Η Lamborghini παρουσίασε το νέο της supercar, το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει το εμβληματικό Huracan. Το νέο μοντέλο φέρει το όνομα Temerario και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της εξηλεκτρισμένης υπεραπόδοσης. Με το νέο Plug-In υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από έναν twin-turbo V8 θερμικό κινητήρα και τρία ηλεκτρομοτερ, η Lamborghini αποδεικνύει για άλλη μια φορά την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της εποχής, διατηρώντας ταυτόχρονα την ταυτότητά της ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Μπορεί ο ατμοσφαιρικός V10 της Huracan να αποτελεί πλέον παρελθόν, αλλά η Lamborghini, θέλοντας να αποφύγει τα λάθη που έκανε η Ferrari όταν απέσυρε τους δικούς της V8 ατμοσφαιρικούς κινητήρες και τους αντικατέστησε με turbo (κέρδισε μεν σε δύναμη, αλλά έχασε σε ήχο), έκανε όλες τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να διατηρήσει το αγωνιστικό DNA της ζωντανό και να συνεχίσει να προσφέρει στους κατόχους των μοντέλων της την αίσθηση που αναζητούν σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Για αυτό το λόγο, δεν επιλέχθηκε απλά μια ενισχυμένη εκδοχή του κλασικού V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με cross-plane στρόφαλο από το οπλοστάσιο της Volkswagen Group, που έχουν δει και στην Lamborghini Urus, αλλά κατασκευάστηκε από την αρχή ένας νέος, κατάλληλος για να περάσει το στροφάρισμα της ατμόσφαιρας στην υπερτροφοδοτούμενη εποχή.
Αυτή η κίνηση δείχνει την προθυμία της Lamborghini να παραμείνει πιστή στην παράδοσή της, παρά τις πιέσεις για βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και στις εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, η Lamborghini αναφέρει ότι έχει σχεδιαστεί σκόπιμα κάποιοι κραδασμοί να μεταφέρονται στο αμάξωμα και στα καθίσματα από τον κινητήρα, για να ενισχυθεί η οδηγική εμπειρία.
Η ισχύς του νέου κινητήρα της Temerario φτάνει τους 800 ίππους από τις 9.000 έως 9.750 στροφές ανά λεπτό, σε σύγκριση με τους 631 ίππους της Huracan, με την ροπή του V8 να ξεπερνά κατά πολύ τα 600 Nm του παλιού V10, και αυτό χωρίς να ληφθούν υπόψη οι τρεις ηλεκτροκινητήρες των 150 ίππων του υβριδικού συστήματος.
Τα δύο από τα τρία ηλεκτρομοτέρ βρίσκονται τοποθετημένα στον μπροστινό άξονα, δίνοντας κίνηση σε όλους τους τροχούς και προσφέροντας λειτουργία κατανομής ροπής, κάτι που καθιστά τη Temerario ένα από τα πιο ολοκληρωμένα υβριδικά supercars στην αγορά. Το τρίτο είναι τοποθετημένο μεταξύ του V8 και του νέου οκτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, λειτουργώντας ως γεννήτρια εκκίνησης και συμβάλλοντας στην καμπύλη της ροπής με μέχρι 300 Nm, καλύπτοντας οποιαδήποτε έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές μέχρι την ενεργοποίηση των τουρμπινών.
Το σύστημα κίνησης της Temerario αποδίδει συνολικά 920 ίππους, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό, όπως τη Ferrari 296 GTB με 819 ίππους και τις McLaren Artura με 671 ίππους και 750S με 740 ίππους. Ωστόσο, η προσθήκη των ηλεκτροκινητήρων και του υβριδικού συστήματος έχει αυξήσει το βάρος του αυτοκινήτου σε 1.690 κιλά, σχεδόν 268 κιλά περισσότερο από τη Huracan LP640 Evo και είναι 220 κιλά βαρύτερο από τη Ferrari 296.
Παρά το αυξημένο βάρος, η Temerario παραμένει εξαιρετικά γρήγορη, με την Lamborghini να υποστηρίζει ότι μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα, ξεπερνώντας τον προκάτοχό του, που χρειαζόταν 2,9 δευτερόλεπτα για την ίδια επίδοση. Η τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου αυξήθηκε επίσης, φτάνοντας τα 343 χλμ/ώρα, ενώ η Huracan είχε τελική ταχύτητα 325 χλμ/ώρα.
Η επιλογή οδήγησης σε λειτουργία EV προσφέρει μια ήρεμη και αθόρυβη οδηγική εμπειρία, αν και η εμβέλεια του ηλεκτρικού συστήματος δεν είναι το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου. Η Lamborghini δεν έχει δώσει συγκεκριμένα στοιχεία αυτονομίας, αλλά με μια μπαταρία χωρητικότητας μόλις 3,8 kWh, η Temerario είναι σχεδιασμένη να διανύει μόνο λίγα χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία πριν αναλάβει ο θερμικός κινητήρας. Η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί περίπου 30 λεπτά σε παροχή 7 kW, ενώ το μοτέρ μπορεί να αναλάβει τη φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει, αν επιλεγεί η λειτουργία Recharge. Ωστόσο, η ενεργοποίηση αυτής της λειτουργίας μειώνει την ισχύ στους “μόλις” 715 ίππους.