Μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ιταλία εξαιτίας των κινήτρων η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας αποφάσισε να συνεχίζει να επιδοτεί την αγορά νέων αυτοκινήτων και το 2021 και μάλιστα όχι μόνο την απόκτηση ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αλλά και οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που όμως εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές CO2.
Συνολικά η Ιταλική κυβέρνηση θα διαθέσει 420 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για καινούρια αυτοκίνητα τα οποία χωριστούν σε τρεις ζώνες εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή 0-20 γρ. CO2 / χλμ., 21-60 γρ. CO2 / χλμ. και 61-135 γρ. CO2 / χλμ.
Η διαθεσιμότητα των νέων κινήτρων ξεκίνησαν από την 1η Ιανουαρίου 2021 και θα διαρκέσουν έως και τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και μια έκπτωση ίση με το 40% της τιμής αγοράς για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών με αξία έως 30.000 ευρώ για ιδιώτες καταναλωτές ακόμη και χωρίς την ύπαρξη παλαιού οχήματος για απόσυρση.
Ο νέος γύρος κινήτρων περιλαμβάνει επίσης την εισαγωγή μπόνους για αυτοκίνητα με κινητήρες diesel και βενζίνης ωστόσο εξαιτίας των εκπομπών ρύπων ανήκουν στην τρίτη κατηγορία με χαμηλές επιδοτήσεις ύψους 3.500 ευρώ. Πάντως για να επιδοτηθεί η αγορά ενός νέου ΙΧ με κινητήρα diesel ή βενζίνης θα πρέπει να υπάρχει παλαιό όχημα για απόσυρση.
Αυτά είναι τα κίνητρα στην Ιταλία για το 2021
Τα αυτοκίνητα που θα επωφεληθούν από τα κίνητρα οικολογικού bonus χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, με βάση τις εκπομπές CO2.
Ειδικότερα το bonus για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου που εκπέμπει από 0 έως 20 γρ. CO2/ χλμ. θα κυμαίνεται μεταξύ 10.000 και 6.000 ευρώ , ανάλογα με το αν η αγορά πραγματοποιείται με ή χωρίς απόσυρση.
Για καινούριο αυτοκίνητο από 21 έως 60 γρ. CO2 / χλμ., το Ecobonus θα κυμαίνεται έως 6.500 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού ΙΧ και σε 3.500 ευρώ χωρίς απόσυρση.
Για αυτοκίνητο που εκπέμπει από 61 έως 135 γρ. CO2 / χλμ., το κίνητρο ισούται με 3.500 ευρώ, αλλά μόνο εφόσον υπάρχει παλαιό όχημα για απόσυρση.
Η μέγιστη τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων που θα αγοραστούν δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 61.000 ευρώ.
Οικολογικός φόρος έως από 1.100 έως 2.500 ευρώ!
Πέραν των επιδοτήσεων για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές CO2 η Ιταλική κυβέρνηση έχει θεσπίσει και έναν οικολογικό φόρο ώστε να αποθαρρύνει την αγορά ρυπογόνων αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, όλοι όσοι αγοράζουν αυτοκίνητο θα πληρώσουν:
191-210 γρ. CO2 / χλμ.: 1.100 ευρώ
211-240 γρ. CO2 / χλμ.: 1.600 ευρώ
241-290 γρ. CO2 / χλμ.: 2.000 ευρώ
Πάνω από γρ. CO2 / χλμ.: 2.500 ευρώ
Περιφερειακά κίνητρα αυτοκινήτων
Εκτός της επιδότησης για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων υπάρχουν ορισμένες πόλεις στην Ιταλία οι οποίες για να προωθήσουν την αγορά αυτοκινήτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών, έχουν διαθέσει κεφάλαια για τους κατοίκους τους για την υποστήριξη της βιώσιμης κινητικότητας. Τα ποσά που διαθέτουν στους πολίτες του κάποιες πόλεις κυμαίνονται από 1.000 έως και 8.000 ευρώ επιπλέον των επιδοτήσεων του κράτους!
Κίνητρα για υβριδικά αυτοκίνητα
Η Ιταλική κυβέρνηση σκοπεύει να ενθαρρύνει την κυκλοφορία «καθαρών» αυτοκινήτων στα οποία βέβαια περιλαμβάνονται και τα υβριδικά μοντέλα με αποτέλεσμα οι εκπτώσεις που παρέχονται από τα κίνητρα του 2021 να είναι πραγματικά ενδιαφέρουσες.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το κόστος απόκτησης ενός Ford Kuga Hybrid με bonus κυμαίνεται σε 31.750 ευρώ, ενός Audi A3 e-tron στα 25.800 ευρώ, ενός Kia Niro στα 29.750 ευρώ και ενός Toyota Prius Plug-in Hybrid στα 35.750 ευρώ.
Ηλεκτρικά κίνητρα αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαράζουν σταδιακά το χώρο τους, αλλά η εξάπλωσή τους εξακολουθεί να αγωνίζεται να απογειωθεί λόγω της αυτονομίας που συχνά δεν είναι βέλτιστη και της έλλειψης ενός εκτεταμένου δικτύου επαναφόρτισης. Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ιταλία μπορεί να δελεαστεί από τα ενδιαφέροντα κίνητρα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μπορούν να εξοικονομήσουν έως 10.000 ευρώ στην τιμή καταλόγου χάρη στην επιδότηση.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το νέο Fiat 500e κάποιος Ιταλός μπορεί να το αποκτήσει έναντι 15.690 ευρώ αντί των 26.150 ευρώ που διατίθεται χωρίς επιδότηση!
Επίσης η τιμή του Citroen C-Zero με την επιδότηση μειώνεται στα 15.026 ευρώ, του DS3 Crossback e-Tense στα 32.300 ευρώ και του Hyundai Kona EV στα 32.300 ευρώ.
Κίνητρα ΙΧ φυσικού αερίου, υγραερίου, βενζίνης και diesel
Τα αυτοκίνητα CNG και LPG δεν καλύπτονται από συγκεκριμένα κίνητρα το 2021, καθώς επιλέγονταν πάντα από αυτοκινητιστές που επιθυμούν να μειώσουν το κόστος των καυσίμων, σε σύγκριση με ένα σημαντικό ετήσιο χιλιόμετρο. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι ορισμένα μοντέλα από αυτά πέφτουν κάτω από το όριο των 135 γρ. CO2 / χλμ. και μπορούν επομένως να επωφεληθούν από την κρατική επιδότηση.