Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς όχι μόνο δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά η συντριπτική τους πλειονότητα δεν φορτίζει αρκετά γρήγορα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Μάλιστα ο ACEA προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για αυτό το διπλό πρόβλημα –το οποίο κινδυνεύει να καθυστερήσει την μετάβαση των καταναλωτών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα– μια εβδομάδα πριν από την ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR).
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας έξι χώρες της ΕΕ δεν έχουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα ενώ 17 χώρες έχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα, με μόλις πέντε να διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Υπάρχει επίσης ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χλμ και εκείνων με τους λιγότερους. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένας φορτιστής για κάθε 1,5 χιλιόμετρο δρόμου, ενώ η Πολωνία – η οποία είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη – έχει μόνο έναν φορτιστή κατά μήκος κάθε 150 χλμ.
Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης ένα σημαντικό ζήτημα σε ολόκληρη την ήπειρο, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW) αποτελούν ένα κλάσμα του συνόλου. Πράγματι, μόνο σε ένα στα επτά σημεία φόρτισης της ΕΕ αποτελεί ταχυφορτιστή! Όλες οι υπόλοιποι φορτιστές (συμπεριλαμβανομένων πολλών κοινών ή κήπου, πρίζες χαμηλής χωρητικότητας) έχουν χωρητικότητα 22 kW ή λιγότερο και δεν φορτίζουν τα οχήματα με αποδεκτή ταχύτητα.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι CO2, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν μαζικά σε όλες τις χώρες της ΕΕ. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. «Οι άνθρωποι δεν πρέπει να ταξιδεύουν για πολλά χιλιόμετρα για να βρουν φορτιστή, ούτε θα πρέπει να περιμένουν ώρες για να φορτίσουν το όχημά τους».
Ως εκ τούτου, η ACEA υποστηρίζει πλήρως την έκθεση του εισηγητή AFIR, Ismail Ertug. «Καλούμε τους ευρωβουλευτές να ψηφίσουν για αποφασιστική δράση για ανάπτυξη των σταθμών φόρτισης την επόμενη εβδομάδα, θέτοντας φιλόδοξους στόχους υποδομής –με σαφείς μηχανισμούς επιβολής– για κάθε κράτος μέλος», προέτρεψε η κ. de Vries.