τα περισσότερα από τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την αναχρηματοδότηση του υπάρχοντος χρέους. Η Mercedes δεν θα βάλει μετρητά στον συνεργάτη της, αλλά η παροχή τεχνολογίας στην Aston Martin θα ενισχύσει οικονομίες κλίμακας, πέρα από τη γκάμα των προϊόντων της Mercedes.
Να υπενθυμίσουμε πως η Aston Martin «αιμορραγεί» οικονομικά και διασώθηκε από τον Καναδό δισεκατομμυριούχο L. Stroll φέτος, αλλά υστερεί έναντι των αντιπάλων της τόσο στα συστήματα υβριδικής τεχνολογίας όσο και στην ηλεκτροκίνηση.
«Αυτή είναι μια στιγμή μετασχηματισμού για τον Aston Martin. Έχουμε τώρα τη σωστή ομάδα, τον συνεργάτη, το σχέδιο και την χρηματοδότηση για να μετατρέψουμε την εταιρεία σε μια από τις μεγαλύτερες μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο», είπε ο κ. Stroll.
Ο βρετανικός όμιλος ανακοίνωσε επίσης ότι στοχεύει σε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών μέχρι το 2024/25, σχεδόν τέσσερα φορές τα τρέχοντα ετήσια κέρδη του.
Ο όμιλος στοχεύει να παραδώσει 10.000 μοντέλα το 2020 καθώς το 2019 οι παραδόσεις κυμάνθηκαν σε κάτω από 6.000 μονάδες.
Τα SUV θα αποτελούσαν το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών των πωλήσεων, είπε ο κ. Stroll, ενώ τα υβριδικά μοντέλα θα αποτελέσουν το 20-30% του συνόλου των οχημάτων που θα διατεθούν.
Ωστόσο, ο πρόσφατα εγκατεστημένος διευθύνων σύμβουλος, Tobias Moers, ο οποίος προσχώρησε στην Aston Martin από τη Mercedes-AMG, δήλωσε ότι η συνεργασία δεν θα επιταχύνει τα σχέδια ηλεκτρικών οχημάτων και ότι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα δεν θα κυκλοφορήσει πριν από το 2025.
«Οι δυνατότητες της τεχνολογίας Mercedes-Benz AG θα είναι θεμελιώδεις για να διασφαλίσουμε ότι τα μελλοντικά μας προϊόντα θα παραμείνουν ανταγωνιστικά και θα μας επιτρέψουν να επενδύσουμε αποτελεσματικά στους τομείς που πραγματικά διαφοροποιούν τα προϊόντα μας», δήλωσε ο κ. Moers.
Η συμφωνία, ωστόσο, συνοδεύεται από ορισμένες εγγυήσεις για την Daimler. Εάν οι μετοχές της Aston Martin πέσουν κάτω από την τιμή εισόδου της Daimler, θα πρέπει να αποζημιώσει τη γερμανική εταιρεία σε μετρητά για την τεχνολογία της.