Η Formula 1 γράφει ιστορία στο Σίλβερστον αυτό το Σαββατοκύριακο με τη Pirelli ως χορηγό ονόματος. Για πρώτη φορά θα έχουμε έναν αγώνα σπριντ το Σάββατο ο οποίος θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης για την Κυριακή. Η επιλογή των ελαστικών είναι ίδια με το περσινό Βρετανικό Grand Prix (ήταν ο πρώτος από τους δυο συνεχόμενους αγώνες που έγιναν στο Σίλβερστον): C1 η P Zero λευκή σκληρή γόμα, C2 η P Zero κίτρινη μέση γόμα και C3 η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Επελέγησαν οι σκληρότερες γόμες στην γκάμα P Zero Formula 1 λόγω των διάσημων απαιτήσεων της πίστας, καθώς μεγάλα ποσά ενέργειας μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών.
Τα διαθέσιμα ελαστικά είναι διαφορετικά για τα Σαββατοκύριακα που περιλαμβάνουν κατατακτήριο σπριντ. Θα είναι διαθέσιμα για κάθε οδηγό 12 σετ σλικ ελαστικά P Zero (αντί για 13): δυο σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα θα υπάρχουν διαθέσιμα μέχρι 6 σετ από ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green και 3 σετ βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue σε περίπτωση βροχής.
Στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής θα χρησιμοποιηθεί μόνο το μαλακό ελαστικό. Δεν θα υπάρχει υποχρέωση του οδηγού να εκκινήσει στο grand prix με το ελαστικό που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο Q Το Σάββατο στο κατατακτήριο σπριντ οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών χωρίς υποχρέωση πιτ στοπ. Οι κανονισμοί ελαστικών για τον αγώνα της Κυριακής δεν αλλάζουν, εκτός από ότι οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση.
H νέα πίσω δομή ελαστικού που δοκιμάστηκε στις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία, θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε αγώνα στο Σίλβερστον. Αυτά τα πίσω ελαστικά έχουμε πιο στιβαρή δομή χωρίς εξτρά βάρος και περιλαμβάνουν κάποια στοιχεία που σχεδιάζαμε για τα ελαστικά 18 ιντσών της νέας χρονιάς. Θα χρησιμοποιηθούν ως το τέλος της χρονιάς.
Χαρακτηριστικά πίστας
Το Σίλβερστον είναι γνωστό ως μια πίστα υψηλής ταχύτητας και υψηλής ενέργειας. Ειδικά οι διάσημες στροφές Μάγκοτς και Μπέκετς ασκούν μεγάλες δυνάμεις στα ελαστικά, που προέρχονται κυρίως από τα πλευρικά φορτία τα οποία ξεπερνούν τα 5g καθώς οι οδηγοί διέρχονται από το σύμπλεγμα στροφών χωρίς να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι.
Πέρυσι στο Βρετανικό Grand Prix η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική ακολούθησαν και οι τρεις που ανέβηκαν στο βάθρο (μολονότι ο Max Verstappen, που τερμάτισε δεύτερος έβαλε στο τέλος κι ένα σετ μαλακών ελαστικών για να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου).
Formula 2: Τι περιμένουμε
Ο τέταρτος γύρος του πρωταθλήματος της Formula 2 θα διεξαχθεί στο Σίλβερστον με ελαστικά P Zero λευκή/σκληρή γόμα και P Zero κίτρινη/μέση γόμα: Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται αυτός ο πιο σκληρός συνδυασμός γομών το 2021. Η επιλογή αυτή έγινε ώστε να αντιμετωπιστεί η μεγάλη πρόκληση που θέτει το Σίλβερστον: Ως συνήθως οι οδηγοί θα έχουν συνολικά έξι σετ (τέσσερα σκληρής γόμας και δυο μέσης γόμας) στη διάθεσή τους το Σαββατοκύριακο. Τόσο η σκληρή όσο και η μαλακή γόμα για την Formula 2 είναι διαφορετικές από πέρυσι. Η μέση γόμα προσφέρει καλύτερη απόδοση από την αντίστοιχη του 2020, ενώ η σκληρή είναι αντίστοιχα πιο ανθεκτική. Μολονότι η Formula 1 υιοθετεί το κατατακτήριο σπριντ αυτό το Σαββατοκύριακο, η Formula 2 δεν έχει αλλαγές, παραμένει η διαμόρφωση με τρεις αγώνες που υιοθετήθηκε φέτος.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Υπάρχουν πολλά νέα δεδομένα για τα οποία ανυπομονούμε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Σίλβερστον: Πρώτα απ’ όλα η εφαρμογή του κατατακτήριου σπριντ για τον πρώτο από τους τρεις αγώνες, που θα το δούμε φέτος. Αυτό θα αλλάξει τελείως τη δυναμική και το ρυθμό του Σαββατοκύριακου και θα έχει σημαντική επίπτωση στο πως χρησιμοποιούντα τα ελαστικά. Θα είναι συναρπαστικό να παρακολουθήσει κανείς τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους θα προσεγγίσουν οι ομάδες τους νέους κανονισμούς ώστε να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης παρουσιάζουμε την νέα δομή του πίσω ελαστικού, που δοκιμάσαμε με επιτυχία στην Αυστρία και είχε θετική απόκριση. Από μόνο του το Σίλβερστον παραμένει μια από τις μεγαλύτερες δοκιμές για τα ελαστικά μέσα στη χρονιά, χάρη στις γρήγορες στροφές του. Η διαχείριση των ελαστικών θα είναι καθοριστικής σημασίας. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας θα είναι ο καιρός που παραδοσιακά στη Βρετανία αυτή την εποχή έχει έντονες διακυμάνσεις.”