Στο δρόμο που χάραξε η Ελλάδα ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά στα διπλώματα οδήγησης που θέλει να γίνουν ψηφιακά! Μάλιστα δύο χρόνια μετά υιοθέτησή τους από την Ελλάδα, που πρώτος πρότεινε ο γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής κ. Ηλίας Δόλγηρας με την υποστήριξη τόσο του κ. Πατούλη όσο και των συναρμόδιων Υπουργείων έρχεται τώρα η ΕΕ και προτείνει όχι μόνο την εφαρμογή της ψηφιακής άδειας οδήγησης σε όλα τα κράτη-μέλη αλλά και την ηλεκτρονική ανανέωση ή αντικατάσταση σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή καταστροφής.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Κομισιόν: «Για να απλουστευθεί η αναγνώριση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών, η Επιτροπή προτείνει την καθιέρωση ψηφιακής άδειας οδήγησης, για πρώτη φορά παγκοσμίως. Η άδεια αυτή θα είναι πολύ ευκολότερο να αντικατασταθεί, να ανανεωθεί ή να αντικατασταθεί, δεδομένου ότι όλες οι διαδικασίες θα γίνονται ηλεκτρονικά. Στο ίδιο πνεύμα, θα είναι επίσης ευκολότερο για τους πολίτες τρίτων χωρών με συγκρίσιμα πρότυπα οδικής ασφάλειας, να ανταλλάξουν την άδεια οδήγησής τους με άδεια οδήγησης της ΕΕ. Στο ίδιο πνεύμα, θα είναι επίσης ευκολότερο για τους πολίτες τρίτων χωρών με συγκρίσιμα πρότυπα οδικής ασφάλειας, να ανταλλάξουν την άδεια οδήγησής τους με άδεια οδήγησης της ΕΕ.»
To πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα αναγνωρίζεται σε όλα τα κράτη της ΕΕ με αποτέλεσμα την περαιτέρω διευκόλυνση των οδηγών και θα περιλαμβάνει τη φωτογραφία του κατόχου, την κατηγορία οχήματος που επιτρέπεται να οδηγήσει μαζί με την ημερομηνία λήξης αλλά και την ψηφιακή υπογραφή του οδηγού.
Η Κομισιόν προτείνει ως ημερομηνία εφαρμογής της πανευρωπαϊκής άδειας οδήγησης τον Μάρτιο του 2027 ώστε να δοθεί και ο απαραίτητος χρόνος στα κράτη-μέλη να προετοιμαστούν ενώ οι λεπτομερείς κανόνες αναμένεται να παρουσιαστούν έως τα τέλη του 2024.
Πάντως η ψηφιακή άδεια οδήγησης δεν θα καταργεί το παραδοσιακό χάρτινο δίπλωμα αλλά ούτε και την πλαστικοποιημένη κάρτα που προμηθεύονται σήμερα οι οδηγοί.