Τον Ιανουάριο του 2022, η Siemens θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο για τη χρήση εταιρικών οχημάτων από τα στελέχη της. Το νέο μοντέλο, που επί του παρόντος βρίσκεται σε πιλοτική φάση, πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλη τη Γερμανία μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους.
Ο στόχος είναι να παρέχει στους εργαζόμενους καλύτερη πρόσβαση σε αυτοκίνητα με φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα οδήγησης, ώστε να τους προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο για χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Η οργάνωση του στόλου οχημάτων της Siemens θα είναι επίσης πιο ευέλικτη και βιώσιμη, καθώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να επιλέγουν τον τύπο ηλεκτρικού οχήματος που επιθυμούν ανά πάσα στιγμή με βάση τις ανάγκες τους. Την άνοιξη, η εταιρεία εντάχθηκε στην πρωτοβουλία EV100 του Climate Group και έθεσε ως στόχο τη μετάβαση του παγκόσμιου στόλου της σε 100% ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2030.
«Οι πρόσθετες καινοτόμες λύσεις για τη διαχείριση του στόλου οχημάτων αποτελούν έναν από τους πρωταρχικούς παράγοντες επιτυχίας για ένα μέλλον με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το νέο μοντέλο και η εφαρμογή για τη διαχείριση στόλου ταιριάζουν απόλυτα με τη στρατηγική μας για την αποτελεσματική ώθηση σε χρήση και εν τέλει μετάβαση σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα έως το 2030», δήλωσε ο Thorsten Eicke, Head of Global Mobility Management στη Siemens.
Το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη αυτού του στόχου, καθώς η εταιρεία εστιάζει σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων για στελέχη περιλαμβάνει σήμερα περίπου 1.500 οχήματα. Τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν ήδη περίπου το 50% αυτού του συνόλου, ενώ η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει σημαντικά το ήδη υψηλό ποσοστό, εγκαθιστώντας περισσότερους σταθμούς φόρτισης σε εγκαταστάσεις της Siemens και μειώνοντας τις σχετικά μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης οχημάτων.
Επιπροσθέτως, το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου της Siemens θα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς η διάρκεια των συμβάσεων μίσθωσης οχημάτων θα μειωθεί σε μόλις ένα έτος και οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αλλάζουν οχήματα ανά πάσα στιγμή. Το κόστος των συμβάσεων μίσθωσης θα ποικίλλει ανάλογα με τις εκπομπές CO2 των επιλεγμένων οχημάτων, ενώ οι χρήστες του νέου μοντέλου θα λάβουν κίνητρα με τη μορφή υψηλότερων εφάπαξ αποζημιώσεων μεταφοράς. Το μοντέλο προσφέρει επίσης τη δυνατότητα πλήρους διάθεσης των αυτοκινήτων της εταιρείας, ενώ δεν θα ισχύουν έξοδα μίσθωσης των οχημάτων κατά τη διάρκεια περιόδων μη χρήσης.
Τα τελευταία χρόνια απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία καθώς οι βασικές προϋποθέσεις – και συνεπώς οι απαιτήσεις για τα εταιρικά αυτοκίνητα – έχουν αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, ιδίως λόγω των νέων ψηφιακών δυνατοτήτων.
Η Siemens συνεργάζεται με τη Sixt και χρησιμοποιεί ψηφιακές διαδικασίες. Με τη βοήθεια μιας εφαρμογής, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αλλάζουν αυτοκίνητα μόνοι τους με μερικά κλικ και στη συνέχεια να παραλαμβάνουν τα οχήματά τους την προγραμματισμένη ώρα σε μια από τις εγκαταστάσεις της Sixt που επιλέγεται εκ των προτέρων. Ολόκληρη η διαδικασία πραγματοποιείται χωρίς την επαφή μεταξύ ατόμων.
Το νέο μοντέλο διαχείρισης στόλου της Siemens θα παρουσιαστεί πρώτα στη Γερμανία, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από τα αυτοκίνητα για τα στελέχη της εταιρείας, η Siemens διατηρεί στόλο 45.000 οχημάτων για το προσωπικό εξυπηρέτησης και για όσους από το προσωπικό της εταιρείας εκτελούν συχνές διαδρομές.