Ιδού το Ευρωπαϊκό σχέδιο στήριξης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες!

Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική, Stephane Sejourne, αποκάλυψε τους άξονες του ευρωπαϊκού σχεδίου στήριξης για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Οι στόλοι θα βρίσκονται στο επίκεντρο του μελλοντικού συστήματος.

Ο Stephane Sejourne τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Στην Ευρώπη το 58% των νέων οχημάτων αγοράζονται από «εταιρίες, δημόσιες αρχές, δημαρχεία και κράτη». Είναι σημαντικό να τεθούν κίνητρα για να μπορέσει να “πρασινήσουν” τους στόλους όσο το δυνατόν γρηγορότερα και να προτείνουμε μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κλαδικά σχέδια με προτεινόμενο νόμο απλούστευσης και συγκεκριμένα μια απάντηση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας όπου θα ενισχύσουμε τη ζήτηση με επαγγελματικούς στόλους (εταιρικά ΙΧ). Τόσα πολλά αυτοκίνητα μπορούν να προκαλέσουν ένα σοκ στη ζήτηση μεταξύ των κατασκευαστών της Ευρώπης».

Από επαγγελματίες μέχρι ιδιώτες

Σύμφωνα με τον Stephane Sejourne, οι κατασκευαστές έχουν βάλει τους εαυτούς τους σε τάξη μάχης ενόψει της προθεσμίας το 2035 που θα απαγορευθεί η πώληση καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel.

«Πρέπει τώρα να μπορούμε να τους δώσουμε τη δυνατότητα να γεμίσουν το βιβλίο παραγγελιών και επομένως θα εκπληρώσουμε την παραγγελία έστω αρχικά μέσω των επαγγελματικών στόλων. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν υπέρ της οικοδόμησης των στόλων θα πρέπει στη συνέχεια να ωφελήσουν τους ιδιώτες καταναλωτές. Η εναλλαγή των εταιρικών οχημάτων (τρία έως πέντε χρόνια έναντι άνω των 10 ετών για τον υπόλοιπο στόλο) θα δημιουργήσει μια δευτερεύουσα αγορά που δεν υπάρχει, δίνοντας πρόσβαση σε μια φθηνότερη προσφορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων» τόνισε ο κ. Stephane Sejourne.

Σοκ της απλοποίησης

Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευημερία και τη Βιομηχανική Στρατηγική μίλησε επίσης για μέτρα για την αντιμετώπιση του κινεζικού και αμερικανικού ανταγωνισμού. «Έχουμε ένα πρόβλημα που συνδέεται με την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Αντιμετωπίζουμε την άφιξη υπερεπιδοτούμενων κινεζικών οχημάτων. Έχουμε επίσης πρόβλημα με την τιμή της ενέργειας που είναι επίσης πρόβλημα για πολλές άλλες βιομηχανίες σε όλη την Ευρώπη. Η ΕΕ χωρίς να μπορεί να επιδοτεί τη βιομηχανία της όπως κάνουν οι Κινέζοι ή να μπορεί να επωφεληθεί από τις χαμηλές τιμές ενέργειας όπως οι ΗΠΑ που παράγουν το δικό τους φυσικό αέριο και πετρέλαιο, πρέπει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο. Ως εκ τούτου, θα εργαστούμε εντατικά ανά τομέα με έναν προτεινόμενο νόμο απλούστευσης. Και για να επαναλάβουμε τη διατήρηση ιδιαίτερα των στόχων για το κλίμα αλλά να αλλάξουμε πολλά πράγματα στη γραφειοκρατία πρέπει απλά να προκαλέσουμε ένα σοκ απλοποίησης στη διαδικασία για τις εταιρείες με την κατάργηση της υποβολής εκθέσεων» ξεκαθάρισε ο Stephane Sejourne.