Αφού η περσινή επετειακή έκδοση Centenary συγκέντρωσε ένα ρεκόρ πλήθους 325.000 θαυμαστών, ο αγώνας 24 Hours of Le Mans είναι sold-out για άλλη μια φορά φέτος, καθώς τα εισιτήρια για την εκδήλωση του 2024 εξαγοράστηκαν σε λίγες μόνο ημέρες αφ’ ότου τέθηκαν σε κυκλοφορία, τον περασμένο Νοέμβριο!
Ας το παραδεχτούμε, οι λάτρεις των αγώνων έχουν κάθε λόγο να έρθουν: με είκοσι τρία πρωτότυπα και εννέα καταξιωμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων που διαγωνίζονται στην ελίτ κατηγορία των Hypercar, μπορούν να περιμένουν άφθονη δράση στο Circuit de la Sarthe – την πίστα των 24 ωρών – την μεγαλύτερη (13.626 χλμ) και ταχύτερη (μέση ταχύτητα άνω των 240 km/h) πίστα στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.
«Το Le Mans είναι ενσωματωμένο στο DNA της μάρκας PEUGEOT. Οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα που νιώθουμε σε αυτό το εμβληματικό γεγονός εκτείνονται σε όλες τις γενιές», δήλωσε ο Jean-Marc Finot, Senior VP της Stellantis Motorsport. «Ο ενθουσιασμός που είδαμε στο Le Mans το 2023 έδειξε πόσο έντονα νιώθουν οι οπαδοί για την PEUGEOT.
Επιστρέφουμε φέτος πιο αποφασισμένοι από ποτέ. Η ομάδα εργάστηκε ακούραστα για πάνω από ένα χρόνο για να φτάσει στην γραμμή εκκίνησης στις 15 Ιουνίου. Ο φετινός αγώνας θα είναι ιστορικός ως προς το μέγεθος και την ποιότητα της πίστας. Είναι κάτι που είναι πραγματικά μοναδικό στην ιστορία των αγώνων και η μάρκα PEUGEOT είναι απίστευτα περήφανη που είναι μέρος της! Οι 24 Hours of Le Mans είναι μια μοναδική ανθρώπινη περιπέτεια», πρόσθεσε ο Jean-Marc Finot.
Η ομάδα Peugeot TotalEnergies φέρνει δύο PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2024 στον αγώνα. Σκοπεύει να επιδείξει την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα κέρδη σε επίπεδο απόδοσης και επιδόσεων αυτού του ριζικά αλλαγμένου Hypercar, το οποίο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στο 6 Hours of Imola στις αρχές Απριλίου, μετά από μόλις δέκα μήνες ανάπτυξης.
«Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που καταφέραμε να αγωνιστούμε με αυτό το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στην Imola», παραδέχτηκε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Η ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου Hypercar, το 90% του οποίου είναι νέο όσον αφορά το αμάξωμα, την αεροδυναμική και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, σε μόλις δέκα μήνες – με όλους τους χρόνους παραγωγής για ανταλλακτικά και εργαλεία – είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα, που έγινε εφικτό από τη συμβολή όλων στην Team Peugeot TotalEnergies.»
Στο ανταγωνιστικό του ντεμπούτο, το PEUGEOT 9X8 2024 εξασφάλισε τους πρώτους βαθμούς κατασκευαστών WEC της ομάδας για την τρέχουσα σεζόν με την ένατη θέση στον αγώνα 6 Hours of Imola. Τρεις εβδομάδες αργότερα, το PEUGEOT 9X8 2024 σημείωσε άλλο ένα τερματισμό στην πρώτη δεκάδα στις 6 Hours of Spa-Francorchamps, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε έναν πολύ τρομερό ανταγωνισμό.
«Ο χειρισμός και τα κέρδη εντός του αγώνα ήταν στοιχεία πολύ σύμφωνα με τις προσδοκίες μας και με αυτά που παρατηρήσαμε κατά τις χειμερινές δοκιμές», επιβεβαίωσε ο Olivier Jansonnie. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να βελτιωθούμε, ωστόσο. Με περίπου είκοσι Hypercars στην πίστα, έχουμε δει πόσο κοντά είναι ο ανταγωνισμός και πώς η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στο Imola και στο Spa, τερματίσαμε μπροστά από ταχύτερα αυτοκίνητα έχοντας μια εξαιρετική στρατηγική και μέσα από τη σκληρή δουλειά όλων στην ομάδα. Μεγιστοποιήσαμε το αποτέλεσμα αν κοιτάξετε την απόδοση του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν δεν είχαμε πραγματικά το αποτέλεσμα που περιμέναμε.»
«Ιστορικά, το Le Mans είναι ένας μοναδικός αγώνας», εξήγησε ο Olivier Jansonnie. «Υπάρχει το αυτοκίνητο, φυσικά – η ταχύτητα και η αξιοπιστία του – αλλά έχει να κάνει και με την προετοιμασία της ομάδας, τη στρατηγική αγώνα κ.λπ. Οι προετοιμασίες μας ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2023 μετά από διεξοδική ενημέρωση της 91ης έκδοσης, εξετάζοντας τι λειτούργησε καλά, πού μπορούσαμε να βελτιωθούμε κ.λπ. Πέρυσι ήταν η πρώτη μας φορά που επιστρέψαμε στο Le Mans μετά από πολύ καιρό και φέτος, σίγουρα θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι».
«Δεν σκεφτόμαστε έναν στόχο ως προς το αποτέλεσμα», επέμεινε ο Olivier Jansonnie. «Η μόνη μας εστίαση είναι να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι ο αγώνας θα κυλήσει όσο το δυνατόν πιο ομαλά και ότι θα δούμε τη μέγιστη αξιοπιστία. Θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη ιδέα για το πού βρισκόμαστε όσον αφορά τις επιδόσεις μετά την ημέρα των δοκιμών και θα προσαρμόσουμε την προσέγγισή μας στον αγώνα αναλόγως».
Η ημέρα των δοκιμών διεξήχθη την Κυριακή 9 Ιουνίου. Οι ομάδες και οι οδηγοί είχαν έξι ώρες χρόνο εντός πίστας για να προσαρμοστούν (ξανά) στο Circuit des 24 Heures du Mans (μήκους 13.626 χλμ). Τρεις ελεύθερες δοκιμές και τα προκριματικά θα διεξαχθούν την Τετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσει η διαδικασία Hyperpole στην οποία θα διαγωνισθούν τα οκτώ κορυφαία Hypercars. Η 92η διοργάνωση των 24 ωρών του Λε Μαν θα ξεκινήσει επίσημα το Σάββατο 15 Ιουνίου στις 16:00 από τον διάσημο ποδοσφαιριστή και προπονητή, νικητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1998, Ζινεντίν Ζιντάν.
Linda Jackson, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας PEUGEOT
«Η PEUGEOT αγωνίζεται στο Le Mans στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Πέρυσι, όταν επιστρέψαμε στο Le Mans για τον επετειακό αγώνα Centenary, ένα πράγμα ξεχώριζε πάνω από όλα… Οι θαυμαστές της PEUGEOT, τα Lions μας! Η ατμόσφαιρα και η υποστήριξη που νιώσαμε από το PEUGEOT Fan Zone ήταν απίστευτη και είμαστε πολύ ευγνώμονες για αυτό. Μας υπενθύμισε επίσης ότι το Le Mans είναι να γιορτάζουμε και να μοιραζόμαστε το πάθος μας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τους αγώνες αντοχής με τους πελάτες και τους θαυμαστές μας.
Η ομάδα Peugeot TotalEnergies εργάστηκε ακατάπαυστα για την ανάπτυξη του 9X8 2024. Είμαστε μια ενωμένη ομάδα, αποφασισμένη να αποδώσει και να ξεχωρίσει. Ήταν φανταστικό να βλέπω την πρόοδο στους αγώνες που έχω παρακολουθήσει από το Le Mans πέρυσι και ιδιαίτερα να βλέπω τον ενθουσιασμό για την αποκάλυψη του PEUGEOT 9X8 2024. Και αυτό μας φέρνει στο Le Mans. Η PEUGEOT έχει ισχυρό ιστορικό στους αγώνες αντοχής, με τρεις νίκες στο Le Mans (1992, 1993 & 2009). Σαφώς, στόχος μας είναι να κερδίσουμε εδώ, φυσικά, και να προσθέσουμε έναν τέταρτο τίτλο σε αυτή τη σειρά νικών! Σίγουρα θα είναι μια δύσκολη πρόκληση, σε ένα πεδίο με 23 Hypercars, νέους κατασκευαστές και τα πρότυπα να είναι πολύ υψηλά σε επίπεδο ανταγωνισμού. Αν υπάρχει ένα πράγμα που έχω μάθει για τους αγώνες αντοχής όλα αυτά τα χρόνια, είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πώς θα εξελιχθεί ένας αγώνας. Με τους έξι ταλαντούχους οδηγούς μας να διαγωνίζονται στα δύο PEUGEOT 9X8 2024 Hypercars, μια αφοσιωμένη, εργατική ομάδα και τη μεγάλη υποστήριξη από τους θαυμαστές μας, όλα μπορούν να συμβούν. Θα ήταν απίστευτο επίτευγμα για την PEUGEOT να τερματίσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Το FIA WEC και οι 24 Hours of Le Mans συνεχίζουν να προσφέρουν μια φανταστική αρένα για να επιδείξουμε την καινοτόμο δουλειά που κάνουμε στην PEUGEOT. Είμαστε περήφανοι που επιστρέφουμε στις 24 Hours of Le Mans στη Γαλλία και ανυπομονώ να μοιραστώ αυτή την εμπειρία με τους οπαδούς».
Τι δήλωσαν
Paul di Resta (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Νομίζω ότι τα Hypercars είναι κατασκευασμένα για να αγωνίζονται στο Le Mans. Εδώ μπορούν πραγματικά να εκφραστούν, αγωνιζόμενα σε πλήρη ταχύτητα ειδικά στο Sector 2. Με την έκδοση του 2024, νομίζω ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε επίπεδο κορυφής. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε. Νομίζω ότι το κλειδί θα είναι να έχουμε έναν καθαρό αγώνα: να παραμείνουμε στον ίδιο γύρο με τον προπορευόμενο αυτοκίνητο του αγώνα, να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε και να δείξουμε την αποφασιστικότητά μας μέχρι το τέλος. Ανυπομονώ να βγω εκεί έξω και να ξαναζήσω τις ιδιαίτερες στιγμές που απολαύσαμε πέρυσι: την έκρηξη αδρεναλίνης που είχαμε στην ομάδα, τη συγκίνηση στο τέλος του αγώνα και την αίσθηση ότι πετύχαμε μια επίδοση που ξεπέρασε τις ελπίδες και τις προσδοκίες μας. Ξέρουμε ότι θα είναι πολύ, πολύ δύσκολο, αλλά θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε τι θα σήμαινε να κερδίσεις το Le Mans, αλλά το να κερδίσεις το Le Mans με έναν Γάλλο κατασκευαστή πρέπει να είναι απίστευτο».
Loïc Duval (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Η μεγαλύτερη ανάμνησή μου από το 2023 ήταν να βλέπω δάκρυα στα μάτια όλων αφού περάσαμε τη γραμμή του τερματισμού. Και επίσης, το γεγονός ότι στις 3 τα ξημερώματα, στα μισά του δρόμου, ήμασταν ακόμα στην πρώτη τριάδα. Ήταν ένα τεράστιο κατόρθωμα για όλη την ομάδα. Δυστυχώς, βγήκαμε εκτός πίστας και μετά είχαμε μερικά τεχνικά προβλήματα… Αυτός ο αγώνας είναι ιδιαίτερος γιατί το Le Mans έρχεται μόνο μία φορά το χρόνο. Είναι σαν ένας τελικός, ένας τελικός Παγκοσμίου Κυπέλλου για παράδειγμα, ένας τελικός για τον οποίο όλοι προετοιμάζονται όλη τη χρονιά. Έχει να κάνει και με τη μορφή: οι αγώνες για 24 ώρες είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Είναι δύσκολο για τους οδηγούς, τις ομάδες και τα αυτοκίνητα. Είναι μια μεγάλη πρόκληση. Το Le Mans είναι ο μεγαλύτερος αγώνας στον κόσμο, και υπάρχει τόση ιστορία εδώ… Υπάρχουν αυτοί που έχουν αγωνιστεί εδώ, μετά υπάρχουν όλοι εκείνοι που θα ήθελαν να λάβουν μέρος. Φέτος, λίγο πολύ, έχουμε ένα νέο αυτοκίνητο. Δεν είναι 100% νέο, αλλά υπάρχουν πολλές διαφορές με την προηγούμενη έκδοση. Δεν θα είναι εύκολο γιατί έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε σε σύγκριση με τους αντιπάλους μας, που οδηγούν το ίδιο αυτοκίνητο για μία ή δύο σεζόν. Ακόμα μαθαίνουμε το αυτοκίνητό μας. Είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι με τις δοκιμές και τους δύο πρώτους αγώνες. Υπήρξε σαφώς ένα κέρδος απόδοσης και έχουμε επίσης εργαστεί καλά για τη βελτίωση της αξιοπιστίας. Αυτός είναι συχνά αποφασιστικός παράγοντας στο Le Mans».
Mikkel Jensen (αρ. 93 PEUGEOT 9X8)
«Ήταν πολύ ξεχωριστό για μένα πέρυσι γιατί ήταν η πρώτη φορά που αγωνιζόμουν στην ελίτ κατηγορία Hypercar με την PEUGEOT, μια γαλλική μάρκα, με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη αλλά και την διαρκή υποστήριξη των Γάλλων οπαδών όλη την εβδομάδα… Και επίσης έλαβα αρκετή υποστήριξη και ενθάρρυνση από όλους τους Δανούς οπαδούς, που έρχονται στο Le Mans σε μεγάλους αριθμούς. Αυτός θα είναι ο πρώτος αγώνας του PEUGEOT 9X8 2024 στο Le Mans. Είμαστε πιο φιλόδοξοι φέτος από ό,τι το 2023, παρόλο που ο ανταγωνισμός θα είναι ακόμη πιο σκληρός. Θα είναι πιο δύσκολο να τερματίσουμε στο βάθρο φέτος από πέρυσι. Αλλά θα επικεντρωθούμε στη δουλειά μας για να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τα πάντα. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά στους τελευταίους αγώνες, χωρίς λάθη στα pit stop, καλές στρατηγικές και ούτω καθεξής. Επομένως, θα επικεντρωθούμε στον αγώνα. Πριν από αυτό, θα πρέπει να βρούμε τις κατάλληλες ρυθμίσεις για τις ημέρες δοκιμής, ώστε να είμαστε μεταξύ των πρωτοπόρων. Είναι αδύνατο να προβλέψουμε το τελικό αποτέλεσμα, αλλά θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, θα το απολαύσουμε και θα δούμε πού θα καταλήξουμε…»
Nico Müller (αρ. 93 PEUGEOT 9X8)
«Θυμάμαι ότι πέρυσι οδηγούσα τον αγώνα γύρω στα μεσάνυχτα σε αρκετά δύσκολες συνθήκες. Ήταν πολύ ιδιαίτερο να ηγούμαι στον αγώνα στην Εκατονταετηρίδα του 24 Hours of Le Mans. Θα θέλαμε να διαρκέσει λίγο περισσότερο αυτό το συναίσθημα, αλλά το να περάσουμε και τα δύο αυτοκίνητα από τη γραμμή τερματισμού ήταν πολύ ευχάριστο από μόνο του στον πρώτο αγώνα της PEUGEOT πίσω στο Le Mans. Είναι ο μεγαλύτερος αγώνας στον κόσμο και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορία της μάρκας. Η πίστα είναι συνολικά μοναδική και μπορεί να αγωνιστεί κάποιος εδώ μόνο μία φορά το χρόνο. Οπότε και μόνο η παράταξη στην εκκίνηση αυτού του απίστευτου αγώνα είναι ξεχωριστή από μόνη της. Ο αγώνας για τη νίκη ήταν τιμή! Έχουμε εργαστεί σκληρά για να βελτιώσουμε το πακέτο και η έκδοση 2024 του PEUGEOT 9X8 έχει σίγουρα περισσότερες δυνατότητες. Είναι πιο άνετο να οδηγείται στο όριο, οπότε αυτό θα μας βοηθήσει στο Le Mans. Έχουμε προετοιμαστεί σχολαστικά και οι δοκιμές πήγαν καλά. Η ομάδα έχει καταβάλει πολλή προσπάθεια και ξοδέψαμε πολύ χρόνο… Ο ανταγωνισμός θα είναι απίστευτα σκληρός, το ξέρουμε αυτό, αλλά θέλουμε να παλέψουμε για την κορυφή».
Stoffel Vandoorne (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Ήμουν εφεδρικός οδηγός για την PEUGEOT στο Le Mans πέρυσι. Ήταν πολύ ενδιαφέρον, αλλά φέτος θα είναι πραγματικά διαφορετικό γιατί θα οδηγήσω το PEUGEOT 9X8 2024! Πριν ξεκινήσω να αγωνίζομαι σε αγώνες αντοχής, δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλος ήταν αυτός ο αγώνας. Πέρυσι, άρχισα να εκτιμώ την κλίμακα των 24 Ωρών του Le Mans. Είναι μια μεγάλη εβδομάδα, είναι αγχωτικό και δεν κοιμάσαι πολύ, αλλά μου άρεσε! Έχουμε ένα νέο αυτοκίνητο από την Imola και, δυστυχώς, έχασα τον αγώνα στο Spa λόγω μιας σύγκρουσης σε αγώνα της Formula E που συμμετέχω επίσης. Υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε για το PEUGEOT 9X8 2024, αλλά είχαμε την τύχη να αγωνιστούμε σε δύο αγώνες πριν έρθουμε στο Le Mans. Νιώθω έτοιμος. Έχω ήδη αγωνιστεί σε αρκετούς αγώνες Endurance και έχω κάνει πολλές δοκιμές. Είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω αυτή την πρόκληση. Πρέπει να είμαστε μέσα στο παιχνίδι και να παλέψουμε με τους καλύτερους, όπως κάναμε στο Κατάρ. Με τόσα πολλά Hypercar στην πίστα, θα είναι ένα 24ωρο σπριντ όπου όλοι θα πιέζουν στο μέγιστο μέχρι τον τερματισμό. Αλλά θα είμαστε μέσα στον ανταγωνισμό…»
Jean–Eric Vergne, (αρ. 93 PEUGEOT 9X8)
«Πρώτα και κύρια, το Le Mans είναι μια μοναδική πίστα. Δεν οδηγούμε σε πίστες μήκους 13 ή 14 χιλιομέτρων ή που να είναι τόσο απαιτητικές πολύ συχνά. Η πίστα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας αυτού του μοναδικού αγώνα. Ως οδηγός, πρέπει να είσαι σε καλή κατάσταση, προφανώς, αλλά είναι περισσότερο θέμα προετοιμασίας για όλους στην ομάδα, τους μηχανικούς και τα μονοθέσια, φυσικά. Στοχεύουμε ψηλά, ακόμα κι αν οι δύο τελευταίοι αγώνες δεν πήγαν ακριβώς σύμφωνα με το σχέδιο. Εάν καταφέρουμε να αποφύγουμε μηχανικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα, τότε αυτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό. Ελπίζω επίσης ότι θα έχουμε τον ρυθμό να παλέψουμε για τη νίκη. Αυτός είναι ο στόχος μου και νομίζω ότι έτσι νιώθει και η ομάδα».