Η Γαλλία επεκτείνει έως τον Ιούλιο του 2022 τα τρέχοντα κίνητρα για την αγορά ενός νέου πλήρως ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού οχήματος, καθώς και τα μπόνους ανταλλαγής για καθαρότερα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Το κίνητρο αγοράς κυμαίνεται σε έως 6.000 ευρώ για ιδιώτες καταναλωτές και σε έως 4.000 ευρώ σε επιχειρηματικούς πελάτες που αγοράζουν ένα νέο πλήρως ηλεκτρικό όχημα με τιμή έως 45.000 ευρώ. Όλοι οι αγοραστές ακριβότερων ηλεκτρικών μοντέλων μπορούν επίσης να λάβουν επιδότηση 2.000 ευρώ αν το όχημα που τους ενδιαφέρει κοστίζει από 45.000 έως 60.000 ευρώ.
Τα πλήρως ηλεκτρικά επαγγελματικά φορτηγά είναι επιλέξιμα για ακόμη υψηλότερες επιδοτήσεις που ανέρχονται σε 7.000 ευρώ για ιδιώτες αγοραστές και 5.000 ευρώ για επιχειρήσεις.
Όλα τα κίνητρα περιορίζονται στο 27% του συνολικού κόστους απόκτησης αγοράς κάποιου οχήματος.
Η επιδότηση στα plug-in υβριδικά οχήματα κυμαίνεται σε μόλις 1.000 ευρώ.
Ωστόσο η Γαλλία έχει υιοθετήσει και ένα μπόνους ανταλλαγής για νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα αλλά και οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που πληρούν τα πιο πρόσφατα πρότυπα εκπομπών ρύπων προσφέροντας bonus έως και 5.000 ευρώ, ανάλογα με το εισόδημα του νοικοκυριού. Το πρόγραμμα ισχύει για αυτοκίνητα βενζίνης με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 1997 και για αυτοκίνητα diesel με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2006.
Τα κίνητρα είχαν προγραμματιστεί να μειωθούν την 1η Ιανουαρίου 2022, σε 5.000 ευρώ για ιδιώτες καταναλωτές που αποκτούν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και 3.000 ευρώ για επαγγελματίες πελάτες, ενώ θα καταργούνταν η επιδότηση αγοράς plug-in υβριδικού οχήματος.
Ο υπουργός Οικονομίας Bruno Le Maire ανακοίνωσε για πρώτη φορά την παράταση των κινήτρων την περασμένη εβδομάδα στο επιχειρηματικό δίκτυο BFM και η υπουργός για την οικολογική μετάβαση Barbara Pompili επιβεβαίωσε επίσης την κίνηση.
Ο Le Maire είπε ότι το κόστος της ενεργειακής μετάβασης συνολικά θα ήταν «ιλιγγιώδες» και ότι η κρατική υποστήριξη συνεχίζει να απαιτείται για την κάλυψη του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Γαλλία αύξησε για πρώτη φορά τα κίνητρα για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων τον Μάιο του 2020 ως μέρος ενός κυβερνητικού κινήτρου έναντι του κορωνοϊού. Τα κίνητρα περικόπηκαν φέτος ως μέρος ενός σχεδίου για τη σταδιακή εξάλειψή τους, αλλά αυτό όπως φαίνεται κάτι τέτοιο έχει πλέον ακυρωθεί.
Ο Πρόεδρος Emmanuel Macron θα επανεκλεγεί το επόμενο έτος, με τον πρώτο γύρο να έχει οριστεί για τον Απρίλιο, και αντιμετωπίζει την οργή του κοινού για τις αυξανόμενες τιμές της ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των τιμών βενζίνης και diesel. Ένα σχέδιο για την αύξηση των φόρων στο diesel το 2019 πυροδότησε τις διαμαρτυρίες των «κίτρινων γιλέκων» που παρέλυσαν τον κλάδο λιανικής της χώρας για μήνες.
Οι γαλλικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν απότομα τους τελευταίους μήνες –όπως και σε όλη την Ευρώπη– λόγω της έλλειψης ημιαγωγών αυτοκινήτων. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα είχαν μερίδιο αγοράς 12,7% τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 70% από το 2020, σύμφωνα με την ένωση εμπορίου ηλεκτρικών οχημάτων Avere.
Ο Macron επιβεβαίωσε την κρατική υποστήριξη για την αυτοκινητοβιομηχανία ως μέρος ενός οικονομικού σχεδίου 35 δισεκατομμυρίων ευρώ που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το μήνα.