Σε ένα απέραντο «ποτάμι» από ακινητοποιημένα οχήματα έχει μετατραπεί από το πρωί η Αττική Οδός με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί να παραμένουν ακόμη και μετά τη δύση του ηλίου εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους χωρίς να έχουν κάποια περαιτέρω ενημέρωση από την εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου.
Από το πρωί εκατοντάδες εγκλωβισμένοι οδηγοί «φωνάζουν» για βοήθεια χρησιμοποιώντας site, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς μήπως βρεθεί κάποιος να τους ακούσει.
Χαρακτηριστικά κάποιοι από τους εγκλωβισμένους οδηγούς ανέφεραν στα ΜΜΕ ότι βρίσκονται ακινητοποιημένοι σε κάποιο σημείο του αυτοκινητοδρόμου από τις 09:00 το πρωί και η ώρα ήταν ήδη περασμένη και σύντομα θα έπεφτε το σκοτάδι με ότι αυτό και αν σημαίνει για τους επιβάτες των οχημάτων.
Άλλοι εκλιπαρούσαν για άμεση βοήθεια καθώς είναι ασθενείς και πρέπει να λάβουν την φαρμακευτική τους αγωγή. Κάποιοι άλλοι τόνιζαν ότι τελειώνουν τα καύσιμα στα οχήματά τους και σε λίγο θα ξεπαγιάσουν.
Κάποιοι άλλοι κατήγγειλαν πως ενώ στις φωτεινές πινακίδες η εταιρεία ανέγραφε ότι πραγματοποιείται ρίψη αλατιού αλλά κανείς δεν είδε ποτέ το εκχιονιστικό ή το φορτηγό με το αλάτι!
Όλα αυτά συμβαίνουν στο πιο ασφαλή αυτοκινητόδρομο της χώρας με τα πιο υψηλά διόδια και σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι επίσης πάρα πολλοί οδηγοί κατήγγειλαν στα ΜΜΕ πως πριν εισέλθουν στην Αττική Οδό ρωτούσαν τους υπαλλήλους των διοδίων αν κινούνται τα οχήματα και οι υπάλληλοι τους διαβεβαίωναν ότι όλα λειτουργούν κανονικά αλλά οι ταχύτητες κίνησης είναι χαμηλές. Έτσι οι περισσότεροι από τους οδηγούς εισήλθαν στον αυτοκινητόδρομο καταβάλλοντας το αντίστοιχο κόμιστρο των 2,8 ευρώ αλλά το μόνο που κατάφεραν να κάνουν είναι να κινηθούν για περίπου 100-200 μέτρα και έπειτα να μείνουν ακινητοποιημένοι για πολλές ώρες…
Αττική Οδός: Τα προβλήματα δημιουργήθηκαν από βλάβες οχημάτων ή απειρία οδηγών
Η Αττική Οδός σε ανακοίνωσή της επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργήθηκαν εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών του!
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επίσημη ενημέρωση της Αττικής Οδού: «Σε επιφυλακή βρίσκεται ο μηχανισμός της Αττικής Οδού από το πρωί του Σαββάτου και καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα», προκειμένου να κρατηθεί ανοιχτός ο αυτοκινητόδρομος, παρά τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.
Διευκρινίζεται ότι σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης, είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές. Η κυκλοφορία είναι υψηλή από το πρωί και δυσχεραίνει το έργο του αποχιονισμού, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη και την παρουσία φορτηγών και νταλικών σε όλο τον δρόμο. Στο ύψος του Γέρακα μάλιστα έχουν «διπλώσει» νταλίκες οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά.
Στην Αττική Οδό των 70 χιλιομέτρων επιχειρούν 35 εκχιονιστικά μηχανήματα ή ένα κάθε δύο χιλιόμετρα και υπάρχει επάρκεια αλατιού. Εκφράζουμε τη λύπη μας για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την ταλαιπωρία των οδηγών, ενώ σημειώνουμε ότι τα διόδια παραμένουν ανοιχτά με απόφαση της Εταιρείας.
Η χιονόπτωση αυτή την ώρα στην ευρύτερη περιοχή είναι συνεχής και επειδή σύμφωνα με τις προγνώσεις της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας αναμένεται να ενταθεί σήμερα το απόγευμα και αύριο Τρίτη, συνίσταται στους οδηγούς ιδιαίτερη προσοχή και να έχουν απαραιτήτως μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες.»
«Πατινάζ» στους δρόμους
Το Newsauto.gr πέραν της Αττικής Οδού κινήθηκε και από τα Βόρεια Προάστια προς τα Νότια Προάστια όπου και διαπίστωσε την απερισκεψία της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών οι οποίοι συμμετείχαν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα, ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές, εξαιτίας της ολισθηρότητας του οδοστρώματος και της μη ύπαρξης αντιολισθητικών αλυσίδων.
Να τονίσουμε πως η μετάβασή μας πραγματοποιήθηκε με το Suzuki Vitara AWD με «κλειδωμένη» την τετρακίνηση και ενεργά τα πολυάριθμα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που διαθέτει το κορυφαίο ιαπωνικό τετρακίνητο υβριδικό μοντέλο.
Κατά την πορεία μας στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης δυστυχώς αντικρίσαμε πολλά ατυχήματα με ευτυχώς μόνο υλικές ζημιές και τα περισσότερα προκλήθηκαν από ΙΧ που κινούνταν κάθετα προς την Βουλιαγμένης αλλά εξαιτίας τις κατηφορικής κλήσης και της ολισθηρότητας του οδοστρώματος τα οχήματά τους απλά έκαναν κάτι σαν «πατινάζ» στο δρόμο και κινούνταν ανεξέλεγκτα προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης όπου και ακινητοποιούνταν αφού χτυπούσαν κάποιο άλλο διερχόμενο ΙΧ.
Πιο κάτω και ειδικότερα περνώντας την λεωφόρο που περνά έξω από το 1ο Νεκτροταφείο ο δρόμος είναι ανηφορικός και κατόπιν κατηφορικός που καταλήγει στον κεντρικό δρόμο που περνά έξω από το Καλλιμάρμαρο. Στην ανηφόρα η συντριπτική πλειοψηφία των οχημάτων ήταν χωρίς αλυσίδες και οι οδηγοί τους προσπαθούσαν πιέζοντας το γκάζι να τα επαναφέρουν στο σωστό δρόμο. Οι περισσότεροι τα κατάφεραν αλλά μόλις αντίκρυσαν την κατηφόρα εκεί αντιλήφθηκαν πως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα καθώς η έλλειψη αλυσίδων και ο πάγος αποτελούσαν τα βασικά συστατικά για μια ανεξέλεγκτη διαδρομή.
Ο πρώτος τολμηρός οδηγός μόλις άρχισε να κατεβαίνει την κατηφόρα και αντιλήφθηκε ότι γλιστράει το όχημά του αμέσως πίεσε με όση δύναμη είχε το πεντάλ του φρένου και στο τέλος κατέληξε στα φυτά του Δήμου αφού πριν είχε καβαλήσει το πεζοδρόμιο ευτυχώς χωρίς να χτυπήσει κάποιον πεζό.
Ο δεύτερος τολμηρός οδηγός κινήθηκε πιο ήπια και σχεδόν με μηδενική ταχύτητα αλλά και πάλι μόλις άρχισε να του γλιστράει το αυτοκίνητο πρέπει να «ανέβηκε» κυριολεκτικά όλος επάνω στο πεντάλ του φρένου αλλά τελικά μετά από ένα τετ α κε το όχημά του χτύπησε στο πεζοδρόμιο σπάζοντας το ημιαξόνιο και το αμορτισέρ του εμπρόσθιου τροχού.
Ο τρίτος τολμηρός οδηγός ήταν επαγγελματίας αφού κινούνταν με ένα Ταξί και αφού είδε την κατάληξη των προηγούμενων δύο οδηγών αποφάσισε να στρίψει σε έναν κάθετο κατηφορικό δρόμο που οδηγούσε στο ανοδικό ρεύμα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Προφανώς δεν διέθετε αντιολισθητικές αλυσίδες και εξαιτίας της ολισθηρότητας ευτυχώς σταμάτησε στον προφυλακτήρα ενός αμερικάνικου διπλοκάμπινου προκαλώντας του κάποιες γρατζουνιές. Το ταξί βέβαια έπαθε μεγάλη ζημιά και δυστυχώς άνοιξαν και οι αερόσακοι…
Το Suzuki Vitara AWD που οδηγούσαμε είχε το σύστημα περιορισμένης ταχύτητας σε κατηφόρες οπότε και δεν χρειάστηκε να πιέσουμε καθόλου το πεντάλ του φρένου αφού το σύστημα μας κατέβασε με απόλυτη ασφάλεια χωρίς να γλιστρήσει το αυτοκίνητο.
Ιδιαίτερης μνείας χρίζουν οι οδηγοί δίκυκλων οι οποίοι αν και περιορισμένος ο αριθμός τους έδιναν τη δική τους μάχη έναντι της ολισθηρότητας του οδοστρώματος και της έλλειψης των φρένων. Τόσο στην άνοδο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης όσο και στην κάθοδο είδαμε τουλάχιστον 8 αναβάτες να έχουν γλιστρήσει ευτυχώς χωρίς να έχουν χτυπήσει…
Πάντως το ηλεκτρικό scooter της φωτογραφίας διέθετε πετάλια και απ’ όσο είδαμε και χειρόγκαζο χωρίς να φέρει πινακίδα κυκλοφορίας όπως ορίζει ο νόμος…
Σε ετοιμότητα 10 οχήματα τύπου 4χ4 για τη μεταφορά ασθενών
Το στόλο των 10 οχημάτων τύπου 4χ4 που διασφάλισε η Περιφέρεια και σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ θέτει σε ετοιμότητα με στόχο τη διευκόλυνση της πρόσβασης ασθενών σε Νοσοκομεία, επιθεώρησε σήμερα στο Ζάππειο, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης.
Τον κ. Πατούλη συνόδευαν ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Γ. Κεχρής, ο Συντονιστής του Επιχειρησιακού Κέντρου (ΚΕΠΙΧ) της Περιφέρειας Αττικής και του ΙΣΑ και η Χ. Γαλανοπούλου, συνεργάτιδα του Περιφερειάρχη και συντονίστρια των εξωτερικών συνεργειών του ΚΕΠΙΧ.
Ειδικότερα πρόκειται για οχήματα τα οποία προορίζονται για τη μεταφορά πολιτών που χρήζουν επείγουσας πρόσβασης σε νοσοκομεία και δομές Υγείας, όπως για παράδειγμα είναι οι νεφροπαθείς που απαιτείται να μετακινούνται για τη διαδικασία αιμοκάθαρσης ή και ασθενείς που πρέπει να έχουν πρόσβαση σε οξυγόνο. Στόχος της Περιφέρειας είναι να συνδράμει το έργο του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής, δεδομένων των καιρικών συνθηκών και να διευκολύνει τους πολίτες, όπου απαιτείται.
Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να διατυπώνουν σχετικό αίτημα συνδρομής είτε μέσω του τηλεφωνικού επιχειρησιακού κέντρου της Περιφέρειας και του ΙΣΑ -1110-, είτε μέσω του ΕΚΑΒ.
Επισημαίνεται πως τα συγκεκριμένα οχήματα έρχονται να προστεθούν στις πέντε μονάδες που έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία με τη συμβολή του στελεχιακού δυναμικού του Κέντρου Επιχειρήσεων (ΚΕΠΙΧ) της Περιφέρειας και του ΙΣΑ. Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένα ερπυστριοφόρα οχήματα που στόχο έχουν την άμεση παροχή βοήθειας σε ασθενείς συμπολίτες μας κατά τη δύσκολη περίοδο εκδήλωσης έντονων καιρικών φαινομένων. Μεταξύ των οχημάτων που αξιοποιούνται για τις αποστολές αυτές, υπάρχει και ειδικά διαμορφωμένο ερπυστριοφόρο που μπορεί να μεταφέρει ασθενή με φορείο. Κάθε μονάδα διαθέτει ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και ψυχολόγους, ενώ τα οχήματα έχουν ειδικό εξοπλισμό (απινίδωση, οξυγόνο, κ.α.).
Ο Περιφερειάρχης Αττικής επισήμανε σχετικά: «Σ΄αυτές τις πολύ δύσκολες ώρες για την Αττική μας απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών σε δομές υγείας. Δεν θέλουμε και κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας προκειμένου κανένας πολίτης να μη νιώθει μόνος του. Αυτά τα ειδικά οχήματα τα θέτουμε σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ, το οποίο και θέλω να ευχαριστήσω θερμά για τη συνεργασία, στην υπηρεσία των πολιτών που πρέπει να μετακινηθούν οπωσδήποτε σε δομές Υγείας. Είμαστε και θα είμαστε δίπλα τους μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση με την κακοκαιρία».