Ο Akio Toyoda αποκάλυψε για λογαριασμό των Toyota και Lexus όχι λιγότερα από 15 ηλεκτρικά μοντέλα δηλώνοντας ότι ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο θα φέρει στην αγορά έως το 2030 μια ηλεκτρική γκάμα οχημάτων αποτελούμενη από 30 BEVs.
Μέσα στο 2022 θα λανσαριστεί το bZ4X ακολουθούμενο από ένα μικρότερο ηλεκτρικό crossover για την Ευρώπη. Στην παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα φιγουράρισαν τα 16 concept από τα οποία θα προκύψουν τα μοντέλα παραγωγής.
H Toyota μπορεί να δηλώνει υπέρμαχος των κινητήρων εσωτερικής καύσης (λόγω της εμπειρίας που κατέχει στα υβριδικά συστήματα), αλλά αναπόφευκτα θα πρέπει να ακολουθήσει το ηλεκτρικό ρεύμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία έως το 2030 η Toyota έχει δηλώσει πως θα συνεχίσει να διαθέτει υβριδικά αυτοκίνητα ωστόσο η πρόσφατη τοποθέτησή της αλλάζει ταδεδομένακαθώς μαζί με την Lexus θα έχει λανσάρει παγκοσμίως 30 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά BEV, αλλά και FCEV μοντέλα με κυψέλες καυσίμου για τις αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και της Βορείου Αμερικής.
Μεταξύ άλλων ο Toyoda ανακοίνωσε πως μετά το bZ4X θα ακολουθήσουν μία νέα σειρά ηλεκτρικών SUV καθώς και ένα μικρότερο crossover που θα εξελιχθεί με στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Πέρα από τα ηλεκτρικά SUV θα υπάρξουν και επαγγελματικά μοντέλα μηδενικών ρύπων, εκτός δρόμου καθώς και ένα supercar εμπνευσμένο από το Lexus LFA.
Στόχος της Toyota είναι έως το 2030 είναι να έχει φτάσει τα 3,5 εκατομμύρια πωλήσεων σε ηλεκτρικά μοντέλα, με τον Toyoda να εξηγεί πως πρέπει οπωσδήποτε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων το συντομότερο δυνατόν. Ο CEO της ιαπωνικής μάρκας υπογράμμισε πως στηρίζει το σχέδιο της Toyota Motor Europe για 100% μείωση του CO2 έως το 2035 σε όλες τις πωλήσεις νέων οχημάτων που θα πωλούνται στη Δυτική Ευρώπη.
Μερικά από τα ηλεκτρικά μοντέλα θα βασιστούν σε ήδη υπάρχοντα, αλλά τα περισσότερα θα βασιστούν στη νέα πλατφόρμα e-TNGA που έχει εξελιχθεί με την Subaru. Εκτός από το BZ4x και το μικρό crossover -που ενδεχομένως να αντικαταστήσει το CH-R- θα υπάρξει και ένα ηλεκτρικό city-car, καθώς και ένα ηλεκτρικό σεντάν. Την προσοχή τραβά το κίτρινο σπορ κουπέ που θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρικό MR2, ένα ηλεκτρικό pick-up και διάφορα άλλα concepts.
Η Lexus θα λανσάρει το πρώτο της, αποκλειστικά εξελιγμένο ως EV μοντέλο, το 2022. Θα είναι το RZ που θα χρησιμοποιήσει τα ίδια μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη από τα Toyota bZ4X και Subaru Solterra. Κάπου στα μέσα της δεκαετίας θα παρουσιαστεί ένα σπορ κουπέ ηλεκτρικό με μπαταρία solid-state που θα προσφέρει αυτονομία 700 χιλιομέτρων. Όσο για τις επιδόσεις το “0-100” των περίπου 2 δλ. μιλά από μόνο του.