Ως πιο οικονομική χώρα στην Ευρώπη για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναδεικνύεται η Ελλάδα, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.
Στην ίδια έρευνα τονίζεται πως, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, 501 ευρώ κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).
Ο διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas, Κωνσταντίνος Πετρούτσος δήλωσε σχετικά: «Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».
Σύμφωνα με τον αναλυτικό πίνακα της Lease Plan πάντως το μηνιαίο κόστος των οχημάτων της κατηγορίας Β1 και C1 στην Ελλάδα ανέρχεται σε 547 για βενζινοκίνητο όχημα, σε 534 για πετρελαιοκίνητο και 594 για ηλεκτρικό όχημα! Δηλαδή το μηνιαίο κόστος του ηλεκτρικού είναι πιο υψηλό από τα αντίστοιχα βενζίνης και πετρελαίου.
Petrol | Diesel | Electric | |
Greece | € 547 | € 534 | € 594 |
Hungary | € 537 | € 538 | € 642 |
Sweden | € 643 | € 655 | € 646 |
France | € 598 | € 633 | € 654 |
Portugal | € 651 | € 672 | € 686 |
Ireland | € 640 | € 613 | € 695 |
Austria | € 685 | € 672 | € 718 |
Netherlands | € 711 | € 806 | € 721 |
Spain | € 603 | € 609 | € 730 |
Germany | € 704 | € 720 | € 730 |
Italy | € 807 | € 763 | € 742 |
United Kingdom | € 727 | € 731 | € 744 |
Norway | € 851 | € 913 | € 750 |
Belgium | € 686 | € 709 | € 797 |
Denmark | € 765 | € 716 | € 797 |
Czech Republic | € 541 | € 570 | € 793 |
Finland | € 767 | € 794 | € 944 |
Switzerland | € 960 | € 925 | € 949 |