To «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβαν οι FCA και PSA Group, για τη συγχώνευση των 38 δισ. δολαρίων που θα οδηγήσει στη δημιουργία της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον πλανήτη. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πρoσβλέπουν στη συμφωνία για αντιμετωπίσουν τις διπλές προκλήσεις της χρηματοδότησης της βιομηχανίας καθαρότερων οχημάτων και της πανδημίας που έχει επιφέρει ισχυρό πλήγμα στον κλάδο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η PSA θα επεκτείνει τη συμφωνία μικρών φορτηγών με την Toyota Motor αυξάνοντας τη χωρητικότητα της Toyota και μειώνοντας τις τιμές μεταφοράς για τα οχήματα, τα ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ, ώστε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ανταγωνισμού, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές πληροφορίες που είχε μεταδώσει το Reuters.
«Η πρόσβαση σε μια ανταγωνιστική αγορά μικρών εμπορικών φορτηγών είναι σημαντική για πολλές μικρές και μεσαίες εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε σε δήλωση η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager.
Η Fiat και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους ανταγωνιστές να έχουν πρόσβαση στα δίκτυα επισκευής και συντήρησής τους για φορτηγά, προκειμένου να βοηθήσουν τους νεοεισερχόμενους να επεκταθούν στην αγορά, δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η συγχωνευθείς όμιλος που θα ονομάζεται Stellantis θα κατέχει μάρκες όπως Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati καθώς και Peugeot, Opel και DS.
«Η FCA και η Groupe PSA χαιρετίζουν θερμά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που επιτρέπει τη συγχώνευση και τη δημιουργία του Stellantis, ενός παγκόσμιου ηγέτη», ανέφεραν οι εταιρείες, προσθέτοντας ότι οι μέτοχοι και των δύο εταιρειών θα συναντηθούν ξεχωριστά στις 4 Ιανουαρίου για την έγκριση της συγχώνευσης, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021.
Η πρόσβαση σε μια ανταγωνιστική αγορά για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) είναι σημαντική για πολλές αυτοαπασχολούμενες και μικρές και μεσαίες εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Μπορούμε να εγκρίνουμε τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της Peugeot SA, επειδή οι δεσμεύσεις τους θα διευκολύνουν την είσοδο και την επέκταση στην αγορά ελαφριών επαγγελματικά οχημάτων. Στις άλλες αγορές όπου οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται σήμερα, ο ανταγωνισμός θα παραμείνει έντονος μετά τη συγχώνευση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τη συγχώνευση τον περασμένο Ιούνιο, σχετικά με φόβους ότι η Stellantis θα μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά των LCVs. Με την PSA να είναι ήδη πολύ κάτω από τους δεσμευτικούς στόχους των εκπομπών CO2, σημαίνει επίσης ότι η FCA δεν θα χρειάζεται πλέον τις πιστώσεις εκπομπών της Tesla για το 2021.
Το αποτέλεσμα της συγχώνευσης, ύψους 38 δισ. ευρώ, είναι η δημιουργία του ομίλου Stellantis, ο οποίος γίνεται ο τέταρτος μεγαλύτερος του κόσμου και ο δεύτερος της Ευρώπης. Αυτό σημαίνει σχεδόν ένα στα δύο επιβατικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα προέρχεται είτε από τη Stellantis, είτε από τον Όμιλο Volkswagen.
Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Carlos Tavares, θα είναι και ο CEO της Stellantis, θα λάβει bonus 1,7 εκατομμυρίων ευρώ με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, ενώ ο CEO της FCA, Mike Manley θα λάβει bonus αξίας περίπου πέντε φορές του ετήσιου βασικού μισθού του. Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι συμφώνησαν να επανεξετάσουν τη δυνητική διανομή 1 δισ. ευρώ στους μετόχους, είτε μέσω μερίσματος πριν από τη συγχώνευση, είτε να διανεμηθούν αργότερα από τη Stellantis.