Η κυβέρνηση των ΗΠΑ σχεδιάζει να τερματίσει τις αγορές οχημάτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, σε μια κίνηση να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βάσει εκτελεστικού διατάγματος που υπέγραψε ο πρόεδρος Joe Biden.
Η κυβέρνηση διαθέτει περισσότερα από 650.000 οχήματα και αγοράζει περίπου 50.000 οχήματα ετησίως. Το εκτελεστικό διάταγμα του Biden ανέφερε ότι τα ελαφρά οχήματα που αποκτά η κυβέρνηση θα είναι μηδενικών ρύπων έως το 2027.
Οι συνολικές λειτουργίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης θα μειώσουν τις εκπομπές κατά 65% έως το 2030 σύμφωνα με το σχέδιο. Η κυβέρνηση θα επιδιώξει να καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια μόνο από ανανεώσιμες και μη ρυπογόνες πηγές σε καθαρή ετήσια βάση έως το 2030 ενώ το 2050 υπολογίζεται οι εκπομπές ρύπων να είναι μηδενικές.
Το οικονομικό κόστος για τον αμερικανικό προϋπολογισμό από την αντικατάσταση του στόλου των συμβατικών οχημάτων θα μπορούσε να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 20 δισ. δολάρια.
Από τα 645.000 οχήματα, τα 224.000 είναι επιβατικά, τα 412.500 είναι pickups και τα περίπου 8.500 άλλα ειδικά οχήματα όπως λεωφορεία και ασθενοφόρα.
Στο διάταγμα επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ είναι: «Ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης γης, καταναλωτής ενέργειας και εργοδότης στη χώρα και μπορεί να μετατρέψει τον τρόπο που κατασκευάζουμε, αγοράζουμε και διαχειριζόμαστε ηλεκτρική ενέργεια, οχήματα, κτίρια και άλλες λειτουργίες σε καθαρό και βιώσιμο.»
Μόνο το 0,5% των 657.000 οχημάτων της κυβέρνησης ήταν ηλεκτρικά το 2020. Επίσης το 2020 η κυβέρνηση ξόδεψε 4,2 δισεκατομμύρια δολάρια για το κόστος των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων 730 εκατομμυρίων δολαρίων για καύσιμα. Η νέα πολιτική επιτρέπει ορισμένες εξαιρέσεις για στρατιωτικά και διαστημικά οχήματα.
Η Alliance for Automotive Innovation, ένας εμπορικός όμιλος που εκπροσωπεί τη General Motors, την Toyota Motor, τη Volkswagen AG και άλλους, επαίνεσε την προσπάθεια.
Ο Dan Becker, διευθυντής της Εκστρατείας Ασφαλούς Μεταφοράς για το Κλίμα στο Κέντρο Βιολογικής Ποικιλότητας, είπε ότι ο Biden πρέπει να κινηθεί πιο γρήγορα. «Το να περιμένουμε 14 χρόνια για να το κάνουμε είναι πολύ μεγάλος χρόνος όταν έχουμε ήδη μερικά ηλεκτρικά οχήματα και οι εταιρείες προσπαθούν να αποφασίσουν τώρα αν θα κάνουν απλώς υποσχέσεις ή θα κατασκευάσουν πραγματικά ηλεκτρικά οχήματα», είπε ο Becker.
Ο πρόεδρος της United Auto Workers, Rey Carry, είπε ότι ο Biden είχε δίκιο στην αντιμετώπιση των εκπομπών άνθρακα, αλλά η δημιουργία θέσεων εργασίας υψηλής ποιότητας θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, δήλωσε ότι το εκτελεστικό διάταγμα του Biden «είναι ένα σημαντικό βήμα προς την πραγματοποίηση ενός δικτύου χωρίς άνθρακα».
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ θέλει το Κογκρέσο να εγκρίνει τις εκπτώσεις φόρου έως και 12.500 δολαρίων για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων 4.500 δολαρίων για αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται από την Αμερικανική Ένωση εργατών, αλλά αυτό βρίσκει αντιμέτωπες τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Biden ξεκίνησε τον Αύγουστο ένα σχέδιο ώστε έως το 2030 το 50% των πωλήσεων νέων ΙΧ να είναι ηλεκτρικά ωστόσο αυτό περιλαμβάνει οχήματα plug-in υβριδικά μοντέλα που διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο συγκεκριμένος στόχος του 50% στο σύνολο των πωλήσεων νέων ΙΧ κέρδισε την υποστήριξη αμερικανικών και ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες δήλωσαν ότι η επίτευξή του θα απαιτούσε δισεκατομμύρια δολάρια σε κρατική χρηματοδότηση.