Το νέο Renault Megane RS που είδαμε, ύστερα από πολλά teasing… παιχνίδια των Γάλλων, να αποκαλύπτεται εν τέλει στην Έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο, είναι το μοντέλο που έρχεται να αμφισβητήσει την καθεστηκυία τάξη στην κατηγορία των μικρομεσαίων «hot hatches. Αν μη τι άλλο, μόνο έκπληξη δεν αποτέλεσε η επιλογή της Renault Sport να εγκαταστήσει κάτω από το εμπρός καπό του νέου Megane RS τον 1.800άρη τούρμπο κινητήρα που είδαμε για πρώτη φορά στην Alipne A110 με δεδομένο ότι ο «παλιός» 2λιτρος δεν πληρούσε τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που πλέον αποτελούν μια σφικτή θηλιά στο λαιμό όλων των μεγάλων και μικρών κατασκευαστών ανά τον κόσμο.
Τι νέο φέρνει μαζί του το νέο Renault Megane RS; Ξεκινώντας από τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1,8 λίτρων, αξίζει να επισημάνουμε πως στη συγκεκριμένη εκδοχή του η ισχύς ορίστηκε στους 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής είναι οι 7.000 σ.α.λ.) και η μέγιστη τιμή της ροπής στα 390 Nm, τα οποία αποδίδονται σταθερά από τις 2.400 έως και τις 5.000 σ.α.λ.. Όπως ανακοινώθηκε, τα παραπάνω ποσά περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ή δυνητικά μέσω του αναβαθμισμένου σε χαρακτηριστικά λειτουργίας «διπλόδισκου» EDC κιβωτίου των Γάλλων της Renault.
Σε ότι αφορά στις επιδόσεις, η Renault Sport αναφέρει πως για το «0-100» απαιτούνται λιγότερα από 6 δλ., ενώ πέραν της τιμής αυτής δεν ανακοινώνονται (προς το παρόν τουλάχιστον) περεταίρω στοιχεία ή μετρήσεις. Από πλευράς διαστάσεων, η Renault ανακοινώνει πως το εμπρός και πίσω μετατρόχιο του νέου Megane RS είναι διευρυμένο κατά 60 και 45 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της οικογένειας.
Μια από τις σημαντικότερες attraction του νέου Renault Megane RS είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control που ενσωματώνει –κάτι που είδαμε ασφαλώς και στο Megane GT. Σύμφωνα με τους Γάλλους, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους πίσω τροχούς να «γυρνούν» με γωνία έως και 2,7 μοίρες, ούτως ώστε να βελτιώνεται τόσο η ευελιξία του οχήματος μέσα στην πόλη, όσο και η κατευθυντικότητά του στις στροφές σε υψηλότερους ρυθμούς κίνησης.
Το γαλλικό χάτσμπακ θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις –τις Sport και Cup. Η πρώτη εκδοχή του μοντέλου θα «πατά» σε 18άρες ζάντες και ελαστικά πλάτους 235 χλστ. και η Cup σε 19άρες και ελαστικά με φαρδύτερο κατά 10 χλστ. πέλμα. Η σημαντικότερη ωστόσο διαφοροποίηση είναι η παρουσία στην έκδοση Cup ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού, με την Sport να εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που επενεργεί στα φρένα των εμπρός τροχών. Και στις δύο εκδόσεις, τέλος, το χειρόφρενο διατηρεί την παραδοσιακή, μηχανική του διάταξη.
Όπως δηλώνουν οι ιθύνοντες της γαλλικής εταιρείες, οι πωλήσεις του μοντέλου αναμένεται να είναι μοιρασμένες ανάμεσα στις δύο αυτές εκδόσεις, με τους Ευρωπαίους να επιλέγουν περισσότερο την Cup σε συνδυασμό με το χειροκίνητο «6αρι» και τους Ασιάτες, την πιο ήπια Sport με το κιβώτιο EDC.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως τα διαθέσιμα προγράμματα είναι τα Comfort, Normal, Sport και Race. Στην πιο ήπια έκδοση Sport, στο πρόγραμμα Race, το ESP δεν θα απενεργοποιείται πλήρως, κάτι που (ευτυχώς) δεν θα συμβαίνει στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση Cup.
Άξιο αναφοράς είναι, σύμφωνα με τους 4Τροχούς, επίσης το γεγονός πως οι μηχανικοί της Renault Sport ήδη εργάζονται πάνω στην εξέλιξης μιας έκδοσης που θα φέρει το όνομα Trophy, στην οποία, πέραν του διαφορετικού set-up, θα ξεχωρίζει ο δυνατότερος 1.800άρης κινητήρας –πιθανολογείται πως ο τελευταίος θα υπερβαίνει σε απόδοση τους 300 ίππους.
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνονται τα στάδια εξέλιξης του μοντέλου.