Στις 17 Μαρτίου, η Team Peugeot Total Energies θα φτάσει στην πίστα του Sebring για την έναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA (FIA WEC) σεζόν 11. Θα είναι η πρώτη εμφάνιση του PEUGEOT 9X8 στο αμερικανικό έδαφος και στην εμβληματική πίστα του Sebring.
Ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια των τριών αγώνων που διεξήχθησαν το 2022, και χάρη στα περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα που διανύθηκαν κατά τις χειμερινές δοκιμές, έγιναν τεχνικές εξελίξεις στο 9X8 για τη βελτιστοποίηση της αξιοπιστίας του. Όπως ανέφερε ο Jean-MarcFinot, Senior VP της Stellantis Motorsport: «Έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα δοκιμών για να βελτιώσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου και να επικυρώσουμε την αξιοπιστία του. Είμαστε πραγματικά ενθουσιώδεις για να ξεκινήσουμε αυτή τη σεζόν και η ομάδα είναι έτοιμη να αγωνιστεί. Είμαστε πραγματικά περήφανοι που είμαστε μέρος του Πρωταθλήματος και αντιμετωπίζουμε μεγάλους κατασκευαστές και ονόματα στους αγώνες αντοχής».
Αυτή η σεζόν θα είναι άκρως ανταγωνιστική, με την άφιξη μερικών από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο στην κατηγορία LeMans Hypercar που θα αποτελείται από έντεκα αυτοκίνητα. Ο στόχος για την ομάδα Peugeot Total Energies είναι ξεκάθαρος, «να παλέψει για τη νίκη, σε κάθε αγώνα. Γνωρίζουμε επίσης ότι τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο και θα είναι δύσκολο καθώς δεν είμαστε οι μόνοι στο grid με αυτόν τον στόχο», προσθέτει ο Jean-Marc Finot.
Ο «Πρόλογος», οι επίσημες δοκιμές εξέλιξης και ρυθμίσεων δηλαδή, θα διεξαχθούν επίσης στη Φλόριντα στις 11 και 12 Μαρτίου, ενόψει του πρώτου αγώνα της σεζόν FIA WEC. Αυτές οι δοκιμές θα επιτρέψουν στους οδηγούς και την ομάδα να γνωρίσουν καλύτερα τις ιδιαιτερότητες της πίστας που θα είναι πολύ απαιτητική για τα #93 και #94 PEUGEOT 9X8. «Το να ξεκινήσεις τη σεζόν στη Φλόριντα, αμέσως μετά τον χειμώνα, είναι μια μεγάλη ευκαιρία. Αυτή η πίστα είναι γεμάτη «ανωμαλίες» στο οδόστρωμα και κατά συνέπεια είναι πολύ απαιτητική για το σύστημα ανάρτησης και το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ακόμα κι αν ο αγώνας είναι πιο μικρός, το να αγωνιστείς χωρίς πρόβλημα στο Sebring είναι ένα από τα βασικά στοιχεία για να αντιμετωπίσεις το 24 Hours of Le Mans. Γνωρίζουμε ότι δεν θα είναι αρκετό καθώς τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει έναν αγώνα 24 ωρών, αλλά θα είναι θετικό,» λέει ο Olivier Jansonnie, τεχνικός διευθυντής της Peugeot Sport.
Για να πετύχει τους στόχους της και να αγωνίζεται στην κορυφή όλη τη σεζόν, η ομάδα θα υποστηρίζεται από πολύτιμους συνεργάτες: Total Energies, Capgemini, Yahoo, Marelli, Établissement Peugeot Frères, Sparco και Jack and Jones. Οι ομάδες των οδηγών των δύο PEUGEOT 9X8 θα παραμείνουν ίδιες με τους Paul Di Resta, Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne στο τιμόνι του #93 PEUGEOT και Loïc Duval, Gustavo Menezes και Nico Müller στο #94 PEUGEOT.
Η ημερομηνία έχει πλέον οριστεί για τα 1000 μίλια του Sebring και την έναρξη του προγράμματος Team Peugeot Total Energies για το 2023 και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA για την 11η σεζόν.
O Paul Di Resta – PEUGEOT #93 τόνισε ότι: «Το Sebring θα είναι μια τεράστια δοκιμασία για εμάς καθώς το ταξίδι μας στους αγώνες αντοχής ξεκίνησε μόλις πριν από ένα χρόνο και θα είναι η πρώτη μας πλήρης σεζόν στο FIA WEC. Θα πρέπει να πολεμήσουμε τον ανταγωνισμό και να γίνουμε όσο καλύτεροι μπορούμε. Η προετοιμασία έχει επικεντρωθεί πλήρως στην αξιοπιστία, τις επιδόσεις και τις δοκιμές αντοχής των αυτοκινήτων. Δουλέψαμε πολύ με την ομάδα και ο κύριος στόχος μας ήταν να βελτιωθούμε σε σχέση με πέρυσι. Αυτή η σεζόν θα είναι μια τεράστια δοκιμασία με σκαμπανεβάσματα στην πορεία και τα αποτελέσματα τόσο των κατατακτήριων όσο και των αγώνων θα δείξουν το επίπεδο απόδοσης που μπορούμε να φτάσουμε. Θα είμαστε εδώ που είμαστε, και το πιο σημαντικό θα είναι το πώς αγωνιζόμαστε και πώς θα εργαστούμε για να το κάνουμε καλύτερο».
Ο Mikkel Jensen – PEUGEOT #93 επισήμανε ότι: «Αυτή τη σεζόν, θα είναι ενδιαφέρον το ότι θα αγωνιστούμε για πρώτη φορά με άλλους έξι κατασκευαστές. Θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τις εργασίες μας, να κοιτάξουμε προς τον εαυτό μας και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε όσον αφορά στην απόδοση του αυτοκινήτου, τα pitstops, και την αξιοπιστία της ομαδικής εργασίας, και να μην κοιτάμε πολύ τον ανταγωνισμό. Ο πρώτος αγώνας θα είναι επίσης η πρώτη φορά που βρισκόμαστε σε πίστα μαζί με τους άλλους νέους ανταγωνιστές, οπότε είναι δύσκολο να πούμε αν θα είναι ένας ενδιαφέρον αγώνας ή όχι. Το Sebring είναι μια πίστα στην οποία δεν έχουν κάνει δοκιμές πολλές ομάδες, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο χρόνο θα μας πάρει να φτάσουμε εκεί που πρέπει. Είναι ένα ωραίο κομμάτι, έχω βρεθεί εκεί τρεις φορές στο παρελθόν, οπότε μου αρέσει, είναι μια πίστα γεμάτη εκπλήξεις και απαιτητικό οδόστρωμα που προξενεί αναπηδήσεις. Μην περιμένετε να κάνετε έναν τέλειο γύρο στο Sebring, είναι ένα τρελό μέρος!»
Ο Jean–EricVergne – PEUGEOT #93 δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι υπέροχο για το WEC, και γενικά, να έχουμε τόσους πολλούς κατασκευαστές. Θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον για το άθλημα και ως οδηγός νιώθω ότι είμαστε μέρος μιας νέας γενιάς, μιας νέας εποχής. Νομίζω ότι αυτή τη σεζόν πρέπει να έχουμε επιτεύξιμους στόχους και θα μπορέσουμε να τους θέσουμε μόνο μετά τον πρώτο αγώνα στο Sebring. Σήμερα, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την ομάδα μας με άλλη, καθώς δεν έχουμε αγωνιστεί ποτέ εναντίον άλλων. Θα είναι η πρώτη πλήρης σεζόν FIA WEC για την ομάδα και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε έναν σκληρό ανταγωνισμό. Είναι σημαντικό να γίνουμε καλύτεροι και να κοιτάξουμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση. Πρέπει να γινόμαστε καλύτεροι μετά από κάθε αγώνα λαμβάνοντας υπόψη όλους τους ανθρώπους στην ομάδα, τους εξωτερικούς παράγοντες, όλες τις παραμέτρους που μπορούμε να σκεφτούμε για να είμαστε σε θέση να κερδίσουμε αγώνες. Προσωπικά, θέλω στο τέλος της σεζόν, να κοιτάξουμε όλοι ο ένας τον άλλον και να μπορούμε να πούμε ότι κάναμε το καλύτερο δυνατό».
Ο Loïc Duval – PEUGEOT #94 ανέφερε πως: «Το Sebring είναι ένα εμβληματικό και σπουδαίο σιρκουί στο ημερολόγιο. Είναι ένα παλιό αεροδρόμιο με όλων των ειδών τις επιφάνειες και πάνω από όλα είναι μια πραγματικά ανώμαλη διαδρομή όπως όλοι γνωρίζουν. Αυτή η πίστα είναι πολύ σκληρή για τα μονοθέσια, το κράτημα είναι αρκετά καλό γενικά, αλλά έχεις αυτά τα μεγάλα τσιμεντένια κομμάτια, τις τρύπες και τις ‘ανωμαλίες’ στο οδόστρωμα που την κάνουν αρκετά μοναδική. Αλλά για άλλη μια φορά, είναι μια εξαιρετική συνάντηση και αυτός ο αγώνας είναι πλέον κλασικός στους αγώνες αντοχής. Αυτή η σεζόν θα είναι πολύ συναρπαστική γιατί πέρα από τη σηματοδότηση της επιστροφής της Peugeot, θα μπούμε στη χρυσή εποχή των αγώνων αντοχής με τα Hypercars. Είναι αρκετά σέξι να έχεις ένα grid με πολλούς κατασκευαστές, εξαιρετικές ομάδες, όμορφα αυτοκίνητα και κορυφαίους οδηγούς. Θα υπάρξει μεγάλη μάχη στην πίστα, οπότε είμαι πολύ ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν. Το να επιστρέψω στο WEC, στην κορυφαία κατηγορία είναι επίσης σημαντικό για μένα. Έφυγα από το πρωτάθλημα το 2016 και το να επιστρέψω με την ευκαιρία να κερδίσω τον τίτλο και το 24 Hours of Le Mans συνολικά είναι κάτι υπέροχο».
Ο Gustavo Menezes– PEUGEOT #94 επισήμανε ότι: «Είναι ωραίο να βλέπεις τόσους πολλούς κατασκευαστές, εμβληματικές μάρκες να συναγωνίζονται στο FIA WEC και στο Le Mans. Η λίστα συμμετοχών είναι πολύ ανταγωνιστική και φαίνεται ότι θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια, επομένως είναι πραγματικά συναρπαστική. Αυτόν τον χειμώνα με την ομάδα περάσαμε πολύ χρόνο στον προσομοιωτή, είχαμε επίσης την ευκαιρία να κάνουμε μερικές χειμερινές δοκιμές σε όλη την Ευρώπη και στην έδρα μας, και εγώ πέρασα πολύ χρόνο προετοιμασίας για να είμαι έτοιμος για τη σεζόν. Φέτος θα είναι μια εξαιρετικά ανταγωνιστική χρονιά, όλοι θα φέρουν ό,τι καλύτερο έχουν στην πίστα και θα κάνουμε και εμείς το ίδιο. Γνωρίζουμε ότι δεν θα είναι εύκολο, επομένως θα φτάσουμε εκεί με ταπεινότητα αλλά αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε».
Ο Nico Müller – PEUGEOT #94 δήλωσε: «Από τον αγώνα της περασμένης σεζόν στο Μπαχρέιν περάσαμε χρόνο στον προσομοιωτή και κάναμε κάποιες δοκιμές κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Όχι μόνο οδηγήσαμε και εξελίξαμε το αυτοκίνητο, αλλά περάσαμε και χρόνο μαζί εκτός πίστας για να κατανοήσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλον, κάτι που είναι πραγματικά πολύτιμο. Το 2023 θα είναι μια χρυσή εποχή στον κόσμο του Πρωταθλήματος Αντοχής, θα είναι επίσης η εκατονταετηρίδα των 24 ωρών του LeMans και σίγουρα αυτός είναι ο απώτερος στόχος, να παλέψουμε για μια νίκη εκεί. Θα είναι μια σεζόν γεμάτη προκλήσεις με δυνατούς ανταγωνιστές να εισέρχονται στο πρωτάθλημα, αλλά αγωνιζόμαστε για να κερδίσουμε, και φέτος δεν θα υπάρχει εξαίρεση σε αυτό. Είμαι περήφανος που συμμετέχω στην πρώτη πλήρη καμπάνια της Team Peugeot Total Energies της FIA WEC, είναι προνόμιο για μένα και ελπίζω ότι θα είμαστε μπροστά για να παλέψουμε για τον τίτλο».