Ιδού το πρώτο εργοστάσιο συναρμολόγησης e- scooters στην Ελλάδα!

Ξαναμπαίνουν τα θεμέλια για την επαναλειτουργία εργοστασίων συναρμολόγησης οχημάτων στην Ελλάδα τα οποία έχουν σταματήσει να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας από την δεκαετία του ’90.

Αυτή τη φορά φαίνεται ότι τα βήματα που έγιναν είναι σταθερά και μετρημένα και βέβαια το εργοστάσιο συναρμολόγησης θα λειτουργεί με Έλληνες Μηχανολόγους Μηχανικούς και Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς οι οποίοι προτίμησαν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας αντί θα φύγουν στο εξωτερικό και μάλιστα όπως αποδείχθηκε το όραμά τους περιλαμβάνει εξαγωγές των μοντέλων τους σε ολόκληρο τον κόσμο με την υποστήριξη ενός μεγάλου Ελληνικού ομίλου!

Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι οι Έλληνες επιστήμονες διαπρέπουν στο εξωτερικό αλλά όπως φαίνεται κάτι έχει αλλάξει τελευταία στην Ελλάδα και εν τέλει οι νέοι επιστήμονες παραμένουν στην χώρα μας.

Ο λόγος για τη νέα εταιρεία του ομίλου Π. Πετρόπουλος με την ονομασία Ecoshift η οποία είναι έτοιμη να ξεκινήσει την συναρμολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού scooter επί ελληνικού εδάφους σε μια άρτια γραμμή παραγωγής που έχει κατασκευάσει ο όμιλος στη Μεταμόρφωση Αττικής δίπλα στην Εθνική Οδό.

Η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter εντάσσεται στο επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift για την «πράσινη» μετάβαση της εταιρείας, ύψους 10 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάπτυξης σε ποσοστό 70% με ελκυστικά επιτόκια της τάξης του 1,46%.

Το Carandmotor.gr επισκέφθηκε τη νέα μονάδα συναρμολόγησης ηλεκτρικών scooters του ομίλου Π. Πετρόπουλος και πραγματικά μας εντυπωσίασαν τόσο οι εγκαταστάσεις όσο και το ανθρώπινο δυναμικό που αποτελείται από νέους επιστήμονες.

Οι βασικοί πελάτες του νέου ηλεκτρικού scooter το οποίο ονομάζεται Noos θα είναι τόσο οι επιχειρήσεις με μεγάλους εταιρικούς στόλους δίκυκλων όσο και οι ιδιώτες καταναλωτές που επιθυμούν ένα ευέλικτο μέσο μετακίνησης με ελάχιστο κόστος χρήσης.

Η απορρόφηση της start-up εταιρείας

Η ιστορία του πρώτου ηλεκτρικού ελληνικού scooter ξεκινά πριν από μερικά χρόνια όταν οι δύο μηχανολόγοι μηχανικοί ο Λευτέρης Κόζας και ο Ηλίας Νασιόπουλος όταν αποφάσισαν να ιδρύσουν μια start-up εταιρεία η οποία τελικά κατάφερε να αναλάβει την σχεδίαση ενός τετράτροχου ηλεκτρικού οχήματος για λογαριασμό κάποιου Βρετανού επενδυτή. Ωστόσο ο επενδυτής τελικά δεν ολοκλήρωσε το project και οι δύο Έλληνες μηχανολόγοι μηχανικοί και ιδιοκτήτες της start-up εταιρείας αποφάσισαν να σχεδιάσουν οχήματα για την Ελλάδα! Ωστόσο εκείνη την περίοδο εμφανίστηκε και ο Covid οπότε η δημοσιοποίηση των σχεδίων τους έπεσε σχεδόν στο κενό

Οι δύο συνεργάτες παρά το γεγονός ότι ζητούσαν μια σχετικά πολύ χαμηλή επένδυση της τάξης του 1 εκατ. ευρώ δεν είχαν καταφέρει να βρουν τον επενδυτή και βιοπορίζονταν από διάφορα projects που έφτιαχνα για άλλους πελάτες του που αφορούσαν σε Crash tests, πλατφόρμα για φορτηγά, αναλύσεις για μπαταρίες, κ.ά. Την ίδια στιγμή οι δύο συνέταιροι προχώρησαν στην σχεδίαση και κατασκευή ενός πρωτότυπου ηλεκτρικού scooter.

Η διοίκηση της Π. Πετρόπουλος σε κάποιο event είδε το πρωτότυπο ηλεκτρικό δίκυκλο όχημα που είχαν κατασκευάσει οι δύο μηχανολόγοι μηχανικοί και σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου αποφάσισε την απορρόφηση της start-up εταιρείας και τη σύσταση της θυγατρικής που ονόμασε και Ecoshift Project.

H Ecoshift έχει θέσει τέσσερις βασικούς στόχους οι οποίοι αφορούν:

Το ηλεκτρικό όχημα, τις Μπαταρίες, την Επαναχρησιμοποίηση μπαταριών και τέλος την Ανακύκλωσή τους.

Ο πρώτος στόχος έχει σχεδόν ολοκληρωθεί καθώς το Noos όπως και ονομάζεται το πρώτο ηλεκτρικό scooter αναμένεται να ξεκινήσει να περνά από τη γραμμή συναρμολόγησης μαζικά από τον Οκτώβριο του 2024 με ετήσιο στόχο παραγωγής τις 5.000 μονάδες!

Το ηλεκτρικό scooters το οποίο συναρμολογείται στην Αττική κινείται από έναν κινητήρα Bosch με ισχύ από 3Kw έως 5 Kw και η μπαταρία του προσδίδει μια αυτονομία της τάξης των 60 χλμ. Αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί μεγαλύτερη αυτονομία τότε μπορεί να αποκτήσει και δεύτερη μπαταρία η οποία τοποθετείται στον ίδιο αποθηκευτικό χώρο με την πρώτη διπλασιάζοντας στα 120 χλμ. την αυτονομία κίνησης!

Το Noos είναι συνεχώς συνδεδεμένο στο iCloud οπότε και το εργοστάσιο συναρμολόγησης έχει συνεχώς όλα τα δεδομένα ελέγχου του οχήματος με αποτέλεσμα οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει να μπορεί η κατασκευάστρια εταιρεία να ειδοποιήσει τον οδηγό του ή άμεσα να του αντικαταστήσει το όχημα με την βλάβη με κάποιο άλλο.

Επίσης όλα στο Noos φαντάζουν τόσο απλά καθώς έχει γίνει ευρεία χρήση της τεχνολογίας και ο οδηγός θα μπορεί να κάνει τα πάντα από το κινητό του τηλέφωνο! Ναι σωστά διαβάσατε το ηλεκτρικό scooter δεν έχει κλειδί αλλά διαθέτει μία κάρτα RF ωστόσο η εταιρεία δίνει το δικαίωμα στον χρήστη να κλειδώνει και ξεκλειδώνει το όχημά του από το κινητό του τηλέφωνο.

Η μπαταρία ελληνικής σχεδίασης χρησιμοποιεί κελιά της Samsung και περιλαμβάνει πρώτες ύλες από την Κίνα έχει βάρος λιγότερο από 12,5 κιλά. Οι Έλληνες μηχανολόγοι που σχεδίασαν κατάφεραν να κάνουν πολύ εύκολη την μεταφορά της καθώς την έχουν μετατρέψει να δείχνει σαν ένα μικρό… τσαντάκι μεταφοράς αντικειμένων.

Η διάρκεια για μια πλήρη φόρτιση διαρκεί περίπου 2 ώρες ενώ από το 20% στο 80% η φόρτιση σε ένα wall box μπορεί να επιτευχθεί σε μόλις 90 λεπτά!

Το ηλεκτρικό scooter που θα συναρμολογείται στην Ελλάδα ζυγίζει περίπου 100 κιλά ενώ μπορεί με άνεση να μεταφέρει δύο άτομα συνολικού βάρους άνω των 180 κιλών χωρίς να μειώνεται αισθητά η αυτονομία της μπαταρίας του.

Άλλωστε όλες οι δοκιμές στο ηλεκτρικό scooter έχουν πραγματοποιηθεί μία μπαταρία και έναν αναβάτη ενώ η ύπαρξη δεύτερου αναβάτη μειώνει ελάχιστα την αυτονομία.

Επίσης κατά την σχεδίαση του Noos έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην μεταφορά πραγμάτων και μάλιστα ειδικά για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλο δίκυκλων για υπηρεσίες delivery η εταιρεία έχει σχεδιάσει ένα ειδικά προσαρμοσμένο κουτί μεταφοράς στο πίσω μέρος του scooter με χωρητικότητα 100 λίτρων!

Το Noos θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις που θα αφορούν την κατηγορία L1 και L3 όπου στην πρώτη η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 45 χλμ. ενώ στην δεύτερη η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα.

Η κατηγορία L1 ανήκει στα μοτοποδήλατα οπότε οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να το οδηγούν νόμιμα απλά αναβαθμίζοντας την άδεια οδήγησης του αυτοκινήτου μέσω κάποιων μαθημάτων σε Σχολή Οδηγών και χωρίς να δώσουν εξετάσεις.

Η κατηγορία L3 χρειάζεται άδεια οδήγησης μοτοσυκλέτας.

Ο δεύτερος στόχος της Ecoshift περιλαμβάνει την κατασκευή μπαταριών και μάλιστα ετοιμάζουν να κυκλοφορήσουν εντός του 2024 στην Ελλάδα και φορητές μπαταρίες για την φόρτιση οχημάτων!

Ο τρίτος στόχος αφορά σε μεγάλες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας οι οποίες θα κατασκευάζονται από επαναχρησιμοποιημένους συσσωρευτές και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην βιομηχανία, στην βιοτεχνία αλλά και σε σπίτια.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr δύο μεγάλες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά ένα σπίτι για 24 ώρες.

Ο τέταρτος και τελευταίος στόχος είναι και ο πιο δύσκολος καθώς αφορά στην ανακύκλωση μπαταριών καθώς αποτελεί ένα τεράστιο «αγκάθι» για τον πλανήτη με το οποίο θα βρεθεί αντιμέτωπη η ανθρωπότητα στο άμεσο μέλλον όταν βέβαια η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου των οχημάτων είναι ηλεκτρικός.

Τα χαρακτηριστικά του hitech εργοστασίου συναρμολόγησης

Στην επιλογή της τοποθεσίας του εργοστασίου συναρμολόγησης φαίνεται ότι βοήθησε και λίγο η τύχη καθώς τα στελέχη του ομίλου Πετρόπουλος αρχικά μετέβηκαν να δουν από κοντά ένα γειτονικό ακίνητο αλλά τελικά φεύγοντας διαπίστωσαν ότι το κτίριο όπου βρίσκεται τώρα η μονάδα συναρμολόγησης ήταν ιδανική. Η μονάδα συναρμολόγησης βρίσκεται στο ισόγειο σε μια έκταση 2.000 τ.μ. ενώ ο συνολικό όγκος των διαθέσιμων χώρων και των κτιρίων ανέρχεται σε 8.000 τ.μ.

Μάλιστα στο πίσω μέρος του εργοστασίου συναρμολόγησης έχουν προβλεφθεί δύο μεγάλες είσοδοι από όπου θα παραλαμβάνουν τα εξαρτήματα των ηλεκτρικών scooters αλλά και θα γίνεται και η παράδοση των συναρμολογημένων και ελεγμένων ηλεκτρικών δίκυκλων.

Ο χώρος των 2.000 τ.μ. έχει χωριστεί στη μέση και το ένα μέρος αφορά στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων συναρμολόγησης και το υπόλοιπο στη γραμμή παραγωγής. Τα πάντα ελέγχονται ηλεκτρονικά και μάλιστα όλη τη διαρρύθμιση του χώρου παραγωγής την έχει υλοποιήσει μια τεράστια πολυεθνική εταιρεία από την Ισπανία η οποία κατασκευάζει γραμμές παραγωγής οχημάτων σε πολύ γνωστές μάρκες οχημάτων.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ανάλογα με τις παραγγελίες που έχει δεχθεί προγραμματίζει όλη την γραμμή παραγωγής και οι τεχνικοί που εργάζονται στο χώρο συναρμολόγησης αφού περάσουν από τα κουτιά με τα εξαρτήματα συναρμολόγησης στη συνέχεια περνούν στην γραμμή συναρμολόγησης.

Ο ετήσιος στόχος στη γραμμή παραγωγής έχει υπολογιστεί στις 5.000 μονάδες. Ωστόσο η γραμμή παραγωγής δεν είναι κατασκευασμένη μόνο για την συναρμολόγηση ηλεκτρικών scooters αλλά σύμφωνα με τα στελέχη του εργοστασίου μπορούν να συναρμολογήσουν και μεγαλύτερα οχήματα!

Αφού ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση των ηλεκτρικών scooters στη συνέχεια τα οχήματα περνούν από ποιοτικό έλεγχο 50 σημείων και κατόπιν συνεχίζεται ο «δυναμικός» έλεγχος των δίκυκλων ο οποίος θυμίζει πολύ τη γραμμή ελέγχου που διαθέτουν τα ΚΤΕΟ.

Το εργοστάσιο συναρμολόγησης απασχολεί αυτή τη στιγμή 15 άτομα ενώ έως τα τέλη Ιουνίου θα απασχολεί επιπλέον 12 άτομα.

Ο στόχος της Π. Πετρόπουλος είναι το ηλεκτρικό scooter Noos να εξαχθεί αρχικά και σε άλλα κράτη της ΕΕ ενώ αργότερα και σε άλλες ηπείρους.

Αυτή τη στιγμή τα πρώτα Noos μεταφέρονται στην Ισπανία όπου και θα λάβουν την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ώστε να μπορούν να διατεθούν άμεσα στη Γηραιά Ήπειρο.

Το εργοστάσιο παραγωγής των ηλεκτρικών scooters Noos συνεργάζεται με 280 προμηθευτές από Κίνα, Ταιβάν, Ινδία και Γερμανία ωστόσο πριν την επιλογή τους τα στελέχη της Π. Πετρόπουλος αναζήτησαν ελληνικές εταιρείες προμήθειες υλικών και εξαρτημάτων αλλά δυστυχώς οι τιμές που έδιναν οι Έλληνες προμηθευτές ήταν 10 φορές ακριβότερες από εκείνες των ξένων εταιρειών. Επίσης ένα μεγάλο πρόβλημα που ανακάλυψαν και έχει να κάνει με τις ελληνικές εταιρείες αφορούσε στο γεγονός ότι δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία αλλά και τις πιστοποιήσεις που χρειάζεται ένα εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων

Η ιστορία της Π. Πετρόπουλος

Η ίδρυση της εταιρείας πραγματοποιήθηκε το 1922 όπου συναρμολογούσε τα αυτοκίνητα Willys Overland, τα φορτηγά και τα λεωφορεία Diamond T και International και πραγματοποιούσε ρεκτιφιέ μηχανών εσωτερικής καύσεως στη Θεσσαλονίκη και από το 1948 και στην Αθήνα.

1952 – 1971

Πρωτοπορία στη πετρελαιοκίνηση (Perkins), στην κατασκευή τρακτέρ (International Harvester), και ηλεκτροπαραγώγων ζευγών (Petrogen) και στα μηχανήματα σηράγγων (TBM Robbins).

1972 – 1991

Πρωτοπορία στη σχεδίαση και κατασκευή του ελληνικού οχήματος Polytrak.

Κατασκευή κινητήρων (Lombardini).

Είσοδος πάλι στο τομέα των φορτηγών και λεωφορείων (Mack και Scania).

Εμπλουτισμός του τομέα μηχανημάτων έργων και μεταλλείων (Wagner, Terex και Ingersoll-Rand).

Είσοδος στον τομέα εξωλέμβιων κινητήρων (Johnson) και στον τομέα ηλεκτρονικών (Texas Instruments και National Semiconductors).

1992 – 2000

Εμβάθυνση δυνατοτήτων στο service (επένδυση ΣΕΜΚΑ), στα συστήματα πληροφόρησης (ανανέωση και επέκταση υπολογιστών) και στα συστήματα ελέγχου εργασιών και παρακίνησης προσωπικού.

Σημαντική βελτίωση οικονομικών αποτελεσμάτων.

Ανάληψη αντιπροσωπείας εξωλέμβιων κινητήρων Evinrude, σκαφών Zodiac, οχημάτων Isuzu, περονοφώρων Hyster και μηχανημάτων συντήρησης βιομηχανικών δαπέδων Tennant.

Εισαγωγή της εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

Εξαγορά της Mecmotors Hellas που αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά τους πετρελαιοκινητήρες Ruggerini.

Εξασφαλίσθηκε η μακροχρόνια χρήση ζωτικού χώρου 9.000 τετραγωνικών μέτρων κτιρίων και οικοπέδων ομόρων με τις εγκαταστάσεις της Εταιρίας στην Ιερά Οδό.

2001 – 2003

Σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με την Καναδική Bombardier που εξαγόρασε την δραστηριότητα των εξωλέμβιων κινητήρων Johnson και Evinrude, για την διάθεση στην Ελλάδα όλων των προϊόντων της στον τομέα της αναψυχής καθώς και των προσωπικών υδροσκαφών Sea-Doo.

Ανάληψη αντιπροσωπείας των γεωργικών μηχανημάτων McCormick και Belarus και των μεγάλων εκσκαπτικών μηχανημάτων O&K και Unit Rig.

Ανάληψη αντιπροσωπείας επαγγελματικών οχημάτων Isuzu (Pickup).

2004-2007

Ανάληψη αντιπροσωπείας των βενζινοκινητήρων Briggs & Stratton, των πλαστικών σκαφών Νorthstar, και των Οχημάτων Παντός Εδάφους (ATVs) της Bombardier.

Η Εταιρία προχώρησε στην εξαγορά των εταιριών, Exide Technologies Ανώνυμη Εταιρία Εμπορίας Συσσωρευτών, θυγατρικής της Exide Technologies, καθώς και της εταιρίας Πισιμίσης ΑΕΒΕ, που δραστηριοποιούνται κυρίως στο τομέα των μπαταριών αυτοκινήτων.

2008-2010

Υπογραφή συμφωνίας με την Isuzu Motors Ltd για την αντιπροσώπευση των επαγγελματικών οχημάτων Isuzu στην Βουλγαρία.

Ανάληψη αντιπροσωπείας του Can-Am Spyder roadster της Bombardier.

Εξαγορά από την Shell Ελλάς Α.Ε της δραστηριότητας πωλήσεων και εμπορίας λιπαντικών αυτοκινήτου, ναυτιλίας, αεροπορίας και βιομηχανίας. Η Εταιρία θα παρέχει υπηρεσίες παράδοσης λιπαντικών στους διεθνείς πελάτες ναυτιλίας της Shell Marine Products (SMP).

Ανάληψη αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Land Rover.

2011-2013

Ανάληψη αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Jaguar

Ανάληψη αντιπροσωπείας εξωλέμβιων κινητήρων Tohatsu

Ανάληψη αντιπροσωπείας αγροτικών μηχανημάτων Landini

2017

Aνάληψη αντιπροσωπείας ελαστικών Cooper, Interstate και Avon Tires.

2018

Aνάληψη αντιπροσωπείας μηχανημάτων Kubota.

2019-2022

Ανάληψη της Maxus.

2023

Ανάληψη της KTM, μαζί με τις υπόλοιπες εταιρίες του ομίλου, Husqvarna, GASGAS και Bajaj.