Το μποτιλιάρισμα εκτός της ρύπανσης προκαλεί και τον εκνευρισμό των οδηγών που βρίσκονται ακινητοποιημένοι σε κάποιο κεντρικό οδικό άξονα αλλά ουδέποτε διανοήθηκε κανείς ότι προκαλεί και «αιμορραγία» στις τσέπες των ιδιοκτητών οχημάτων.
Όπως επισημαίνει ο αναπληρωτής καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ: «Μια καθυστέρηση δεκαλέπτου στην δουλειά, υπολογίζεται ότι κοστίζει στον καθένα από εμάς 2-3 ευρώ. Εάν αυτό το αθροίσουμε σε ετήσια βάση, χάνουμε από 500 έως 1.000 ευρώ λόγω της απώλειας χρόνου».
Ο χειμερινός καιρός, το σοκ του Δακτυλίου, η οικονομική δραστηριότητα που βελτιώνεται συνέχεια, η πανδημία, και βασικότερη αιτία ότι δεν έχουμε αρκετό χώρο για όλα τα αυτοκίνητα, δημιούργησαν το κυκλοφοριακό κομφούζιο στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας. «Με 2.500.00 αυτοκίνητα σε αυτή την πόλη, δεν χωράνε άλλα και όσες περισσότερες εξαιρέσεις βάζουμε, τόσο το χειρότερο. Ο κόσμος δεν μπορεί να περιμένει θαύματα από το οδικό δίκτυο, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι οι πολίτες να αρχίσουμε τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Ορισμένα από αυτά τα πράγματα είναι ο κόσμος να περπατά εκεί που μπορεί αντί να χρησιμοποιεί το όχημα του ή και να χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Από τους δύο ρόλους του δακτυλίου, της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης και της μείωσης των ρύπων, η πρώτη έχει προτεραιότητα. Η οποιαδήποτε εξαίρεση, γιατί κάποιο αυτοκίνητο είναι πιο «καθαρό» δεν λύνει το πρόβλημα της συμφόρησης σε κάθε περίπτωση και έχουμε περίπου 500.000 οχήματα σε αυτή την κατηγορία στην Αθήνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο μπορεί να είναι μια ευκολία ωστόσο δαπανά κανείς πολλά χρήματα για αυτό χωρίς να το καταλαβαίνει. Από εκεί και πέρα δεν υπάρχουν τεχνικές δυνατότητες» είπε ο κ. Κεπαπτσόγλου.
Ο Δακτύλιος πρέπει να αλλάξει
«Είναι αυτονόητο ότι ο δακτύλιος θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Πρέπει να γίνει ένας κεντρικός σχεδιασμός για το σύνολο της Αττικής, δεν μπορούμε να κοιτάμε μόνο το κέντρο της Αθήνας και να μεταφέρουμε το πρόβλημα εκτός δακτυλίου» τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Στο Πρώτο Αλλιώς» στην ΕΡΑ, η Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Νάντια Ντάσιου.
Ο σύλλογος, προτείνει μεταξύ άλλων, την δημιουργία ενός μηχανισμού αποτελεσματικής παρακολούθησης και αξιολόγησης άμεσα, για να καταγράφονται συγκεκριμένοι δείκτες όσο αφορά το μέτρο του δακτυλίου, προκειμένου να εντοπίζονται έγκαιρα τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης. Επίσης, έκανε λόγο για τα έξυπνα φανάρια που λειτουργούν με βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο. «Υπάρχει τρόπος να μετριέται ο φόρτος στους κόμβους, οπότε οι φάσεις τους να μεταβάλλονται σε σχέση με την ζήτηση. Είναι ήδη σε εξέλιξη από το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, μια μελέτη σχετικά με τις φάσεις των φαναριών» σημείωσε η κ. Ντάσιου.
Μάλιστα, η αιχμή έχει επεκταθεί αρκετά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με την πρωινή πλέον να έχει διευρυνθεί από τις 07:00 έως τις 10:00 χοντρικά και την απογευματινή από τις 15:00 έως τις 18:00 σχεδόν.
Παράλληλα, πρόσθεσε πως θα πρέπει να ενισχυθεί η χρήση των μέσων μεταφοράς με ταυτόχρονη εξυγίανση του συστήματός τους, με αναδιάρθρωση δρομολογίων, ώστε να είναι πιο εξυπηρετικές οι μετεπιβιβάσεις από λεωφορεία σε μετρό, με πύκνωση των συρμών των σταθερών μέσων.