Η Renault αποκάλυψε το νέο μεσαίο SUV της το οποίο φέρει το λογότυπο Rafale και θα λανσαριστεί το 2024.
Η επιλογή της 18ης Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της 54ης Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού, όπου και παρουσιάστηκε επίσημα το νέο Renault Rafale, μόνο τυχαία δεν είναι για την γαλλική φίρμα. Και αυτό γιατί, στις αρχές του 20ου αιώνα, και πιο συγκεκριμένα το 1933, η εταιρεία κατασκεύαζε κινητήρες για αεροπλάνα και τρένα (μέσω της σύμπραξης Caudron – Renault).
Σήμερα μετά τα Captur, Arkana και το άρτι αφιχθέν Austral, το Rafale εντάσσεται στην κατηγορία των μεσαίων SUV, υιοθετεί μια άκρως δυναμική σχεδίαση και εξοπλίζεται με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η Renault αυτή τη στιγμή στη φαρέτρα της.
Στο εμπρόσθιο μέρος του Rafale δεσπόζει η μεγάλη κυψελωτή μάσκα που γνωρίσαμε μέσω του Austral και το νέο λογότυπο της φίρμας συνώνυμο της σύγχρονης σχεδιαστικής γλώσσας που υιοθετούν σε όλα τα καινούργια μοντέλα τους οι Γάλλοι. Φυσικά, τις εντυπώσεις κλέβει η κλίση των 17 μοιρών του πίσω τμήματος που προσδίδει στο μεσαίο SUV έναν coupe και παράλληλα σπορ χαρακτήρα.
Ένας πλήρως ψηφιακός διάκοσμος με μεγάλους χώρους
Στο εσωτερικό του Rafale, η σχεδίαση προέρχεται -σχεδόν αυτούσια- από τα καινούργια Espace και Austral. O οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ψηφιακό cockpit (OpenR) που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και άλλη μια 12 ιντσών που είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό. Φυσικά, στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται πάνω από 32 συστήματα άνεσης και ασφάλειας, εκτός των λειτουργιών συνδεσιμότητας που είναι πλήρως εναρμονισμένες με την εποχή που διανύουμε.
Με υβριδικά συστήματα κίνησης έως 300 ίππους
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Rafale περιλαμβάνει ένα πλήρως υβριδικό σύνολο 200 ίππων, ενώ αργότερα το γαλλικό coupe SUV θα αποκτήσει και μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση 300 ίππων που θα συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
Όσον αφορά τη βασική version του μοντέλου, αυτή αποτελείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 130 ίππων και 205 Nm ροπής, η οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ο πρώτος αποδίδει 70 ίππους και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία 2 kWh/400V, ενώ ο δεύτερος έχει ισχύ 34 ίππων και είναι υπεύθυνος για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου με τεχνολογία από την F1). Χωρίς ακόμη το μοντέλο να έχει πάρει τις απαραίτητες ευρωπαϊκές εγκρίσεις τύπου, η Renault αναφέρει πως το Rafale στη συγκεκριμένη έκδοση θα έχει μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 105 γρ./χλμ. και αυτονομία κίνησης με ένα ρεζερβουάρ που θα ξεπερνά τα 1.100 χιλιόμετρα.
Εξέχουσα θέση στις επιλογές που θα προσφέρει το Rafale, έχει και το σύστημα τετραδιεύθυνσης (4CONTROL) που γνωρίσαμε και μέσω του Austral, το οποίο προσφέρει κατευθυντικότητα ακριβείας στις υψηλές ταχύτητας και περισσότερη ευελιξία εντός της πόλης, καθώς ταυτόχρονα με τους εμπρόσθιους τροχούς στρίβουν και οι πίσω.