Ο όμιλος Volkswagen σκοπεύει να κατασκευάσει ένα νέο χώρο αποθήκευσης συσσωρευτών καθώς αναμένει να αυξηθεί πάρα πολύ η ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Παράλληλα η πώληση ανταλλακτικών για επισκευή και συντήρηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αποτελέσει μια λαμπρή πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών και σύμφωνα με τους αναλυτές θα αποτελέσει ένα άκρως κερδοφόρο τμήμα του οποίου τα περιθώρια φυλάσσονται εξαιρετικά καλά…
Ωστόσο ο όμιλος VW εκτιμά πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν αρχικά αρνητικό αντίκτυπο καθώς τα έξοδα επισκευής τους είναι κατά 20% έως και 30% χαμηλότερα από το αντίστοιχο κόστος των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης λόγω της μειωμένης μηχανικής πολυπλοκότητας αλλά και της χαμηλότερης φθοράς.
«Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η συντήρηση των αυτοκινήτων ήταν μια σημαντική πηγή στήριξης για τα κέρδη του ομίλου Volkswagen. Ενόψει της μετατροπής προς την ηλεκτρική κινητικότητα και την ψηφιοποίηση, εργαζόμαστε σκληρα ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτή η πηγή εσόδων θα παραμείνει και στο μέλλον», δήλωσε Christian Dahlheim, επικεφαλής των πωλήσεων του ομίλου.
Η VW προβλέπει ότι ο στόλος των αυτοκινήτων της παγκοσμίως θα αυξηθεί κατά 50% και θα ανέλθει στα 150 εκατομμύρια οχήματα μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 10-15% αναμένεται να είναι ηλεκτρικά οχήματα.
Άλλωστε οι στόλοι των ηλεκτρικών οχημάτων που θα προμηθευτούν οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα αντισταθμίσουν τις απώλειες που θα καταγράψει ο κλάδος των επισκευών και συντήρησης.
Τα έσοδα από τον κλάδο αυξήθηκαν κατά 1,9% πέρυσι και ανήλθαν σε 15,9 δισ. ευρώ, ταχύτερα από ό, τι συμβαίνει με την παράδοση επιβατικών αυτοκινήτων.
Αποτελεί σχεδόν το 7% του κύκλου εργασιών της εταιρείας συνολικού ύψους 236 δισ. ευρώ.
Προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι πελάτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η VW θα δημιουργήσει νέο αποθηκευτικό χώρο για συσσωρευτές υψηλής τάσης και βασικά εξαρτήματα μπαταριών όπως οι μονάδες στη γερμανική περιοχή της Kassel, έκτασης 1,2 εκατ. τετραγωνικών μέτρων.
Η Volkswagen στο ID μοντέλο της θα προσφέρει μια εγγύηση που θα εξασφαλίζει ότι τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας θα παραμείνει λειτουργικό μετά από 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
Παρ ‘όλα αυτά, η VW αναμένει ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο συγκεκριμένος αριθμός, για παράδειγμα σε περίπτωση σύγκρουσης που θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο η δομική ακεραιότητα της μπαταρίας.
Μέχρι το 2025, η VW αναμένει να πουλήσει μέχρι και 3 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα ετησίως και το ένα τέταρτο των ευρωπαϊκών της όγκων θα είναι… ηλεκτρικό!