Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο 9μηνο καταφέρνουν μέχρι στιγμής να διατηρούν το θετικό πρόσημο αλλά όπως φαίνεται τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά τους επόμενους τρεις μήνες καθώς οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν μείωση παραγωγής εξαιτίας της έλλειψης των ημιαγωγών.
Η Ελλάδα ωστόσο στο 9μηνο σημείωσε επίδοση-ρεκόρ με ποσοστό ανόδου 36,2% και βρέθηκε στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου στην ΕΕ έχοντας διαθέσει 81.758 αυτοκίνητα έναντι 60.046 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Κροατία με ποσοστό ανόδου 31,5% και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Εσθονία με άνοδο 30,1%. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Ιταλία με ποσοστό ανόδου 20,6% και η Ιρλανδία με 19,1%.
Ο μέσος όρος ανόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο 9μηνο ανήλθε σε 6,6%.
Μονομαχία VW Group – Stellantis
Σε μονομαχία για δύο εξελίσσεται ο αγώνας στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στη Ευρωπαϊκή Ένωση τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και στο 9μηνο.
Ειδικότερα τον Σεπτέμβριο το VW Group κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα πωλήσεων με 156.228 μονάδες σημειώνοντας ωστόσο πτώση 27,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Ο όμιλος Stellantis τον Σεπτέμβριο βρέθηκε στην δεύτερη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 148.283 οχήματα σημειώνοντας επίσης πτώση 29,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο όμιλος Renault με 86.159 μονάδες σημειώνοντας επίσης πτώση 21,8% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Hyundai με 76.238 μονάδες και ποσοστό ανόδου 5,8% και το BMW Group με 45.907 αυτοκίνητα και ποσοστό πτώσης 19,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Όπως μπορεί εύκολα να διακρίνει κανείς τον Σεπτέμβριο ο όμιλος VW και η Stellantis βρέθηκαν σε απόσταση «αναπνοής» με μόλις 7.945 οχήματα διαφορά γεγονός που οι αναλυτές «μεταφράζουν» σε μονομαχία για… δύο! Επίσης το μόνο Group που κατάφερε να διαθέτει θετικό πρόσημοανόδου ήταν η Hyundai.
Στο 9μηνο ο όμιλος VW διατηρεί την πρώτη θέση με 1.966.275 οχήματα σημειώνοντας άνοδο 8,1% και στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο όμιλος Stellantis με 1.664.243 μονάδες και άνοδο 8,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί ο όμιλος Renault με 759.714 οχήματα αλλά σημειώνοντας πτώση 6,5% σε σχέση με το αντίστοιχο 9μηνο του 2020.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το Hyundai Group με 622.989 μονάδες και άνοδο 22,6% και το BMW Group με 508.714 οχήματα και άνοδο 10,9%. Σε απόσταση «αναπνοής» από την BMW βρίσκεται και η Toyota με 481.043 μονάδες και ποσοστό ανόδου 19,8%.