Τις δράσεις που ήδη υλοποιεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ηλεκτροκίνηση ανέπτυξε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτού Πλούτου κ. Αλεξάνδρα Σδούκου χαιρετίζοντας το 6ο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση.
Ωστόσο η κ. Σδούκου αποκάλυψε ότι έχουν αιτηθεί 200 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μπαταριών ή φορτιστών στην Ελλάδα αναφέροντας ότι: «Σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση όλα τα προϊόντα είναι εισαγόμενα και ζητήσαμε 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για αρχή για ένα ειδικό πρόγραμμα το οποίο ονομάσαμε Produce e-Green μέσω του οποίου να δώσουμε τη δυνατότητα σε υποψηφίους επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στην χώρα μας σε παραγωγικές μονάδες. Να πραγματοποιήσουν επενδύσεις στην Ελλάδα σε όλη την αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης και όχι μόνο. Δεν γνωρίζω αν καταφέρουμε ποτέ ως χώρα να κατασκευάζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά μπορεί να κατασκευάζουμε φορτιστές, μπαταρίες, ή να δραστηριοποιηθούμε σε άλλα πεδία της ηλεκτροκίνησης.»
Η κ. Σδούκου δεν παρέλειψε να επισημάνει την καλή συνεργασία που έχει με συναδέλφους της από άλλα Υπουργεία αλλά και με τον ΣΕΑΑ τονίζοντας ότι: «Αν έχεις καλή συνεργασία με ανθρώπους από άλλα Υπουργεία έχεις ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Επίσης η καλή συνεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει φέρει πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Στα 3,5 χρόνια που υπηρετούμε στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ήταν καθοριστική η συνεργασία του ΣΕΑΑ και φαίνεται από το αποτέλεσμα.
Το 2019 ο τομέας της ηλεκτροκίνησης έκανε τα πρώτα του βήματα και τότε και εμείς ρωτούσαμε ώστε να δημιουργήσουμε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Το ΕΣΕΚ είναι το road map της χώρας, η στρατηγική της, για το που θέλει να πάει έως το 2030.
Ήμουν στην Κοπεγχάγη για ένα συνέδριο και έβλεπα τους πολίτες να μετακινούνται με ηλεκτρικά ή μη ποδήλατα.
Στην Ελλάδα έχουμε το Κινούμαι Ηλεκτρικά και ήδη στον δεύτερο κύκλο έχουμε πάνω από 12.000 αιτήσεις και έχει καλυφθεί το 50% του συνολικού προϋπολογισμού του προγράμματος.
Οι Έλληνες έχουν αγκαλιάσει το πρόγραμμα και μάλιστα στην πρώτη φάση πρωταγωνιστές ήταν τα ποδήλατα ενώ στο δεύτερο κύκλο έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αιτήσεις για ηλεκτρικά scooters και αυτοκινήτων.
Βέβαια έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας για να προσεγγίσουμε χώρες όπως η Ολλανδία και η Νορβηγία αλλά η Ελλάδα σε καμία περίπτωση δεν είναι εκεί που ήταν το 2019.
Θεωρώ ότι η Ελλάδα θα έχει διαμορφώσει ένα εντελώς νέο περιβάλλον τα επόμενα χρόνια.»
Ηλεκτρικά Ταξί: Κατατέθηκαν 10 αιτήσεις, σε επεξεργασία άλλες 100 αιτήσεις
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η γ.γ. του ΥΠΕΝ σχετικά με την επιδότηση-μαμούθ για τα ηλεκτρικά Ταξί.
Όπως τόνισε η κ. Σδούκου: «Έχουν ήδη κατατεθεί οι πρώτες 10 αιτήσεις από υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών Ταξί και επιπλέον 100 αιτήσεις βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας μέσα σε λίγες μόνο ημέρες!
Αυτή τη στιγμή στρεφόμαστε στο πως θα εγκαταστήσουμε ταχυφορτιστές στις πιάτσες Ταξί ώστε να βοηθήσουμε περισσότερους επαγγελματίες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Στην Αθήνα υπάρχουν περίπου 195 πιάτσες Ταξί και ο μελετητής που προσλάβαμε μας έκανε μια λίστα από 35 πιάτσες Ταξί στις οποίες μπορούν να εγκατασταθούν ταχυφορτιστές και ήδη βρισκόμαστε σε συνεννόηση με άλλα Υπουργεία ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον οποίο οι πιάτσες θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες οι οποίοι θα πρέπει να εγκαταστήσουν τους ταχυφορτιστές.
Και επειδή αναφέρατε το πρόγραμμα Φορτίζω Παντού και εδώ πρέπει να αξιοποιήσουμε όλους τους διαθέσιμους πόρους και τον επόμενο μήνα θα βγει το πρόγραμμα που θα αφορά όλη την Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός είναι 80 εκατ. ευρώ με τα οποία θα εγκατασταθούν 8.000 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα! Η επιδότηση θα είναι υψηλότερη σε απομακρυσμένες περιοχές από ότι στο κέντρο των πόλεων και βέβαια σε επιχειρήσεις ανάλογα με το μέγεθός τους.
Πάντως βασική προτεραιότητά μας παραμένουν οι υποδομές στις οποίες υστερούμε και οι Δήμοι ανταποκρίθηκαν άμεσα και ήδη εκατοντάδες πόλεις έχουν καταθέσει αιτήσεις για τοποθέτηση φορτιστών.»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: